Gå til innhold

Far som oppgir feil adresse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan være grunnen til at en far vil oppgi en annen adresse enn der han bor til barnevernet? Han har ikke ungen daglig så da er det vel ikke økonomiske grunner? Hva annet kan det være? Jeg vet hvor han bor og han har bekreftet flere ganger, men oppgir en annen adresse til barnevernet når han blir spurt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er barnevernet koblet inn?

• Liker 1
Skrevet

Tja, tipse barnevernet om den virkelige adressen kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Kan det vere at far er folkeregistrert på den andre adressen?

Skrevet

Barnevernet vil jo gjerne komme på besøk etterhvert. De er innblandet fordi det er et veldig stort konfliktnivå mellom oss, og det har kommet bekymringsmeldinger på han. Jeg forstår bare ikke hvorfor man lyger om adressen sin. Jeg har fortalt barnevernet hvor jeg henter ungen, og han har flere ganger på sms fortalt at han har flyttet til denne plassen og at det er her han bor. Jeg blir bare så bekymret for hva det kan være. Han har lenge vært uten arbeid men jeg kan ikke forstår hvordan dette kan ha noe å si.. Eneste som er forskjell på de to adressene er at på den ene er han samboer og den andre ikke.

Skrevet

Trygdesvindel? Kanskje samboeren har NAVstønader som stoppes hvis hun får samboer (etter 12 mnd).

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Han må betale mer bidrag om han bor sammen med noen.

Skrevet

Min eks står folkeregistert på sin gamle adresse, men oppgir en helt annet til meg, nemlig den som han og hans nye samboer bor. Jeg tror hun snusker til seg penger hun ikke har krav på, men jeg kan ikke bevise det...

Skrevet

Han vil vel ikke ha barnevernet på døren da...?

Er ikke det åpenbart.

Skrevet

Han må ut med mer i bidrag hvis han bor sammen med noen.

Skrevet

Han må ut med mer i bidrag hvis han bor sammen med noen.

Nei det må han ikke!!

Skrevet

Min eks står folkeregistert på sin gamle adresse, men oppgir en helt annet til meg, nemlig den som han og hans nye samboer bor. Jeg tror hun snusker til seg penger hun ikke har krav på, men jeg kan ikke bevise det...

Men da er de pr. definisjon ikke samboere..

Skrevet

Det er jo det de lyger på. De er samboere, men oppgir til NAV at hun bor alene. Da beholder hun stønadene sine....

Skrevet

Synes du burde tipse barnevernet, virker jo som det er noe han ønsker å sjule..

Skrevet

Kan du ikke bare tipse nav så kan de evt bevise det?

Skrevet

Det kunne jeg gjort, men jeg vil ikke ødelegge det skjøre samarbeidet vi har i dag.

Skrevet

Det må han.

Kun hvis samboers inntekt gjør at han blir bidragspliktig. Samboers innekt legges ikke til grunn.

Skrevet

Kun hvis samboers inntekt gjør at han blir bidragspliktig. Samboers innekt legges ikke til grunn.

Hva menes med det?

Skrevet

Hva menes med det?

Eksempel: Far har barn med x men betaler ikke barnebidrag pga.han er bidragsudyktig pag.manglende inntekt. Han får ny samboer, da regnes hennes inntekt inn i om far skal betale barnebidrag. Dette for fars boskostnader regnes som lavere når han bor med annen person i samme husstand.

Det er derfor moen spekulerer i dette og heller aldri kan få samboer uten å må betale barnebidrag eller mer i banrebidrag. Ingen skal betale mer enn 25 prosent av bruttoinntekt i barnebidrag.

Det samme gjelder nå mor får samboer, da mister hun diverese stønader som bl.a overgangsstønader.

Det rare er at mors inntekt ikke regnes inn når hun får ny samboer opp mot barnebidrag. dette forklart med at det er barnet som skal forsørges men det hele blri en økonomi. Mange føler dette høyst urettferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...