AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 I midten av forige så tok mattelæreren til min datter henne på rumpa. Det var et ordentlig godt grep og ikke noe skumpe bort i. Min datter ble forbanna og slo han så hardt at læreren fikk en stor blåveis. For det ble hun utvist og jeg ble oppringt av skolen og måtte hente henne. Var ikke før vi satt i bilen at jeg fikk vite fra henne hva som hadde skjedd så jeg ringte skolen da jeg kom hjem. Skolen hadde bare sagt at jeg måtte hendte min ukontrollerbare datter for hun slår lærere. Skal si jeg lurte fælt der for min datter har aldri vært bort i noe lignende før. Skolen sier at min datter lyver. Dette skjedde da de gikk ut til friminuttet og min datter gikk da sist ut så ingen andre så direkte hva som skjedde, men hennes venninner og resten av klassen min så at hun slo læreren og bannet og ba han gi seg. Skolen truet med barnevern og politi og nå vil dem ha henne til psykolog i tilegg. Er det vanlig at skolen truer med sånt? Hvorfor ringte dem i såfall ikke barnevernet eller politiet med en gang? Hvorfor forsvarer de læreren? Jeg har ingen grunn til å ikke tro på min datter og etter hva jeg har hørt så går det diverse rykter om den læreren fra før av og min datter har selv sagt før at han er ekkel, at han stirrer og slikt. Tenkte egentlig at det kun var vanlig tenåringssnakk egentlig, men angrer egentlig på at jeg tok det opp da. Datteren min har fått kommet tilbake til skolen nå, men hun blir overvåket. Hun må sitte helt fremst i klassen rett forran læreren og det er en lærer som står og holder øye med henne i friminuttene. Har skolen lov til det? Jeg var i møte med dem i dag og lærerene på møte, rektor og klassestyrer, forsvarer han, mens mattelæreren sitter og nikker med. Så begynner de to andre og spekulere og sier at hun må nok ha misforstått, kanskje han bare kom bort i sier dem. Da sier plutselig mattelæreren "ja, det var det som skjedde, du vet jo, jeg er jo litt sånn vimsete og sånt. Det kan jo skje alle". Skal ærlig innrømme at jeg kan være vimsete og klønete selv, men du tar da vel ikke et godt grep i rumpa til en 14-åring av dem grunn? Hadde mest lyst å bare svasre det samme i gjen, at min datter sikkert også bare kom bort i han, men vet ikke om det er så lurt. Kan ting bli værre hvis jeg steller i stand bråk for dem? Og i såfall, hva kan skolen gjøre tilbake? Går det an å gå høyere opp i systemet med dette? Synes du jeg bør anmelde? Min datter vil ikke det for hun er redd det skal bli henlagt bare. 1
Gjesten Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes definitivt du bør anmelde. Hva skjer den dagen han antaster noen som ikke tør å slå tilbake? 23
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 For en vanskelig sak! Ikke lett å vite hvem man skal tro på... Hvordan har hun vært/ er hun ellers med lærere og medelever på skolen? (Frekk, hyggelig, bråkete, stille, høflig?) 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Om du tror din datter så skal du anmelde henne. Om det hun forteller er sant så er det viktig at du viser at du er på hennes side og hjelper henne til å stå opp mot skolen. