Gå til innhold

Å gift seg som gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten venter barn i juni/juli, og tenker å gifte oss innen den tid. Det blir en enkel sermoni med bare oss to tilstede, i utlandet har vi tenkt. Har ikke bestemt hvor enda. Tenker kanskje å gifte oss når jeg er tre måneder på vei. Formen foreløpig er veldig bra.

Er det noe man kanskje bør tenke på når man skal gifte seg som gravid? Har selvsagt tenkt å ha en gravid-brudekjole. Er slank akkurat nå, men redd for å legge på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bare er tre mnd på vei når bryllupet står, tror jeg neppe du trenger en gravidkjole :) Kanskje en kjole som bare er littegrann større.

Ellers så har jeg ingen tips å gi deg, annet enn å unngå å drikke alkohol. Faktisk helt utrolig hvor mange gravide det er som drikker alkohol når de er gravide... (Nå sier ikke jeg at du gjør det)

Det kan hende du opplever at du lettere blir reisesyk? Bare vær obs på det. Og at du kanskje er mer hormonell enn til vanlig.

Dette er lurt å huske på så du ikke oppfører deg urettferdig mot mannen din. Det er ingen unnskyldning for å være barnslig.

Dere skal jo ut og reise, og da oppstår det kanskje situasjoner som ikke bestandig er like morsomme.

Vær snille mot hverandre :)

Skrevet (endret)

Du er jo enda veldig tidlig i løpet, så formen kan brått forandre seg! Min dårlige form slo ikke ut før i uke 6-7, og har vært fryktelig siden. Høres litt skummelt ut å planlegge noe rundt 3 mnd når kvalmen kan være ganske intens for mange. Men krysser fingre for at du ikke blir kvalm! :klemmer:

Endret av Dorey
Skrevet

Tror ikke du trenger å være redd for gravidmage npr du er tre mnd på vei.. Er selv 5 mnd og har fått bittelitt mage som jeg ser selv iallefall, men ingen ser jeg er gravid, kan enkelt skjule all mage:)

En venninne av meg giftet seg i stort bryllup da hun var tre mnd på vei, nesten ingen visste hum var gravid og man kunne absolutt ikke se det:) hun hadde helg vanlig brudekjole:)

Skrevet

Jeg giftet meg når jeg var 15 uker på vei :) Ingen visste om graviditeten før bryllupet, og ble først avslørt i bryllupstalen.

Ingenting spesielt å tenke på, jeg måtte passe på at de få som fikk vite at jeg var gravid (Bl.a. frisøren som tilbydde meg et glass champagne) ikke sa det til de som ikke visste det( som min kusine som tok bilder hele dagen, inkludert når jeg var hos frisøren ;) ).

Som gravid så var jeg veldig trøtt og slapp, også når jeg var 15 uker på vei, men denne dagen gikk overraskende bra. Bare ta det med ro, og ikke stress :)

Drikk selvfølgelig hva du vil, så lenge det ikke er alkohol i det. (Jeg drakk Mozell for det så nogenlunde ut som hvitvin, og jeg er sååå lei av det, FORTSATT).

Jeg ble faktisk litt skuffet over reaksjonen til folk når jeg fortalte at jeg var gravid. Dette var en hemmelighet vi hadde bært på i tre måneder, og etter middagen så var det veldig få som egentlig kommenterte det. Fikk høre fra flere etterpå at de var redd jeg var lei av å prate om det, fordi ALLE andre gjestene snakket sikkert om det.

Jeg vet ikke hvor aktuelt denne historien er for deg, siden du skal feire i utlandet (sikkert med få rundt deg, og de vet kanskje allerede at du er gravid).

Lykke til :)

Skrevet

GIFT DERE!

Drit i alle fordommer.

Men husk: Hold deg unna alkohol :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...