83` Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Eg har tre born, og har no kjøpt inn 24 adventskalendarpakkar til den "nette" sum av over 600 kroner.. Uff er dyrt med kalendar merkar eg. Men dei skal få ein pakke kvar 3. dag (og sjokoladekalendar dei andre dagane), så delar ein prisen på 3 vert det jo ikkje såå gale då Bestilte pakkane på kalenderpakker.no, men angrar litt på det då eg har funne samme varene til mykje billigare pris i andre butikkar no etterpå.. Men eg lurte litt på kva som er vanlig å bruke på ein adventskalendar med pakkar eg?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Jeg bruker ti kroner Da er det selvsagt en vanlig kalender, ikke pakker. Jeg synes det holder at barn får pakker til jul, om de ikke skal ha dyre ting hver dag i en måned.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Kjøper juleflaxkalender til sønnen min. Orker ikke å legge opp til det stresset med å kjøpe 23 gaver. De fleste gavene blir jo bare søppel allikevel.
83` Skrevet 2. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2011 Neei, no må ikkje du vere så negativ!! hehe... finst jo mykje fint ein kan kjøpe i kalendarane synest eg, som ikkje treng hamne i søpla med det første. Var veeldig greit å berre kunne handle dei på nett ein kveld og, og sleppe å stresse rundt i alle mulige butikkar. Så det er å anbefale -sjølv om tinga kanskje er litt dyrare då... Eg kjøpte ting som dagbok, plastdrikkeglas med prinsesser og Hallo Kitty, tatoveringar, prompepute, nøkkelring, viskele, fargeblyantar og fargeblokk.. osv. 2
83` Skrevet 2. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2011 Og ting treng jo ikkje vere dyre (10-15 kr) som ei gåve held jo! Alt etter kor god man er å leite etter gåver. Kva med de andre som har kjøpt pakkekalendar då? *kremt*
Eliza Doalot Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Jeg bruker nok ganske mye penger på pakkekalenderen, men det er fordi jeg fyller den med endel ting hun trenger og ville fått likevel. Eksemler er truse, trøyer, en pysj, nye vanter, hårpynt osv. Og til dere som evt synes gavene er kjipe fordi det er nødvendigheter, så kan jeg berolige med at så lenge det omfatter Hello Kitty, prinsesser eller glitter er det stor stas uansett. 2
Moscato Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Jeg har planer om å bruke minst mulig, og kommer til å strikke ting av restegarn jeg har liggende, pluss sikkert noe jeg har sydd av stoff jeg har liggende (eller som er kjøpt på loppis for ti kroner). Loppis er forresten ganske greit for å finne passende kalenderpresanger uten å blakke seg helt. Hadde stedatteren min vært litt mer interessert i bøker hadde hun nok fått det som en del av kalenderen også. Foreløpig er planen å lage en delt kalender til kjæresten og datteren hans slik at de får annenhver dag eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Jeg lager til venninna mi som er 20 år gammel, og vi hadde først avtalt 450 kr, men så måtte jeg øke det til 500 fordi det var ikke mulig å holde seg unna om man vil kjøpe litt fine ting som hun ønsker seg. Vi har skrevet ønskelister til hverandre, så sånn sett er det veldig greit, og så skal vi ikke gi julegave til hverandre i år, siste pakke i kalenderen blir julegave. Men jeg tror nok jeg kommer til å bikke 500 også, uten å si fra til henne. Så nøye er det ikke, hun fortjener det beste!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Jeg kjøpte en pakke med SingSang-kort med julesanger. Kostet under 150 kr på tilbud, inkl porto. Det er 24 sangkort, så det blir en julesang hver dag. Så slenger vi oppi en liten godbit i tillegg, f.eks. mandarin, sjokoladebit, liten smoothie-flaske, el.l, og pakker inn 24 småpakker. Jenta vår er 2 år, og dette blir hennes første kalender. Synes selv det er stor stas med jul, og vil gjerne få julestemningen til å vare gjennom hele desember, og julekalender er en del av moroa. 1
Gjest anonym Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Jeg har to unger som får pakkekalender. Noen dager er det ikke gave, men et aktivitetskort. Ungene gleder seg veldig til disse kortene! Eks på aktiviteter: bake pepperkaker, lage marsipanfigurer, drikke kakao og lese en bok om jula, pynte pepperkakehus, lage julepynt. 2
Badeand Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Jeg og samboeren lager adventskalender til hverandre, og vi har satt en grense på 1000 kr. Det er jo ganske mye, men jeg synes julen er så koselig at jeg vil heller legge krefter i å lage en ordentlig fin og gjennomtenkt kalender, og kanskje heller bruke litt mindre penger på julegaven til hverandre. 2
makkapakka Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Kjøper 1 adventskalender og betaler det den koster. Noe mer stress blir det ikke. Nok å styre med i julestria likevel. 1
Arkana Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Vi har nok brukt en del på kalenderen til eldstemann, tipper rundt 5-600. I fjor fikk han Duplo og puslespill som vi delte opp i flere pakker. I år får han litt forskjellig, f.eks. ulike plastdyr, bøker, et par DVDer til lørdagskosen, magiske vaskekluter og morsomme badeender. Jeg vil heller ha ting som faktisk blir brukt og ikke bare kastes eller blir ødelagt med en gang, og da koster det gjerne litt mer, men er man flink og ser etter tilbud og begynner å tenke på julekalender litt tidlig så kan det likevel bli ganske billig. 2
Charlie28 Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Jeg har to unger som får pakkekalender. Noen dager er det ikke gave, men et aktivitetskort. Ungene gleder seg veldig til disse kortene! Eks på aktiviteter: bake pepperkaker, lage marsipanfigurer, drikke kakao og lese en bok om jula, pynte pepperkakehus, lage julepynt. Genialt! Den skal jeg huske til gutten min blir stor nok til å få pakkekalender Gleder meg
lell Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes pakke kalendere er noe tull! Det ødelegger jo en stor del av julaften. Det er jo julaften vi kan pakke opp gaver. Pakker man opp en liten gave hver dag så blir det ikke så spennende julaften!! Hadde pakkekalender ifjor og mine synes til slutt ikke at det va noe stas. I år blir det adventskalender, de får velge selv i butikken.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 Jeg hadde pakkekalender til mine hvor de fikk en pakke annenhver dag. I hverdagen var det gjerne bare et smågodt. Litt mer i helgene og da fikk de pakke begge to. Kostet ikke mange kronene og de koste seg med kalenderen.
Arkana Skrevet 3. november 2011 #17 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes pakke kalendere er noe tull! Det ødelegger jo en stor del av julaften. Det er jo julaften vi kan pakke opp gaver. Pakker man opp en liten gave hver dag så blir det ikke så spennende julaften!! Hadde pakkekalender ifjor og mine synes til slutt ikke at det va noe stas. I år blir det adventskalender, de får velge selv i butikken.. Dette er ingen regel, men heller avhengig av barnet. Selv hadde vi pakkekalender hele barndommen og det ødela aldri spenningen på julaften. 2
Hanneli Skrevet 3. november 2011 #18 Skrevet 3. november 2011 Da jeg bodde hjemme fikk jeg vært år adventskalender=) De siste årene fikk jeg mest sjokolader, vanter, sokker osv.. Husker første gangen jeg fikk kalender fikk jeg et hakke-bakke skogen puslespill, og da jeg begynte på skolen fikk jeg feks. blyaneter, viskelær, klistremerker osv.. I år bor jeg sammen med mannen min, og jeg skal ta meg meg julekalenderen min hjemmefra. Er tradisjon at den henger på veggen=P Vi vil ikke bruke så mye penger på det, og kjøper en pose twist som vi fordeler på de 24 lommene:) Vi har adventsgave vær søndag, som er max 50kr (eks julegløgg, et koslig kubbelys, julete, marsipan.. altså noe vi kan bruke til julekosen)
Dagoberta Skrevet 3. november 2011 #19 Skrevet 3. november 2011 Jeg bruker litt penger på adventskalender. I år meldte jeg meg inn i en bokklubb som ga ut gavekort på 1.500.-, og fikk ordnet med 6 adventskalenderpakker, der var det noen bøker, en lommelykt, mp4-spiller og gymsekk. I tillegg har jeg bestilt Julemysteriet av Jostein Gaarder, som nok blir gitt som kalendergave 1. desember, og deretter brukt til høytlesing hver dag frem mot jul. Og så fant jeg en pakke modellersåpe (som du kan forme egne såper av) og et sett hårstrikk da jeg sto i kø på apoteket her om dagen. Jeg synes det er fint å gi litt større gaver som kanskje aktiviserer litt i helgene, og så blir det små gaver på hverdagene. På julaften står arvingen opp og finner en sytråd som leder veien fra adventskalenderen og rundt om i huset til den siste pakken (som ligger gjemt på et nytt sted hvert år), det er stor stas både for henne og for oss voksne som synes det er gøy at hun gleder seg over litt ekstra spenning på den store dagen - som for øvrig ikke blir noe mindre stor av at vi koser oss flere ganger i desember
Furstina Skrevet 3. november 2011 #20 Skrevet 3. november 2011 Jeg har to unger som får pakkekalender. Noen dager er det ikke gave, men et aktivitetskort. Ungene gleder seg veldig til disse kortene! Eks på aktiviteter: bake pepperkaker, lage marsipanfigurer, drikke kakao og lese en bok om jula, pynte pepperkakehus, lage julepynt. Så har jag också gjort när barnen fått kalrnder: aktiviteter. Det kräver en del planering och koll i kalendern men det var mycket lyckat. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå