Gå til innhold

Kredittkortnedbetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde litt økonomiske problemer i sommer etter at jeg var ferdig med studielånet mitt og før jeg begynte i full, fast jobb.

Nå har jeg ca 6000 i gjeld på et kredittkort og 14000 på et annet kredittkort. Jeg betaler ned kortene med 4000 i måneden, så det går nedover. Men jeg bare lurer på, tror dere det lønner seg for meg å bruke det ene kredittkortet til å betale ned hele det andre, slik at jeg ender opp med et kredittkort på 20000 i gjeld (maxbeløp) og det andre kredittkortet helt nedbetalt? Det er like høye renter på begge kredittkortene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renter er renter.

Klipp heller begge (alle) kortene i to du, og tenk aldri mer på kredittkort.

Skrevet

Antyder du at jeg har kredittkortproblemer? :gjeiper:

Den vil jeg ikke si meg helt enig i da, jeg var jo tross alt forberedt på å måtte bruke kredittkortet den sommeren (nei, ikke på ferie... men mange kjenner vel til studielånet som ikke kommer når om sommeren, og som sagt er jeg i full fast jobb nå, og kredittkortet vil være helt nedbetalt om ikke så mange måneder. (og jeg kommer ikke klippe det i to, for det er sabla greit å ha med tanke på reiser og nettbestilling)

Renter er renter ja, men det blir jo i det minste en reging mindre for meg å få i postkassa i måneden, så sånnsett er det greit å kvitte seg med det ene? eller??

Skrevet

Er mest sannsynlig gebyr for å frigi penger til å betale ned det ene med det andre. Ville heller betalt ned det minste først og minimum på det andre... Evt 3000 på det lille lånet og 1000 på det store i 2 mnd til det minste er borte. Med hvert kort kommer flere utgifter. Gjerne skjulte i form av fakturagebyr eller lignende :)

Skrevet

Antyder du at jeg har kredittkortproblemer? :gjeiper:

Den vil jeg ikke si meg helt enig i da, jeg var jo tross alt forberedt på å måtte bruke kredittkortet den sommeren (nei, ikke på ferie... men mange kjenner vel til studielånet som ikke kommer når om sommeren, og som sagt er jeg i full fast jobb nå, og kredittkortet vil være helt nedbetalt om ikke så mange måneder. (og jeg kommer ikke klippe det i to, for det er sabla greit å ha med tanke på reiser og nettbestilling)

Renter er renter ja, men det blir jo i det minste en reging mindre for meg å få i postkassa i måneden, så sånnsett er det greit å kvitte seg med det ene? eller??

Du har vært fall økonomiske problemer når du må bruke kredittkort for å komme deg gjennom en sommer :) Alle studenter i Norge er i samme situasjon som deg om sommeren, men de færreste bruker kredittkortet som løsning.

Skrevet

Er mest sannsynlig gebyr for å frigi penger til å betale ned det ene med det andre. Ville heller betalt ned det minste først og minimum på det andre... Evt 3000 på det lille lånet og 1000 på det store i 2 mnd til det minste er borte. Med hvert kort kommer flere utgifter. Gjerne skjulte i form av fakturagebyr eller lignende :)

Det er sant. Takk for svar :)

Du har vært fall økonomiske problemer når du må bruke kredittkort for å komme deg gjennom en sommer :) Alle studenter i Norge er i samme situasjon som deg om sommeren, men de færreste bruker kredittkortet som løsning.

Takk for svar fra deg og (selv om det vel egentlig ikke var helt det tråden handlet om) :). Kanskje vi ser på kredittkort forskjellig? Jeg tenker at om du får en stor utgift du der og da ikke kan betale, men du vet at du får en lønning uka/måneden etter som kan dekke det, så er det greit å ta det på kredittkort. Som student har jeg alle år studert fulle år og jobbet fulle somre. Dette året var jeg endelig ferdig og så frem til å starte i full, fast jobb sent i sugust med en helt grei lønn. Og siden jeg regnet med at jeg kom til å jobbe ræva av meg når jeg startet å jobbe, så ville jeg heller ha en rolig sommer hjemme for å slappe av og forberede meg, og heller bruke kredittkortet til å dekke de utgiftene jeg visste at kom til å komme. Mulig ikke du og mange andre studenter ville løst det på denne måten, (kanskje dere heller ville jobbet hele sommeren og endt opp utbrendt på jobb om høsten?, eller så finnes det jo også en gyllen middelvei, men nevermind. Tråden handler egentlig ikke om det :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...