Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Skal lage ei kake, men vil helst ha den så fersk som mulig, men siden jeg skal bort veldig tidlig på dagen tenkte jeg å lage røren kvelden før og bake kaken neste dag. Er det mulig å la kakerøren stå i kjøleskapet eller på benken til dagen etterpå? Vil den bli ødelagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gjort det selv, men kan ikke se at det vil være et problem. Putt røra i kjøleskapet :D

Skrevet

Nei, du risikerer en paddeflat kake. Hevingsmiddelet starter så fort det er i kontakt med det våte. Du kan jo evt blande klart de våte og tørre ingrediensene.

Skrevet

Bakepulver aktives med væske ja, men det aktiveres også når det blir utsatt for varme.

Har hatt vaffelrøre i kjøleskapet mange ganger, og de heves når når man steiker dem.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det om det er en "eggedosis-kake" iallefall. Da forsvinner all luften du har pisket inn i den og du ender opp med en flat og litt trist kake, som en annen AB sier litt over her.

Skrevet

Bakepulver aktives med væske ja, men det aktiveres også når det blir utsatt for varme.

Har hatt vaffelrøre i kjøleskapet mange ganger, og de heves når når man steiker dem.

Vafler hever også uten bakepulver, så det er ikke en god sammenligning.

Er enig i at det er lurt å blande det tørre og våte hver for seg, for å mikse det mens ovnen blir varm om morgenen.

Skrevet

Jeg syns kaker blir bedre av å stå i kjøleskapet over natten. Jeg pleier derfor å lage kaken i forveien, og bare lage glassuren selve dagen =)

Skrevet

Burde kanskje spesifisert at det gjelder cupcakes, og alle de blir dessverre ikke bedre av å stå en dag i forveien, særlig siden formene løsner fra cupcakesene..

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville gått for forslaget over her; blande dei tørre ingrediensane og dei våte kvar for seg, og la det stå til dagen etter. Rør det saman og hell i formene medan ovnen vert varm.

Skrevet

Ja, får gjøre det, blir litt enklere iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...