Gå til innhold

Er slike småbarnsmødre bare en myte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg ble mamma for to uker siden, og skal ærlig innrømme at eg savner å komme meg ut litt blant folk nå. Skal bli med i en barselgruppe, tenkte jeg, men jeg er litt redd for å bli en sånn typisk barnemvogn-mafia medlem, som bare sitter på kafe hele dagen og brauter seg vei på fortauet og tror jeg har oppnådd noe gedigent "bare" fordi jeg er blitt mamma. Hører ofte snakk om de fæle småbarnsmødrene som sitter på kaffen hele dagen og later som om de ikke hører at ungen gråter, og lurer på om det bare er en myte? Kafeen jeg går forbi hver dag er stille og rolig. Kanskje jeg bare er heldig? Eller er det virkelig sant at noen sitter der hele dagen og irriterte? Hva mener dere på kvinneguiden? Vil gjerne ha svar fra både babymammaer, småbarnsmødre og dere som evt. går på kafe og irriterer dere sånn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kn vel si det slik at hvis du ser det fra utsiden på samme måte, ikke helt skjønner at det går an, og er redd for å bli sånn, så ER du ikke den typen. Man må være en spesiell ull for å være sånn. Kos deg i gruppa :)

• Liker 2
Skrevet

Kn vel si det slik at hvis du ser det fra utsiden på samme måte, ikke helt skjønner at det går an, og er redd for å bli sånn, så ER du ikke den typen. Man må være en spesiell ull for å være sånn. Kos deg i gruppa :)

Men de finnes vel? Henger de på kvinneguiden mon tro? ;)

Skrevet

Ja, jeg har sett at de finnes. Jeg bor i en liten by på vestlandet, og her har vi en nasty liten mafia som nærmest har overtatt en kafekrok på den måten. Men vi var heldige som hadde et personale som snakket til de, og da gikk det greit.

Jeg tror det er litt som med en jentejeng som setter seg ned og snakker sammen, man blir engasjert og tenker ikke over at det er andre der. Men det blir litt ekstra med mødrene når det er snakk om avføring, tilstoppa melkekanaler og hvordan man melker seg selv, store barnevogner man ikke kommer forbi, og stinkende lukt pga bleier som ikke blir skifta på en stund feks..

• Liker 1
Skrevet

Joda, de finnes... jeg har vært på kafe flere ganger hvor det kommer inn en hel flokk med barnevogner og hyl og skrik. Men det finnes jo mange nyanser, og om du er bevisst selv, ser jeg ikke problemet - det må jo være lov for småbarnsforeldre å dra på kafe så lenge de tar litt hensyn. F eks er det ikke nødvendig eller særlig sympatisk å bli sittende dersom ungen har et hyleanfall som ikke stopper innen rimelig tid, en kan kjøpe mer enn én kaffe dersom en har tenkt å bli sittende i timesvis, og en kan gå på kafeer som er litt tilrettelagt for vogner, med god plass etc, så man ikke sperrer andre kunder inn i en krok.

• Liker 1
Skrevet

90% oppfører seg normal, mens de resterende 10% tror de at har lagd det store underet for verden.

De forstår ikke at alle som vil kan få ligge på rygg og bli gravid og presse ut et barn ... :gjeiper:

Skrevet

Jeg er ikke slik, og kjenner heller ingen slike. Har ikke blitt plaget med slike mødre på kafe heller, men jeg går ikke veldig ofte på kafe da :gjeiper:

Skrevet (endret)

Det er fint å være med i barselgruppe og ikke la sure oppstøt her inne skremme deg fra å finne nye venner. Barselgruppe er dessuten et fint sted å kunne lufte alt barnesnakket, så kan du spare dem rundt deg som vil prate om andre ting. Min gruppe møttes etterhvert kun hjemme hos hverandre, vi var på cafe to-tre ganger i løpet av det året vi hang sammen.