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 (endret) I midten av forige så tok mattelæreren til min datter henne på rumpa. Det var et ordentlig godt grep og ikke noe skumpe bort i. Min datter ble forbanna og slo han så hardt at læreren fikk en stor blåveis. For det ble hun utvist og jeg ble oppringt av skolen og måtte hente henne. Var ikke før vi satt i bilen at jeg fikk vite fra henne hva som hadde skjedd så jeg ringte skolen da jeg kom hjem. Skolen hadde bare sagt at jeg måtte hendte min ukontrollerbare datter for hun slår lærere. Skal si jeg lurte fælt der for min datter har aldri vært bort i noe lignende før. Skolen sier at min datter lyver. Dette skjedde da de gikk ut til friminuttet og min datter gikk da sist ut så ingen andre så direkte hva som skjedde, men hennes venninner og resten av klassen min så at hun slo læreren og bannet og ba han gi seg. Skolen truet med barnevern og politi og nå vil dem ha henne til psykolog i tilegg. Er det vanlig at skolen truer med sånt? Hvorfor ringte dem i såfall ikke barnevernet eller politiet med en gang? Vær snill og vær der for din datter. Men la dem gjerne true med barnevern og politi - ja oppfordre dem til det. Grafsete lærere fortjener å bli tatt. Hvorfor forsvarer de læreren? Fordi ingen tørr å stå i mot og stå opp for jenter som ikke finner seg i grafsing. Jeg hadde en gris av en lærer på barneskolen og ble ikke trodd av rektor. Mange år senere ble læreren tatt pga at klagebunken hadde blitt for høy. Jeg har ingen grunn til å ikke tro på min datter og etter hva jeg har hørt så går det diverse rykter om den læreren fra før av og min datter har selv sagt før at han er ekkel, at han stirrer og slikt. Tenkte egentlig at det kun var vanlig tenåringssnakk egentlig, men angrer egentlig på at jeg tok det opp da. Hvorfor skulle noen sette seg selv i en så vanskelig situasjon som det din datter har gjort hvis det ikke er en grunn? Jeg sier igjen: vær snill og tro henne, og la dem bringe inn barnevern, politi og psykolog. Det betyr at saken blir belyst og at griser blir fjernet fra læreryrket. Vi har ikke bruk for slike lærere. Datteren min har fått kommet tilbake til skolen nå, men hun blir overvåket. Hun må sitte helt fremst i klassen rett forran læreren og det er en lærer som står og holder øye med henne i friminuttene. Har skolen lov til det? Er tiltaket drøftet med deg? Hva slags tilbud har din datter fått for å løse den påståtte konflikten. Hva sier skoleledelsen i kommunen? Jeg var i møte med dem i dag og lærerene på møte, rektor og klassestyrer, forsvarer han, mens mattelæreren sitter og nikker med. Så begynner de to andre og spekulere og sier at hun må nok ha misforstått, kanskje han bare kom bort i sier dem. Da sier plutselig mattelæreren "ja, det var det som skjedde, du vet jo, jeg er jo litt sånn vimsete og sånt. Det kan jo skje alle". NEI det er nettopp det det ikke kan fordi en lærer bør vite svært godt hva som passer seg og ikke. De aller fleste jenter (og gutter) vet godt forskjell på en upassende berøring og et "uhell". Det er noe med fastheten i måten det blir berørt på. Skal ærlig innrømme at jeg kan være vimsete og klønete selv, men du tar da vel ikke et godt grep i rumpa til en 14-åring av dem grunn? Hva pleier man å si når man gjør noe som ikke var meningen? Pleier man ikke si "unnskyld"? Hvorfor sa ikke læreren unnskyld da han berørte ved et "uhell"? Hadde mest lyst å bare svasre det samme i gjen, at min datter sikkert også bare kom bort i han, men vet ikke om det er så lurt. Kan ting bli værre hvis jeg steller i stand bråk for dem? Og i såfall, hva kan skolen gjøre tilbake? Det din datter gjorde var definitivt ikke et uhell - hun reagerte - muligens overilt, alt for kraftig - etc - med vold. Det er ikke greit nok. Men det er forståelig. Så jeg ville ikke unnskyldt hennes oppførsel på noe vis, eller sagt at læreren fortjente det. Jeg ville sagt at datteren kan beklage dette når læreren innrømmer at han berørte henne på en upassende måte. Og når alle straffesanksjoner opphører. For det er vel ikke slik at de tror din datter har tenkt å slå uprovosert - det er jo grafsing hun har reagert på. Hva kan de gjøre? Vel, jeg ville sagt at slik de behandler din