Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Følte meg som en gammel dame, da jeg var ute å gikk tur i sted. Det var blitt så glatt/sleivete på veiene. Har nettopp kjøpt nye vintersko, som jeg trodde skulle være bra på slikt føre, men der tok jeg feil. De har god profil, men jeg tror de er bedre på snø en glatt føre. Er det noen som har noen tips, for hva jeg kan gjøre? Skulle hatt noe sandpapir lignende materiale under sålen, slik at jeg ikke hadde sklidd sånn. Finnes jo sikkert ikke, men jeg regner med at dere skjønner hva jeg vil frem til. PS: Vær grei og ikke foreslå brodder Er ennå litt for ung for det (26 år), dessuten ville ikke det vært noe på slikt føre heller.
Gjest care Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 I dag er alle veier glatte, har holdt på å tryne i kveld opptil flere ganger...tror ikke noe hjelper på denne isen :blunke:
Nana Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Jeg hadde samme problemet og gikk til skomakeren og fikk satt noe greier under skoene på sålen og hælen. Det hjalp virkelig. Betalte 200,- for det.
Gjest care Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 Jeg husker før at vi hadde noe svart ruglete vi kunne smøre på våre glatte støveletter på 80- tallet, jeg har spurt etter dette men ingen skjønner hva jeg mener når jeg prøver å forklare det. Virker som produktet er borte for alltid.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 Spørsmål til Nana. Hva slags greier var det du satt under skoene? Såler? Tenkte jeg bare skulle spørre nærmere, slik at jeg vet hva jeg spørre skomakern om hva han skal sette på. Hvor fikk du utført dette? Jeg bor nemlig i Oslo. Kan jo hende at noen har det her også.
starie Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 Jeg hadde et par sko (i min barndom) med litt tykk såle som var såpeglatte og da skøt pappa inn pigger beregnet på vinterdekk. På sko som ikke hadde tykk såle sprayet han på noe klistergreier.
bluebird Skrevet 9. desember 2003 #7 Skrevet 9. desember 2003 Jeg husker før at vi hadde noe svart ruglete vi kunne smøre på våre glatte støveletter på 80- tallet' date=' jeg har spurt etter dette men ingen skjønner hva jeg mener når jeg prøver å forklare det. Virker som produktet er borte for alltid. [/quote'] Jeg skjønner hva du mener! Ikke at det hjelper så mye.. Det var noe klister med små svarte steiner? Funket ikke så bra egentlig.
Gjest gjesta Skrevet 9. desember 2003 #8 Skrevet 9. desember 2003 De selger noe greier på Eurosko som er til å klistre på under skoen. Aner ikke om det er for inne-pen-sko eller for ute sko, men det går jo ann å høre. Jeg husker også en slags asfalt smørje vi smurte under skoene før
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2003 #9 Skrevet 10. desember 2003 Så bilde av JLo i rar vinkel med sånne pumpsaktige sko som typisk ikke har noe slags mønster under. Hun hadde noe som så ut som et klistremerke under, helt sikkert for friksjon mot gulvet så hun ikke skal tryne. Kanskje det de har på eurosko?
Nana Skrevet 10. desember 2003 #10 Skrevet 10. desember 2003 Spørsmål til Nana. Hva slags greier var det du satt under skoene? Såler? Tenkte jeg bare skulle spørre nærmere, slik at jeg vet hva jeg spørre skomakern om hva han skal sette på. Hvor fikk du utført dette? Jeg bor nemlig i Oslo. Kan jo hende at noen har det her også. Må bare si at jeg ikke er så flink til å forklare men det var noe han festet utenpå undersiden av skoen som for meg så ut som en ny såle som var mye mer ruglete enn den som var der fra før. Vanlig sort ruglete gummisåle-ting :-) som gjorde at jeg slapp å gå på trynet på glatten. Dette var i Bergen for et par år siden.
wok Skrevet 10. desember 2003 #11 Skrevet 10. desember 2003 Et gjør det-selv-tips (som jeg ikke har prøvd selv...) Limpistol eller annet sterkt lim under sålen, og drysse litt grov sand på, la det tørke og vips er ikke skoene glatte lenger...
Diva Skrevet 10. desember 2003 #12 Skrevet 10. desember 2003 Jøss, så mange gode tips :D Tror jeg skal ta å la en skomaker se på et par sko jeg har, og prøve å få ordnet noe slik at jeg ikke går på snørra. Er så lei av å gå med store pailabber av noen tunge vintersko, - bedre å få "sikret" støvlettene mine
Gjest Poirot Skrevet 10. desember 2003 #13 Skrevet 10. desember 2003 Dette ble jeg påtvunget også, syntes det virket ALT for godt, kunne ikke skli med cherroxene i det hele tatt!
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2003 #14 Skrevet 10. desember 2003 okay folkens! Må si det har kommet inn mange gode tips. Takker dere alle
Mann 40 Skrevet 10. desember 2003 #15 Skrevet 10. desember 2003 Brodder, du ville ikke høre det, men det er helt konge.
chimp Skrevet 10. desember 2003 #16 Skrevet 10. desember 2003 Brodder' date=' du ville ikke høre det, men det er helt konge.[/quote'] Drit i å gå ut! Sitt hjemme og broder....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå