Gå til innhold

Sint på huseierne.. Ødelagt mye for meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Må bare dele litt.. Er utrolig leimeg og såret akkurat nå, og føler meg så lurt..

Jeg skal flytte fra kjæresten min, og har er barn. Jeg blir alenemor og kjører ikke bil, så jeg er avhengig av å bo nært barnehagen eller busslinjen som går hit.

Jeg hang opp lapp og ble kontaktet av en mann som ville leie ut leiligheten sin til meg. Det var en kjellerleilighet ikke langt ifra barnehagen.. Jeg skulle få leie denne for 6000 kr inkl strøm, og han sa han gjerne ville jeg skulle bo der, og han skulle snakke med sin kone dagen etter.

Vi hadde et nytt møte med konen, og vi ble enige om at jeg skulle få leiligheten med overtagelse den 1 november. Hun ville derimot at jeg skulle betale 7000 kr i mnd og betale halve strømregningen på huset selv om de er 2 voksne og jeg en. Det var ok, for jeg måtte ha leilighet og månedsskifte nærmet seg.

Så skulle vi skrive under kontrakt. Da hadde konen funnet ut at jeg er alenemor og dermed har krav på bostøtte, og ville plutselig at jeg skulle betale 8500 kr + halve strømmen på huset. Dette er alt for mye for meg, og vi ble enige om 8000, noe motvillig fra hennes side.

Da vi skrev under kontrakten derimot, så ville ikke de ha det skriftlig summen jeg skulle betale fordi de ikke ville betale skatt av det, og de satt dermed falske tall på kontrakten. På den står det at jeg skal betale 3000 kr i mnd. Jeg ble litt paff og gikk med på det da, for jeg tør ikke helt å si ifra da jeg var redd for at jeg ikke skulle få bo der..

Når jeg nå står igjen med en kontrakt som sier at jeg kun betaler 3000 kr i mnd, så får jeg jo såklart ikke bostøtten jeg har krav på, og har ikke råd til å betale 8000 kr i mnd heller.. Dette gav jeg beskjed om, men de ville ikke endre det, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte finne meg en annen plass å bo..

Jeg er så såret og leimeg, og nå når månedsskiftet er forbi må jeg vente en måned til før jeg eventuelt kan få en ny leilighet.. Jeg føler meg lurt, og jeg synes de spilte skittent med tanke på at jeg var i en posisjon hvor jeg ikke fikk tid eller "mulighet" til å takke nei da alt kom så brått på med kontraktjukset og alt.. Jeg satt jo allerede med nøklene i hånda og trengte å flytte inn..

Noen gode ord, eller er det helt urimelig av meg å føle det slik? Gjorde JEG noen feil her? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du føler deg lurt! Det der var virkelig råttent gjort!

Men kontrakten er bindende for begge parter, og de har jo også skrevet under på at du skal leie for kun 3000 kr pr mnd. Så de har vel satt seg selv i saksa også. Du kan altså nekte å betale mer enn det begge parter har skrevet under på :)

• Liker 9
Skrevet

I kontrakten står det 3000? Jeg hadde vært så frekk og betalt 3000, helt til de endret kontrakten.. Det er jo det dere har skrevet under på :)

Hvor lenge har du bundet deg?

• Liker 8
Skrevet

Du har jo alle regler på din side om du kun betaler 3000. Regner med at de ikke vil ta det videre at de ville snylte på skatten, utnytte deg, og forfalske en kontrakt

• Liker 4
Skrevet

Sier som personen over meg, kontrakten sier at du skal betale 3000 så du skal ikke betale én krone mer enn dette. Bazinga!

• Liker 4
Skrevet

Dere har skrevet under på 3000 alle sammen, betal kun det!

• Liker 2
Skrevet

Som flere sier, dere har skrevet under på 3000, ergo er det kun det du har krav på å betale. Om de vil ta saken videre så må de selv innrømme hvorfor de har skrevet falske tall. Og jeg regner ikke med at de vil gjøre det. Du blir kanskje bedt om å flytte, men husk at du har retten på din side om å bo der ut oppsigelsestiden. Begynn i dag å se deg om etter noe nytt, og betal kun 3000.

Skrevet

Betal kun de 3000. Lykke til, håper alt løser seg for deg :)

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det står 3000 på kontrakten, er det 3000 kroner du skal betale. Så den slapp du billig unna med. Og ho som var så lur, lurte berre seg sjølv. ;)

• Liker 3
Skrevet

Og ho som var så lur, lurte berre seg sjølv. ;)

Absolutt!!! :jepp:

• Liker 3
Skrevet

Men bare sørg for at du får igjen alle depositumspengene dine.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De må vel ha en saklig grunn for å stjele/holde tilbake de?

EDIT: ikke at de har vist seg å være saklige, men kontrakten gjelder jo, og jeg regner med at det står grunner der til at depositum ikke skal bli betalt tilbake?

Endret av Labello
Skrevet

Jeg trenger ikke å betale noe siden jeg enda ikke har rukket å flytte inn.. De ville heller ikke skrive kontrakt for noe lengre enn til 1 februar (3 mnd.. litt ustabilt for meg med barn..) med hensikt å "fornye den" da.. Men hva om jeg plutselig står der uten noe når 1 feb kommer, og ikke har noen oppsigelsestid fordi de muntlig sa at jeg skulle få den fornyet da..

Sånnsett så har jeg ikke tapt noen penger på det, men jeg har gått glipp av flere aktuelle boliger og må vente en hel måned med å flytte, og bruke desember og jula på å komme i hus da jeg ikke har møbler og må kjøpe dette etter hvert som jeg får penger.. Det var ikke helt planen da jeg var i kontakt med huseierne i forrige månedsskifte.. Nå ligger jeg plutselig 2 måneder bak "skjema" :(

Planen til konen var vel at jeg skulle betale huslånet dems (utifra vårt eget lån så regner jeg med at utgiftene deres ligger på rundt 8000 kr i mnd) og at de skulle slippe unna med det uten å betale skatt.. Så skulle jeg liksom betale huslånet dems, halve strømmen på huset og ikke ville de ha penger på konto heller. De ville ha dem kontant.. Da ville jeg få problemer med å dokumentere utgifter til nav om de skulle trenge det en dag.

Er så sint og såret!!!!!! :tristbla:

Det skal sies at mannen har vært helt super da, virkelig prøvd å hjelpe meg.. Snakke til konen og sagt at han synes jeg skal betale mindre og synes fortsatt det var greit at jeg kunne betale 6000 kr inkl strøm.. Han sa også at han skulle kjøpe komfyr til meg, siden den som stod der var ødelagt, men hun sa at jeg måtte kjøpe selv..

Føler meg utnytta og tråkket på..

Skrevet

TS her.

Jeg slapp å betale depositum fordi de ikke ville ha utgiftene ved å opprette og holde en depositumskonto.. Heldigvis..

Skrevet

Jeg trenger ikke å betale noe siden jeg enda ikke har rukket å flytte inn.. De ville heller ikke skrive kontrakt for noe lengre enn til 1 februar (3 mnd.. litt ustabilt for meg med barn..) med hensikt å "fornye den" da.. Men hva om jeg plutselig står der uten noe når 1 feb kommer, og ikke har noen oppsigelsestid fordi de muntlig sa at jeg skulle få den fornyet da..

Sånnsett så har jeg ikke tapt noen penger på det, men jeg har gått glipp av flere aktuelle boliger og må vente en hel måned med å flytte, og bruke desember og jula på å komme i hus da jeg ikke har møbler og må kjøpe dette etter hvert som jeg får penger.. Det var ikke helt planen da jeg var i kontakt med huseierne i forrige månedsskifte.. Nå ligger jeg plutselig 2 måneder bak "skjema" :(

Planen til konen var vel at jeg skulle betale huslånet dems (utifra vårt eget lån så regner jeg med at utgiftene deres ligger på rundt 8000 kr i mnd) og at de skulle slippe unna med det uten å betale skatt.. Så skulle jeg liksom betale huslånet dems, halve strømmen på huset og ikke ville de ha penger på konto heller. De ville ha dem kontant.. Da ville jeg få problemer med å dokumentere utgifter til nav om de skulle trenge det en dag.

