Gå til innhold

Brettspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe et brettspill i gave til en venninne. Hun liker spørrespill som TP, eller spill à la Settlers og Ticket to ride. Noen som har noen gode tips til spill som kan passe? Helst noen relativt nye spill, siden hun har en del fra før av.

Gjest navnelapp
Skrevet

Har ho prøvd ubongo? Det engasjerer både vennar og familie her hos oss.

Skrevet

Mine forslag:

Bezzerwizzer Høres ut som noe hun kunne likt!

Men hvis hun liker ordleker og lignende burde jo Alias være noe, hvis man har vært borti den kan man prøve partyversjonen med kjendiser og lignende. Kokkelimonke er også en hit. Om å lyve best mulig, å få folk til å tro på det. Herlig. Kortskalle er helt genialt, og definitivt noe man gjør med flere, og hvis hun liker rollespill, så er Munchkin helt fantastisk, som gjør narr av rollespill!

• 2 uker senere...
Skrevet

Dominion! Går aldri lei. Finnes også flere utvidelser.

Skrevet

+1 på Dominion, om hun liker kortspill-aktige spill.

Race for the Galaxies er litt mer komplekst enn Dominion, Munchkin er ekstra morro om du liker rollespill og/eller puns.

Er det en outland i byen din? Oppsøk dem og spør menneskene der! :D

Gjest Badabing
Skrevet

Bezzerwizzer er et veldig bra brettspill, og det har også kommet i en ny utgave nå. Jeg blir ikke lei! :)

Alias har litt forskjellige utgaver, og faller i smak hos de fleste som liker ordspill.

Av eldre ordspill er Scrabble og Brainstorm spill jeg liker.

Av eldre strategispill er Risk veldig bra.

Skrevet

Takk for innspill! Det ble Bezzerwizzer denne gangen, men kom gjerne med flere forslag. Det spilles mye brettspill i gjengen min ;)

Skrevet

Takk for innspill! Det ble Bezzerwizzer denne gangen, men kom gjerne med flere forslag. Det spilles mye brettspill i gjengen min ;)

Personlige favoritter:

Dominion: Spillet føles veldig sjelden likt fra runde til runde. Dessuten er det gøy å lage og spille med en kortstokk. Ekspansjonene anbefales.

Battlestar galactica - spillet: Godt lagd, du føler virkelig at du slåss for å overleve, mens du ikke vet hvem som kommer til å dolke deg i ryggen

Allhambra: Carcasonne-aktig, men du bygger bare din egen allhambra, istedet for at alle deler på en by. Fin mekanikk for å kjøpe nye biter.

Powergrid: bygg kraftverk, forsyn byer. Taktisk spill, hvor små avgjørelser og summer kan bety seier. De har auksjoner! :D

Fortsetter kanskje seinere, men nå er det the simpsons tid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...