Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så strengt?:o skal reise dit i april. Ser nå at kjærester ikke får holde i hender med mindre man er gift. Og jenter får ikke gå i korte skjørt, eller bukser osv

Håper det ikke er så strengt! er kjempe varmt der når vi skal, og vil helst slippe å gå innpakket i masse klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta det helt med ro! Dubai er en moderne storby hvor man ser alt fra helt tildekkede kvinner til de som går med shorts og singlet. Greit å ta normale hensyn som man gjør ellers og ved besøk i moske eller offentlige bygninger bør man dekke til skuldre og knær. Shorts som rekker nedenfor knærne og T-skjorte som dekker skuldrene/tilsvarende kjole er helt OK. Og jeg tror neppe du blir arrestert ellers heller.

Skrevet

Takk for svar !:-)

Har du vært der? Håper du har rett:-) nå ser jeg litt lysere på ferien !

Skrevet

Ja, vi var der i februar i fjor. Kjempefint sted for en litt annerledes ferie. Bare shoppingsentrene er jo ren underholdning i seg selv med akvarium, innendørs skibakke, kino ++. Og så bør dere ta en jeeptur i ørkenen med utendørsshow om kvelden. Midt i ørkenen, helt nattemørkt og masse stjerner på himmelen - magisk! Gullsouken er flott og verdens høyeste bygning, som dessverre var stengt for publikum da vi var der. Befolkningen består jo for en stor del av innvandrere fra bl.a. india og pakistan, og vi opplevde kun høflighet, respekt og service i motsetning til flere andre arabiske land hvor de er svært pågående og masete. Dere har masse å glede dere til!

Skrevet

Jeg har vært i Dubai et par ganger og det er en plass som fasinerer meg selv om plassen egentlig ikke har så mye å by på. Men her er et reisebrev med bilder og linker som jeg laget etter sist tur: http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Det har vært noen tilfeller av folk som har blitt arrestert for å ikke følge landets lover. Men hvis en bare oppfører seg i henhold til vanlig folkeskikk så skal det nok gå bra ;-) Ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

Skrevet

jeg mener å ha lest i avisa at det er straff for å holde hender når man ikke er gift osv. at noen turister hadde blitt dømt for det. var noe sånt iallefall

Skrevet

Jeg var gift da jeg var der, men det er jo ikke akkurat sånn at folk kommer bort og ber om å få se vielsesattesten om man skulle finne på å holde hender. Ellers så er det greit å forholde deg til landets skikker og regler - som du forøvrig burde uansett hvor du er - og de er ikke spesielt glad i korte skjørter, dype utringninger og offentlig kos.

Byen er flott, og dere har masse å glede dere til. Kjøpesentrene er enorme, utvalget stort, bygningene helt hinsides og alt i det hele tatt ekstremt moderne. Vi leide en leilighet ute på palmen, og stranda der var kjempefin. Ellers anbefaler jeg en tur opp i Burj al Arab, soukene, Wild Wadi, og badeparken på Atlantis.

Skrevet

Er det dyrt å bo på hotell her? Er strendene fine?

Skrevet

Takk for svar !:D gleder meg mer og mer ! :-) sitter å leser om dubai hver dag, synd at det er så lenge til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...