AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 har søkt aaap, fått vedtak og svar på hvor lang behandligntiden er. men har skjønt det sånn at det er sakbehandleren min fra nav som er den siste til og vurdere og få dette innvilget etter en samtale med meg ? eller hvordan funker dette ?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 har søkt aaap, fått vedtak og svar på hvor lang behandligntiden er. men har skjønt det sånn at det er sakbehandleren min fra nav som er den siste til og vurdere og få dette innvilget etter en samtale med meg ? eller hvordan funker dette ? Du skal helt sikkert snakke med en saksbehandler og går gjennom det som heter en arbeidsevnevurdeing. I forkant kan du godt fylle ut egenvurderingsskjema som ligger på NAV.no. Arbeidsevnevurdeingen fokuserer på hvilke muligheter du har på arbeidsmarkedet. Det er ditt lokale navkontor som vurderer om du fyller inngangsvilkår på AAP, og så tar NAV forvaltning stilling til om du får ytelsen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 ts her: tusen takk for svar! Da regner jeg emd at brevet jeg fikk med saksbehandlingstiden er tiden til jeg får snakke med saksbehandeleren og ikke til jeg evt får innvilget det. Når jeg spør på nav er de flinke til og ikke gi noe god informasjon...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Saksbehandlingstiden er tiden frem til saken din er behandlet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 ts her: tusen takk for svar! Da regner jeg emd at brevet jeg fikk med saksbehandlingstiden er tiden til jeg får snakke med saksbehandeleren og ikke til jeg evt får innvilget det. Når jeg spør på nav er de flinke til og ikke gi noe god informasjon... Det du har fått høres ut som en bekreftelse på at søknaden din er mottatt, og som sier noe om hvor lang tid man forventer at saksbehandlingen vil ta. Dette er NAV pålagt etter forvaltningsloven. Søknaden skal i utgangspunktet behandles i løpet av fem uker, det er viktig at du følger opp legen, slik at han sender legeerklæring. Grunnen til lang saksbehandling er oftest at det mangler medisinske opplysninger. Etter at saken er vurdert på ditt lokalkontor, har NAV forvaltning tre uker på seg til å behandle sin del, totalt beregnes to måneders saksbehandling. Dette tar som sagt kortere tid dersom alle opplysninger er på plass når man søker.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Det du har fått høres ut som en bekreftelse på at søknaden din er mottatt, og som sier noe om hvor lang tid man forventer at saksbehandlingen vil ta. Dette er NAV pålagt etter forvaltningsloven. Søknaden skal i utgangspunktet behandles i løpet av fem uker, det er viktig at du følger opp legen, slik at han sender legeerklæring. Grunnen til lang saksbehandling er oftest at det mangler medisinske opplysninger. Etter at saken er vurdert på ditt lokalkontor, har NAV forvaltning tre uker på seg til å behandle sin del, totalt beregnes to måneders saksbehandling. Dette tar som sagt kortere tid dersom alle opplysninger er på plass når man søker. Det spørs veldig på hvilket kontor som behandler saken din! Jeg leverte inn alt nødvendig i august, og venter fortsatt..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Det spørs veldig på hvilket kontor som behandler saken din! Jeg leverte inn alt nødvendig i august, og venter fortsatt.. Fem ukers behandlingstid beskriver hvordan det skal være, men det er vel ikke alle som klarer å overholde det. Ville tatt kontakt og forhørt meg om hva som mangler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå