Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måneds tid siden var jeg på jobbintervju. Da jeg ble intervjuet satt jeg å lurte på hvordan iall verden jeg hadde blitt innkalt. Dette var vel ikke noe jeg var kvalifisert for? Jeg gikk ut døren og tenkte at denne jobben ville jeg ikke ha, var ikke noe som fristet. Og tror intervjueren og tenkte at jeg ikke var den rette for jobben. Vi utveklset ikke noe "vi snakkes" når jeg gikk. Og det er helt greit for min del.

Regner med stillingen er besatt for lenge siden, men det jeg lurer på er det ikke normalt å informere alle som har blitt intervjuet om at stillingen er besatt? Tenk om jeg virkelig ville ha hatt denne jobben, og gått å tenkt og drømt om å få denne jobben hvert ledige sekund etter intervjuet. Da mener jeg det er ganske uhøffelig av firmaet å ikke engang gidde å takke for at jeg stilte på intervju og ønske meg lykke til videre. Er ikke dette normalt lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ingen automatikk i det, dessverre. Jeg hadde en periode som arbeidsledig for en del år tilbake. De fleste søknadene forsvant i det tomme intet og jeg har også opp levd å bli innkalt til intervju uten å noensinne få tilbakemelding.

Som deg, så skjønte jeg naturligvis etterhvert at jeg ikke fikk jobben, men jeg er enig med deg i at det er temmelig uforskammet å ikke sende en kort beskjed om "Beklager, men stillingen er besatt" - særlig når man er kommet så langt som til et intervju.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var på et intervju i midten av juni. Hørte aldri noe mer fra dem. Selvom jeg vet at andre har blitt kalt inn til 2.gangsintervju. Synes det er merkelig. Men har opplevd det før. Å ikke få beskjed om at stillingen er besatt eller noe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk faktisk en jobb engang uten å høre noe fra dem. Nå var dette kun en helgestilling for å spe på litt, men jeg var til intervju, de ringte meg dagen etterpå og lurte på om jeg ville ha den for så å komme på opplæring. Jeg sa at jeg kunne den og den uken. Hørte ikke noe mer fra dem, prøvde å kontakte dem flere ganger uten hell. Jeg var ikke avhengig av den jobben, og det gikk igrunn fort i glemmeboka. Syns likevel det de gjorde der var utrolig dårlig gjort.

Tenk om det hadde vært en student som aktivt var ute å lette etter jobb, etter denne samtalen ville en jo naturlig nok slutte å lete og heller glede seg til å jobbe og tjene penger.

HELT UTROLIG hvor lite respekt enkelte folk har altså.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også opplevd dette en gang. Var på intervju og fikk beskjed om at de skulle ta kontakt over helgen. Det er nå flere år siden. Synes slikt er utrolig useriøst, og da er det i grunn like greit at man ikke får jobben.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på et intervju hos to forskjellige vikarbyråer. Det ene hørte jeg aldri noe i fra. Det andre ringte etter fire! mnd og spurte om jeg ville ha jobben. Jeg gjetter på at de da har prøvd ut noen som ikke fungerte.

Det er utrolig dårlig når man ikke gidder å gi beskjed etter et intervju.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var på et intervju jeg synes gikk veldig bra, og intervjuerene virket fornøyde de også. Fikk beskjed om at de skulle kontakte meg onsdag eller torsdag uken etter. Torsdag ringte de, og sa de ikka hadde bestemt seg enda, og trengte én dag til å tenke på, så han ringte egentlig for å si at han skulle ringe meg i morgen. Jeg sa jeg hadde forelesning mellom 14 og 17, og dermed ikke kunne ta telefonen, men hadde pause kvart på hver hele time, så han kunne ringe da. Ja, det skulle han gjøre. Hørte jeg noe mer? Nei.

Endret av Green Lady
Skrevet

Jeg har også opplevd dette. De var positive på intervjuet og såvist jeg husker sa de også ganske klart fra at de ville gi beskjed, men neida. Jeg tok kontakt selv etter et par uker. Det var en jobb jeg var ok kvalifisert til, og et lite miljø i den byen jeg bodde i, så synes det hadde vært fair av dem å gi beskjed. Nå kjenner jeg til hun som fikk jobben og vet at hun antagelig er mer egnet, og faglig dyktig, så det er helt greit sånn sett, men det er kjipt å ikke bli kontaktet etter å ha vært på intervju hvor man føler det i det minste er en god samtale...

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg ble en gang innkalt til intervju i Desember. Plutselig fikk jeg innkaling til kurs og seminar i februar, fikk aldri noen mail om at jeg fikk jobben :P Dette var en meget rotete organisasjon, som jeg igjen har vært på intervju hos (uten å ha hørt noe nå 2 uker etter) :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det er useriøst å ikke gi tilbakemelding etter intervju, også til de søknader.

Jeg har som regel at innen 14 dg etter intervju hører du fra oss, denne tiden da vi trenger å kontakte referanser osv..

Skrevet

Av alle jobbene jeg har vært til intervju hos den siste tida var det bare én jeg fikk tilbakemelding fra, og jeg fikk ikke jobben. En annen jobb fikk jeg aldri tilbakemelding fra, utenom at jeg ble ringt opp og spurt om å være korttidsvikar uten at de engang nevnte noe om jobben jeg ikke fikk.

Skrevet

Jeg søkte på 14 jobber på to dager i fjor, fikk aldri svar på noen av søknaden, bortsett fra en der jeg ble kalt inn til jobbintervju, men fikk ikke jobben. Dessverre er det veldig vanlig, men veldig uprofesjonelt og ikke minst irriterende... :kjefte:

Skrevet

Jeg fikk telefon ganske sent på kvelden en gang, rundt klokka 19-20. Fikk vite at de ønsket meg på intervju klokka 08:00 dagen etter, noe jeg takket ja til. Det første de sa etter at jeg hadde hilst på dem var at stilligen var gitt til noen andre :sjenert: Litt rask avgjørelse ettersom de kalte meg inn kvelden før, eller kanskje en svært dårlig unnskyldning for å slippe unna å si at de ikke ville ha meg?

De greide også å si at de syntes mine karakterer fra videregående var alt for dårlige til å vise fram på jobbintervju selv om de hadde bedt om at dette ble tatt med (sendte på forhånd da jeg ikke hadde papirutgave). Jeg har 4.6 i snitt og syntes det var helt greit, det var også over 10 år siden jeg gikk ut fra videregående så forstod aldri helt hvorfor det var så viktig :fnise:

Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg ble ringt opp av en bedrift hvor jeg hadde søkt jobb. Jeg kom inn dagen etter til noe jeg trodde skulle være intervju, men det var kun en samtale som tok 2 min. Det eneste han spurte om var hvor gammel jeg var og hvilke skole jeg gikk på (noe som også stod i søknaden...) Skjønte ikke helt vitsen med det. Men han sa at neste uke skulle han ringe opp igjen for intervju og da skulle partneren være med, men det gjorde de aldri..

Skrevet

Jeg var til intervju en gang. Så fikk jeg beskjed om at jeg skulle få høre innen en ukes tid. Hørte ikke noe før nærmere et halvt år senere; da ville de ha meg til annengangs intervju (!), og jeg skulle få beskjed i løpet av en ukes tid igjen. Hørte aldri noe mer :roll:

(og når jeg nå følger rettssaken mot han som ville blitt sjefen min kan jeg kanskje prise meg lykkelig at jeg aldri fikk jobb der...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...