datter med dobbel straff (først utvisning og deretter bevoktning) så mener jeg alt kan skje - fra nedsetting av diverse karakterer til ny utvisning for den minste ting. Jeg synes ikke du skal finne deg i det. Går det an å gå høyere opp i systemet med dette? Synes du jeg bør anmelde? Min datter vil ikke det for hun er redd det skal bli henlagt bare. Her må en tenke flere tanker i hodet på en gang. Jeg ville blandet inn skoledirektøren siden denne skolen ikke tar saken seriøst. Jenten har blitt grafset på og må fortsette i samme klasse som grafseren, og hengt ut og bevoktet - det hører ikke noe sted hjemme. Edit: Glemte å ta med den andre tanken: La oss si at du anmelder saken på vegne av din datter, men saken blir henlagt. La oss si at grafse-grisen da klår på et par jenter til, som også anmelder. Hva tenker politiet da en gang i fremtiden? Det kan jo også være at skolen/læreren/rektor skjønner alvoret når du anmelder - så selv om politiet ikke får gjort noe, så anser skolen saken som ubehagelig nok til å sørge for at LÆREREN slutter med grafsingen fremfor at din datter skal bevoktes som et farlig dyr. Endret 3. november 2011 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Hva skjer den dagen han antaster noen som ikke tør å slå tilbake? Jeg sitter og tenker det samme gentlig. Men det er kanskje bedre å anmelde å få det henlagt enn å ikke gjør noe når jeg tenker meg om? Vet ikke om de kanskje ser på det om andre også skulle anmelde? For en vanskelig sak! Ikke lett å vite hvem man skal tro på... Hvordan har hun vært/ er hun ellers med lærere og medelever på skolen? (Frekk, hyggelig, bråkete, stille, høflig?) Hun er vel hovedsaklig den snille litt nerdete jenta kan man si, men hun sier også i fra. Å slå, eller i det hele tatt vært i en slosskamp har jeg aldri hørt at hun har vært i før.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Om du tror din datter så skal du anmelde henne. Om det hun forteller er sant så er det viktig at du viser at du er på hennes side og hjelper henne til å stå opp mot skolen. Oi, du skal selvsagt ikke anmelde henne. Du skal anmelde HAN, læreren, mente jeg selvsagt. Beklager skrivefeil. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Jeg lurer på hvorfor læreren eller skolen ikke har anmeldt tilfellet til politi, koblet inn barnevern, psykolog osv? Det bruker jo ikke å være noe de truer med, men gjør? Er det ikke vanlig prosedyre når det oppstår slik fysisk kontakt mellom elev og lærer? HVORFOR truer de bare, og sitter der og jabber med. KAN det være fordi det er noe i det, og de vet det selv? 7
_Ulve-elsker_ Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Du burde anmelde han! Vi har 2 sånne lærere på skolen jeg går på og tolererer ikke dette. Men han har ikke gjort noe enda som jeg vet en å glo på brystene og rompene til jentene! Hater sånne pedosvin som tror de kan gjøre hva de vil fordi de blir støttet av skolen uansett.. Lykketil!: ) 3
Cho Kon It Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Signerer Blondie65 med blokkbokstaver og gullpenn. 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Hadde vært stolt av datteren min! Haha, konge. *smeck* 15
Gjest Blondie65 Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Hadde vært stolt av datteren min! Haha, konge. *smeck* Jeg synes det er all grunn til å være stolt av idéen bak blåveisen. Dvs. at hun ikke finner seg i å bli klådd på rompen. Men hun burde ikke ha slått ... ... like lite som læreren burde ha klådd. Men en skal jo ikke oppfordre til vold. ... selv om jeg beundrer datteren jeg og. Gid det var meg som hadde hatt vett til å fortelle læreren med all tydelighet hva jeg syntes om klåingen.