Endret av Caramba
Gjest Varpunen
Skrevet

jeg tenker at du passer rett inn i barnevognmafiaklubben om du legger ut noe ala dette på facebookstatusen din (hentet fra hvilket facebookstatuser hater du mest tråden).

Tanker ved en barneseng ~ Det er kveld, jeg står ved sengen til den lille gutten min. Jeg ser undrende,- har du sovnet alt, sovnet før jeg rakk inn å gi deg en klem - og si godnatt? Det er bare en liten stund siden du ropte: "Kom inn til meg mamma, det er noe jeg vil si deg". Stemmen min var vel litt trøtt, litt hard da jeg svarte: "Ja da, vent litt, - jeg må rydde etter deg først". Det lå leker, ......bøker og klær overalt. Jeg ryddet og sa: "Se nå er jeg ferdig, - nå kommer jeg til deg". Da svarte du ikke, nei for du sov. Jeg blir så liten, så fattig og veik, der jeg står ved sengen din. Du trodde vel det nå, at mamma svek deg. Hvorfor gikk jeg ikke med det samme du ropte? Jeg kunne vel ryddet etterpå, da du hadde sovnet. Nå får jeg ikke vite hva det var du ville si. Var du sorgfull for noe, ...eller glad? Skulle du fortelle om den vesle døde fuglen du fant på veien, ...eller hvor katten gikk hen da du slapp ham ut i sta? Skulle du fortelle om engler, om himmelen, ...eller om stjernen som tindret så klart? Jeg får ikke vite det nå, du sover. Snart er du stor, blir voksen, drar ut. - Da trenger du ikke lenger rope på mamma. Du er ikke lengre min vesle gutt, ...jeg vet vel knapt hvor du drar, her jeg sitter alene i stua. Den er ryddig og fin nå. Det ligger ikke lenger leker og slenger. Da tenker jeg: Hvorfor maste jeg slik ? Hvorfor hadde jeg så liten tid ? Hva gjorde vel rotet mot det å kjenne to barnearmer om halsen min, og en munn så varm hviske imot øret: "Mamma, jeg er gutten din". Jeg bøyer meg ned. Da ser jeg en tåre som ligger på kinnet ditt. Den bevrer og skjelver før den renner. Jeg stryker deg så forsiktig over luggen din. "Tilgi meg, gutten min". Da våkner du brått og slår øynene opp. Du drar meg så fast ned til deg. Munnen hvisker mot kinnet mitt : "Jeg er så glad i deg mamma, det var det jeg ville si deg. " ♥ ♥ ♥

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dei finnest sikkert, men føler du at du ikkje er typen, så blir du sikkert ikkje forvandla til ei slik ;) Trur dei som brukar heile permisjonen på kafe, er at typen som likte og sitje på kafe heile dagen før dei fekk ungar også ;)

Skrevet (endret)

Varpunen: Jeg ville nok ikke lagt noe sånt ut på FB, det blir litt klisjé, men samtidig er det absolutt en sannhet. Jeg er visst barnevognmafia jeg da, for jeg ble rørt av det :rodmer: Men det var vel ikke noe negativt med det som ble skrevet? Mafiaen handler jo om negative ting ved bestemte mødre.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Du kan fint være mafia uten å være brautete og fæl :fnise:

Alle synes jo ungen sin er verdens beste, men de færreste orker å høre andre skvaldre om det.

Kom deg i barselgruppe og kos deg :)

Gjest Varpunen
Skrevet

Varpunen: Jeg ville nok ikke lagt noe sånt ut på FB, det blir litt klisjé, men samtidig er det absolutt en sannhet. Jeg er visst barnevognmafia jeg da, for jeg ble rørt av det :rodmer: Men det var vel ikke noe negativt med det som ble skrevet? Mafiaen handler jo om negative ting ved bestemte mødre.

Jeg burde nok formulert meg bedre :P Jeg tenker at man er litt sånn barnevognmafiatype om man konstant legger ut slike typer innlegg på facebookstatusen sin, ikke om man leser slike innlegg innimellom og synes de er søte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...