Gå til innhold

Får man sopp av flagyl?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått en flagylkur jeg skal ta over 7 dager. Har i tillegg fått diflucan som engangsdose for sopp. Men er ikke flagyl noe som gir lett sopp? Så burde jeg vente med å ta kuren mot sopp til etter jeg er ferdig med flagylkuren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått en flagylkur jeg skal ta over 7 dager. Har i tillegg fått diflucan som engangsdose for sopp. Men er ikke flagyl noe som gir lett sopp? Så burde jeg vente med å ta kuren mot sopp til etter jeg er ferdig med flagylkuren?

Flagyl er antiboitikum og i tilegg til å ta livet av de skadelige bakteriene tar den liv av den natrulige floraen også slik at man lett er utsatt for sopp etter en slik kur. Hvis du merker tegn på sopp mens kuren forgår ville jeg bare satt i gang hvis ikke ville jeg ventet til etterpå... Du kan selvfølgelig være heldig å ikke få sopp, men tror det er svært vanlig etter en slik antibotikakru.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvorfor du skal ha både diflucan og flagyl , men flagyl virker bla mot baktriell vaginose .

Ring legen og spør om hvordan du skal ta det .

Skrevet

Jeg tar flagyl for jeg har bakteriell vaginose, og jeg tar diflucan fordi jeg har sopp (som begynner å bli bedre av seg selv). Men da tenker jeg det er bedre å ta diflucan når jeg er ferdig med flagylkuren, om jeg alikevel skulle få sopp igjen etter den.

Jeg spurte legen om dette, men han flagyl gir ikke sopp. Men jeg stoler aldri helt på legen min, og han sier så mye annerledes enn andre jeg snakker med. Og jeg har hørt man kan lett få sopp etter en flagylkur, selv om legen sa nei. Frk. Belle, du sier jo man lett får sopp, så legen har jo "feil". Så da bør jeg vente med å ta soppkuren til da jeg er ferdig med flagylkuren? Hvor mange dager etter? Til siste dag med flagylkuren, eller noen dager etter det igjen?

TS

Skrevet

Jeg hadde ventet til etter Flagylkuren ja. Jeg hadde tatt Diflucan dagen etter jeg var ferdig med Flagylkuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...