Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innimellom tørr, eller vi bruker vibrator før samleie. Er vant til å bruke glidemiddel. En venninne av meg, som også er en prøver - fortalte at glidemiddel kan være giftig?

Kan dette føre til unormale barn? Jeg ble litt skremt, egentlig. Har aldri tenkt over det!

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Hadde glidemiddel vært giftig hadde man ikke hatt lov til å selge det. Du tror ikke hun snakker om sånt "prevensjonsmiddel" som er sånn sæd-drepende da? (Tviler på at det er glidemiddel.)

Skrevet

Ok, det var godt. Hadde fått det virkelig dårlig hvis jeg ble gravid og jeg kunne ha "forgiftet" arvestoff fordi jeg ikke visste...

Skrevet

Man bør ikke bruke glidemiddel når man prøver. Glidemiddelet er ikke "spermvennlig", det er stoffer i det som ikke er heldig for spermen, selv om det ikke er sæddrepende. Sæden vil også ha problemer med å bevege seg i glidemiddelet, i eggløsningsslim som kvinnen produserer er det naturlige kanaler for spermen å svømme i. De fleste blir likevel helt greit gravide selv om de bruker litt glidemiddel, men vi som har litt utfordringer på området har blitt rådet til å unngå glidemiddel.

Men det er ikke giftig for fosteret, abortprovoserende, eller noe.

• Liker 1
Skrevet

Man bør ikke bruke glidemiddel når man prøver. Glidemiddelet er ikke "spermvennlig", det er stoffer i det som ikke er heldig for spermen, selv om det ikke er sæddrepende. Sæden vil også ha problemer med å bevege seg i glidemiddelet, i eggløsningsslim som kvinnen produserer er det naturlige kanaler for spermen å svømme i. De fleste blir likevel helt greit gravide selv om de bruker litt glidemiddel, men vi som har litt utfordringer på området har blitt rådet til å unngå glidemiddel.

Men det er ikke giftig for fosteret, abortprovoserende, eller noe.

Ok, det var enda litt mer oppklarende.

TS

Gjest Alabama
Skrevet

Eller man kan bruke spermvennlig glidemiddel, Pre-seed. :Nikke: Fåes kjøpt på ebay og diverse nettbutikker som selger graviditetstester og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...