Gjest elfhybrid Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Jeg har gjort det samme. Men det ble ikke en gang tatt opp på lærerværelset,antagelig fordi han visste hva jeg kom til å si. Anmeld svinet. 4
Gjest lærer Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Hva mener læreren/skolen er grunnen til at hun slo? Det er sjelden noen slår uten grunn og dersom din datter aldri har gjort slik tidligere så synes jeg du skal velge å tro på henne. Høres litt rart ut hvordan du har blitt møtt på skolen. Synes det er merkelig at hun blir overvåket i friminutt dersom hun ikke har slått noen tidligere. Synes du skal sende en klage til rektor, så skolesjefen i kommunen, dersom du føler at du ikke blir lyttet til. Du bør også velge å gå til politisak mot læreren. Det kan hende det blir ord mot ord. Vanskelig å bevise, men datteren din fortjener å bli tatt på alvor. 2
Knitcat Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes at det er underlig at skolen har kapasitet nok til å ha en ekstra person til å overvåke datteren. Hvem overvåker læreren? Har de ekstrapersonale på f.eks. mobbere? Hvis jeg var deg ville jeg absolutt anmelde - om ikke annet for å få papirer på saken selv om den sikkert likevel blir henlagt. Selv om jeg er imot vold, så synes jeg at du har stor grunn til å være stolt av datteren din 3
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2011 #16 Skrevet 4. november 2011 Det er umulig for oss andre å vite hva som er sannheten her. Det finnes lærere som grafser på elevene. Det finnes også elever som dikter opp historier. Det finnes tenåringer som bygger opp negative holdninger til andre hvor bare en liten missforståelse er nok til at de tenner. Det finnes også mødre som forsvarer ungene sine uansett, søker støtte hos andre og som ikke forteller vidre hva som eventuelt taler mot deres barn. Jeg tror mange foreldre gjør sine barn en stor bjørnetjenste ved å forsvare de og ikke ta problemene på alvor når det er barnet som er skyldig. Jeg har problem med å tro at skolen ville gjøre de tiltak de har gjort hvis det kun var basert på at en elev slo til en lærer. Jeg vil anse det som mest sannsynlig at det også er andre sider ved hennes oppførsel som er problematisk. Hadde jeg vært mor hadde jeg gått inn i en dialog med skolen for å forstå hvordan min datter opptrer og blir oppfattet. Hvis læreren har gjort det samme mot andre elever så styrker det selvfølgelig datterens historie. Hvis det er kun datteren som hevder dette og hun i tillegg har en problematisk oppførsel generelt så vil selvfølgelig folk ha mindre tilbøyelighet til å tro på henne. Likefult kan hun selvfølgelig ha rett. Men ingen kan handle noe på grunnlag av det.
Fru Filifjonka Skrevet 4. november 2011 #17 Skrevet 4. november 2011 De anklagene datteren din kommer med er faktisk mye mer alvorlig enn at hun slo! Så hvorfor velger skolen kun å gripe fatt i blåveisen? 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #18 Skrevet 4. november 2011 Går det an å snakke med flere elever på skolen/klassekamerater av datteren din? Evt foreldre? Er det flere som har opplevd denne læreren som klåfingret? I så fall vil dere stå MYE sterkere sammen, når du kontakter skolen. Vi hadde også en slik lærer, men ingen gjorde noe med ham, "han skal jo snart gå av med pensjon likevel"... 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #19 Skrevet 4. november 2011 Vi hadde en lærer på ungdomsskolen som ble flyttet fra en annen ungdomsskole til vår skole nettopp pga klåing på jentene. Det ser ut til at det er vanskelig å bli kvitt lærere! Anmeld han! Selv om saken blir henlagt så viser du alvoret, og neste gang han gjør dette og blir forhåpentligvis anmeldt så vil snøballen begynne å rulle. 1
Gjest grapefrukt Skrevet 4. november 2011 #20 Skrevet 4. november 2011 Du bør definitvt anmelde. Tenk om det skjer eller allerede har skjedd mer alvorlige overgrep mot andre barn som ikke klarer å si fra selv? Eller som ikke har foreldre eller andre voksenpersoner å betro seg til? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå