Gå til innhold

leie bedehus til bryllupsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig, om man leier et bedehus til å ha bryllupsfesten på.

Sånn, med tanke på alkohol? :)

Er det greit med vin til maten og div drikkevarer utover kvelden, eller er det fy-fy? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Varpunen
Skrevet

for meg hadde det blitt utrolig rart å drikke i et bedehus... hvertfall om det er snakk om en god del drikke utover kvelden, hvertfall hvis det er noe som kan ende opp som en fyllefest.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg leste "badehus" prøv heller det ;) hehe

Skrevet

Vi har leid bedehus i flere festlige anledninger, og drukket alkohol hver gang. Jeg er ikke kristen og har ikke tenkt på det en gang. De vi leier av har ikke gitt oss noe beskjed om at det ikke er lov med alkohol i huset. Ingenting i avtalen som har sagt noe om det.

Skrevet

Det leies vel ut som et hvilket som helst annet lokale, så med mindre det står noe om alkoholrestriksjoner i reglene ville jeg ikke tenkt over at det var et bedehus. :)

Skrevet

Jeg ville nok sjekket reglementet. Som regel vil det være nevnt i avtalen dersom det ikke er tillatt.

Skrevet

Bedehus (som tilhører misjonsorganisasjoner) har som regel alkholforbud. Leier du et menighetshus tilknyttet Den norske kirke, derimot, er det ikke sikkert at det er tilfellet. I Oslo, for eksempel, er det tillatt med alkohol i de fleste menighetshus. Det varierer fra landsdel til landsdel.

Skrevet

Jeg har jobbet i kirken en stund for noen år siden, og da var man veldig nøye på at det ikke var lov å drikke alkohol i bedehuset (i alle bedehusene som jeg noen gang har vært i, i allefall). Men dette sto alltid i reglementet, slik at folk som ville leie huset, raskt ble klar over det.

Skrevet

Hvordan er det egentlig, om man leier et bedehus til å ha bryllupsfesten på.

Sånn, med tanke på alkohol? :)

Er det greit med vin til maten og div drikkevarer utover kvelden, eller er det fy-fy? :fnise:

Du får servere altervin da vettu ;):fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...