Gå til innhold

Ignorert pga utseende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har i hele mitt liv fått mange komplimenter på grunn av utseendet mitt. Jeg får høre at jeg er over gjennomsnittet pen, at jeg kan få hvem jeg vil, og at venninner av meg sminker seg ekstra mye om jeg er der... Til tross for at jeg nesten ikke sminker meg. Problemet er at jeg føler meg ignorert, på et vis, og mislikt. For det meste av ukjente og "bekjente". Føler at jeg får enormt stygge blikk fra jenter om jeg går i byen, er på bussen, hva som helst. I tillegg er det enkelte menn som ser ut til å ignorere meg også, helt til de har litt innabords. Alt dette har ført til at jeg har selvtillit lik null, og føler meg utilpass i alle mulige situasjoner. Er det slik at jeg blir ignorert fordi folk misliker noen som "ser bra ut"? Jeg føler meg ikke fin selv, men tenker ut ifra tilbakemeldingene jeg får fra andre mennesker. Noen som kan forklare dette for meg...? Jeg er så lei av dårlig selvtillit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig at det jeg skriver nå er helt feil, det er bare en tanke som slo meg: Kan det tenkes at du har hatt lav selvtillit veldig lenge, og at det er den lave selvtilliten som får deg til å tro at du blir ignorert og mislikt, og ikke omvendt? Eventuelt at det er en vond sirkel? Sier det bare fordi akkurat det skjedde med meg, pga. lav selvtillit innbilte jeg meg at folk stirra og snakka om meg når jeg gikk forbi dem.

• Liker 10
Skrevet

Høres ut som jentene kan være misunnelige på ditt vakre ytre.

Skrevet

Tenk heller på hva du kan gjøre for å styrke selvbildet, med et bra selvbilde og selvtillit betyr det ytre mindre, både for deg og for venner og bekjente.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid hatt en følelese av å bli ignorert og mislikt. Jeg trodde derimot at det var fordi jeg var stygg. Nå i det siste har jeg begynt å innse at jeg antakelig ikke er fryktelig stygg, men at jeg har veldig lav selvtillitt. Jeg tror at utstrålingen et det som betyr mest i relasjoner med andre mennesker. Altså, jeg innbiller meg at jeg er stygg og at ingen liker meg, jeg får dermed et kroppspråk som viser at jeg ikke er mottakelig for kontakt, og det blir en ond sirkel. Det som i utgangspunktet var innbilning(at folk ikke liker meg), blir altså en realitet pga. kroppsptåket og utstrålingen min.

• Liker 1
Skrevet

Jeg unngår mennesker med dårlig utstråling og selvtillit, og elsker mennesker som har nok av de nevnte. Det har ingenting med utseendet å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå at det har å gjøre med at du er pen. Jeg har i hvert fall aldri hatt lyst til å sende stygge blikk eller ignorere pene mennesker/jenter, og jeg er generelt ikke spesielt hyggelig :ler: Men det kan godt hende at hvis du både er pen og har dårlig selvtillit, så blir folk usikre på deg og tør ikke ta kontakt. For da tror de du ikke er interessert i dem eller legger merke til dem. Jeg har merket at det som skal til for å bli lagt merke til og kjent med andre, er å være blid, ta øyenkontakt og smile selv, tror ikke utseendet har mye å si.

• Liker 1
Skrevet

Kan selvsagt ikke rake alle over en kam, men basert på egne erfaringer tror jeg det du påstår kan stemmer hos enkelte, særlig hvis det er jenter det er snakk om.

Hvis de som overser deg er sjalu på utseendet ditt, og de aner at du har lav selvtillit er det å overse deg en veldig god hersketeknikk for dem å benytte seg av. Slike mennesker har ofte lav selvtillit selv, og de er ingenting å bry seg om, du kan egentlig ta det som et kompliment. Men husk at dårlig selvtillit hos pene mennesker kan noen ganger mistolkes, slik at folk tror du er arrogant, så ikke glem å skru på sjarmen, smil og vær glad du er vakker :sexy:

• Liker 1
Skrevet

Ts, jeg har det litt sånn selv. Jeg får også en drøss med komplimenter men nesten bare fra jenter/kvinner. Jeg lurer på om det er litt "smøring" hvis du skjønner. At vi kvinner komplimenterer hverandre for å holde "liv" i vennskapet?

• Liker 1
Skrevet

Ts, jeg har det litt sånn selv. Jeg får også en drøss med komplimenter men nesten bare fra jenter/kvinner. Jeg lurer på om det er litt "smøring" hvis du skjønner. At vi kvinner komplimenterer hverandre for å holde "liv" i vennskapet?

Det er min ærlige mening at komplimenter fra kvinner til kvinner bør tas med en klype salt i mange tilfeller. Det er mye lettere å spre om seg med komplimenter til kvinner man ikke anser for å være en trussel utseendemessig. De peneste får generelt færre komplimenter av kvinner enn ordinære jenter. Det koster ingenting å booste egoet til noen man ikke føler er penere enn seg selv, men det koster mye å booste egoet til noen man føler er en konkurrent.

Jeg får f.eks. stadig høre av mannlige kamerater og menn jeg møter at jeg er usedvanlig pen, og at det er det en generell enighet om blant menn de kjenner. Kjærester jeg har hatt har også fortalt at deres kamerater misunner dem en så pen dame. Gamle folk (som ikke lenger bryr seg om å konkurrere om menns gunst) har flere ganger stoppet meg og sagt at jeg ligner en-eller-annen filmstjerne fra deres ungdom. Men av jevnaldrede kvinner får jeg sjelden komplimenter (annet enn kanskje at jeg har fin jakke eller noe slikt som ikke handler direkte om utseende), kun av noen få venninner som 1) jeg er så close med at konkurranse er utelukket, og 2) er veldig sikre på seg selv og vet at det ikke er verdens undergang at noen er penere enn en selv.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt tanken å kikke stygt på hverken vakre eller mindre vakre mennesker. Herlighet!

Jeg ser på pene kvinner, og opplever at pene kvinner ser på meg, ikke hver gang, men ofte nok. Jeg ser ikke for å se, men øyne dras til pene mennesker/biler/dyr... hva nå enn, og jeg har alltid tenkt at jeg ser bra ut de dagene jeg får mange blikk fra kvinner. Jeg er hetro osv, men jeg kan nesten bruke det som en målestokk om hvordan jeg ser ut på dagene i min hverdag, for det er anerkjennende blikk / felles forståelse.

• Liker 1
Skrevet

Det er min ærlige mening at komplimenter fra kvinner til kvinner bør tas med en klype salt i mange tilfeller. Det er mye lettere å spre om seg med komplimenter til kvinner man ikke anser for å være en trussel utseendemessig. De peneste får generelt færre komplimenter av kvinner enn ordinære jenter. Det koster ingenting å booste egoet til noen man ikke føler er penere enn seg selv, men det koster mye å booste egoet til noen man føler er en konkurrent.

Jeg får f.eks. stadig høre av mannlige kamerater og menn jeg møter at jeg er usedvanlig pen, og at det er det en generell enighet om blant menn de kjenner. Kjærester jeg har hatt har også fortalt at deres kamerater misunner dem en så pen dame. Gamle folk (som ikke lenger bryr seg om å konkurrere om menns gunst) har flere ganger stoppet meg og sagt at jeg ligner en-eller-annen filmstjerne fra deres ungdom. Men av jevnaldrede kvinner får jeg sjelden komplimenter (annet enn kanskje at jeg har fin jakke eller noe slikt som ikke handler direkte om utseende), kun av noen få venninner som 1) jeg er så close med at konkurranse er utelukket, og 2) er veldig sikre på seg selv og vet at det ikke er verdens undergang at noen er penere enn en selv.

Jeg er enig i at man skal ta komplimenter fra kvinner med en klype salt. Jeg tror også det handler om smøring og smisking de i mellom. Men tror du ikke menn gjør det samme? Når jeg får komplimenter fra menn tenker jeg at de også "smører meg" fordi jeg har noe de har lyst på. Altså de vil ha et dypp.

• Liker 1
Gjest Seniorita
Skrevet

Hei.

Jeg har i hele mitt liv fått mange komplimenter på grunn av utseendet mitt. Jeg får høre at jeg er over gjennomsnittet pen, at jeg kan få hvem jeg vil, og at venninner av meg sminker seg ekstra mye om jeg er der... Til tross for at jeg nesten ikke sminker meg. Problemet er at jeg føler meg ignorert, på et vis, og mislikt. For det meste av ukjente og "bekjente". Føler at jeg får enormt stygge blikk fra jenter om jeg går i byen, er på bussen, hva som helst. I tillegg er det enkelte menn som ser ut til å ignorere meg også, helt til de har litt innabords. Alt dette har ført til at jeg har selvtillit lik null, og føler meg utilpass i alle mulige situasjoner. Er det slik at jeg blir ignorert fordi folk misliker noen som "ser bra ut"? Jeg føler meg ikke fin selv, men tenker ut ifra tilbakemeldingene jeg får fra andre mennesker. Noen som kan forklare dette for meg...? Jeg er så lei av dårlig selvtillit...

Hei ts!

Jeg har fått/får også positive kommentarer på mitt utseende.

Og jeg har også merket at jenter skikker veldig stygt på meg noen ganger (t.o.m de jeg aldri har sett før).

Venninner duller seg ekstra mye når jeg skal komme. (som jeg har hørt og legger merke til selv. )

Du får bare heve deg over dette.

Jenter er jenter og jenter is-blikker de som man er sjalu på.

Skrevet

Er pene jenter litt høy på pæra? Det er sjeldent jeg som kvinne gir noe annet enn nøytrale/alvorlige blikk til tilfeldige mennesker. Sjeldent jeg ser kvinner som gjør noe annet også, uansett om personen som blir beglodd er pen eller mindre heldig.

• Liker 1
Gjest Seniorita
Skrevet

Er pene jenter litt høy på pæra? Det er sjeldent jeg som kvinne gir noe annet enn nøytrale/alvorlige blikk til tilfeldige mennesker. Sjeldent jeg ser kvinner som gjør noe annet også, uansett om personen som blir beglodd er pen eller mindre heldig.

Du gir kanskje nøytrale blikk.

Men du er bare 1 dame i et stooort hav!

Skrevet

Hvorfor ikke bare gi en faen og starte å leve? det bør ikke være andre mennesker og tilbakemeldinger deg som skal gi deg grunnlag for god selvtillit.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...