Er så sint og såret!!!!!! :tristbla:

Det skal sies at mannen har vært helt super da, virkelig prøvd å hjelpe meg.. Snakke til konen og sagt at han synes jeg skal betale mindre og synes fortsatt det var greit at jeg kunne betale 6000 kr inkl strøm.. Han sa også at han skulle kjøpe komfyr til meg, siden den som stod der var ødelagt, men hun sa at jeg måtte kjøpe selv..

Føler meg utnytta og tråkket på..

Dei kan ikkje kaste deg ut etter 3 månader. Ein tidsbestemt kontrakt skal gjelde for minimum 2 år. Oppfyllar den ikkje det kravet er kontrakten for ein tidsubestemt kontrakt å reikne, med vanleg oppsigingstid frå di side og naturlegvis alle strenge krav til oppsigingsgrunn frå utleigar si side.

PS: Om du skal betale straum utanom husleiga, skal det vere eigen straummålar i leigenheita du skal leige.

Eg ville tatt over med kontrakta som ho er, for den seier at du skal betale 3000 kr pr månad, og ikkje ei krone meir, og i realiteten har du ein utudsbestemt kontrakt, så du treng ikkje bekymre deg for kva som skjer i februar.

Om det ikkje er møbler/kvitevarar i leigenheita, så heng du opp lappar på butikken og andre aktuelle stader om at du ønsker brukte møbler/kvitevarar for ein billeg penge. Pleier aldri å vere noko problem! :)

Skrevet

Her har huseieren virkelig rotet det til for seg selv. Du burde flytte inn, betale 3000 i husleie og late som ingenting. I tillegg burde du kanskje være på utkikk etter et nytt sted å bo, denne gangen med seriøse huseiere.

• Liker 2
Skrevet

Dei kan ikkje kaste deg ut etter 3 månader. Ein tidsbestemt kontrakt skal gjelde for minimum 2 år. Oppfyllar den ikkje det kravet er kontrakten for ein tidsubestemt kontrakt å reikne, med vanleg oppsigingstid frå di side og naturlegvis alle strenge krav til oppsigingsgrunn frå utleigar si side.

PS: Om du skal betale straum utanom husleiga, skal det vere eigen straummålar i leigenheita du skal leige.

Eg ville tatt over med kontrakta som ho er, for den seier at du skal betale 3000 kr pr månad, og ikkje ei krone meir, og i realiteten har du ein utudsbestemt kontrakt, så du treng ikkje bekymre deg for kva som skjer i februar.

Om det ikkje er møbler/kvitevarar i leigenheita, så heng du opp lappar på butikken og andre aktuelle stader om at du ønsker brukte møbler/kvitevarar for ein billeg penge. Pleier aldri å vere noko problem! :)

:jepp: Bra skrevet.

TS, du burde stå på krava. Du sier du føler deg tråkket på, men jeg syns du lar deg bli tråkket på. Ikke gjør dette. Du har en kontrakt, forhold deg til den, og ikke la deg bli utnyttet. :)

Sånne folk som utleierne gjør meg kvalm

Skrevet

TS her..

Hehe, så i utgangspunktet så kan jeg betale 3000 kr i mnd og de kan ikke kaste meg ut av leiligheta? Og jeg trenger ikke å betale strøm? Hoooh fail for de...

Men jeg er ikke interessert i å bo i kjelleren til noen som ikke vil ha meg der.. Jeg har ikke lyst til å krangle eller utnytte de tilbake.. Ønsker stabilitet og trygghet for barnet mitt..

Ang hvitevarene så hadde jeg fint kunne kjøpt noe billig på finn, men det er ustabiliteten jeg reagerer på...

• Liker 1
Gjest Mlle Bonne
Skrevet

Enig i det som er nevnt over her at det er det som står i kontrakten som gjelder. Men med så mye fusk fanteri, og det allerede før du har flyttet inn så hadde jeg ikke turd å leid der. Du veit jo aldri hva de ellers kan finne på. Skjønner at det er vanskelig å finne leilighet ut i fra det du sier, så jeg håper du finner et bedre alternativ etterhvert med mer ordnede forhold.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...