Tropic Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hei! Skal lage ei kake, men vil helst ha den så fersk som mulig, men siden jeg skal bort veldig tidlig på dagen tenkte jeg å lage røren kvelden før og bake kaken neste dag. Er det mulig å la kakerøren stå i kjøleskapet eller på benken til dagen etterpå? Vil den bli ødelagt?
Soleklart Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Har aldri gjort det selv, men kan ikke se at det vil være et problem. Putt røra i kjøleskapet :D
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Nei, du risikerer en paddeflat kake. Hevingsmiddelet starter så fort det er i kontakt med det våte. Du kan jo evt blande klart de våte og tørre ingrediensene.
Soleklart Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Bakepulver aktives med væske ja, men det aktiveres også når det blir utsatt for varme. Har hatt vaffelrøre i kjøleskapet mange ganger, og de heves når når man steiker dem.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Jeg ville ikke gjort det om det er en "eggedosis-kake" iallefall. Da forsvinner all luften du har pisket inn i den og du ender opp med en flat og litt trist kake, som en annen AB sier litt over her.
Brunhilde Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Bakepulver aktives med væske ja, men det aktiveres også når det blir utsatt for varme. Har hatt vaffelrøre i kjøleskapet mange ganger, og de heves når når man steiker dem. Vafler hever også uten bakepulver, så det er ikke en god sammenligning. Er enig i at det er lurt å blande det tørre og våte hver for seg, for å mikse det mens ovnen blir varm om morgenen.
Fanta Exotic Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Jeg syns kaker blir bedre av å stå i kjøleskapet over natten. Jeg pleier derfor å lage kaken i forveien, og bare lage glassuren selve dagen =)
Tropic Skrevet 2. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2011 Burde kanskje spesifisert at det gjelder cupcakes, og alle de blir dessverre ikke bedre av å stå en dag i forveien, særlig siden formene løsner fra cupcakesene..
Gjest navnelapp Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Eg ville gått for forslaget over her; blande dei tørre ingrediensane og dei våte kvar for seg, og la det stå til dagen etter. Rør det saman og hell i formene medan ovnen vert varm.
Tropic Skrevet 3. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2011 Ja, får gjøre det, blir litt enklere iallefall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå