Gå til innhold

angående prevensjon...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, har prøvt tre typer p-piller, men alle har gitt meg bivirkninger som kvalme, større bryster (kjedelig å vokse ut av alle bh-ene..), hodeverk, humørsvinginger osv. Har bestemt meg for å slutte helt med piller. Orker ikke å gå kvalm mange dager (særlig om kvelden!), og dessuten ønsker jeg de gamle brystene mine tilbake. Syns jeg har lagt på meg også. Har gått på piller et år nå. Noen som har de samme problemene, at det ikke hjelper å skifte merke? Er det mulig å ikke tåle p-piller? Vi har nemlig gått over til å bruke kondom. Selv om det ikke er like godt... ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner flere som ikke tåler p-piller, så det er ikke noe rart med deg. Og de har prøvd flere merker, de også. Noen reagerer bare mer på hormoner enn andre.

Du kan jo prøve p-ring. Hvis den gir bivirkninger, så tar du den bare ut, og prøver noe annet i stedet.

Eventuelt kan du prøve sånne ting som BabyComp. Ei jeg kjenner brukte det med stort hell i flere år. Og da de ville ha barn, så var det jo bare å ha sex de dagene det var minst trygt, og dem visste de jo alt om. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Begynnte å lure på om det bare var meg som var overfølsom, heldigvis er det normalt. Man gir litt opp når man bytter merke hele tiden til ingen nytte! Baby comp virker som en genial prevensjonsmetode. Og siden jeg vil prøve å bli gravid til nesten år, virker det lurt å vite når det er gunstig å ha sex osv. Men hvor får man tak i en sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for linken, Gjest! Men dette var dyyyre saker! Litt for dyrt for en student! :wink: Men om jeg skulle hatt råd skulle jeg jammen kjøpt en slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...