Gå til innhold

Budbilkjøring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som vet om dette er noe yrke å satse på? Jeg har fått forespørsel av en venn om jeg vil begynne å kjøre for dem. Er det bra betalt? Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en som har jobbet med dette. Tror ikke det er et yrke du blir i, men er greit nok for en tid. Er en artig jobb for de som er glad i å kjøre og kan jobbe under press. For det er høyt tidspress på leveringene.

Det er heller ikke spesielt bra betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse erfaring på det området. Betalingen er ikke den beste og du må regne med masse tidspress og stress!

Er det snakk om å være ansatt eller selvstendig næringsdrivende? Det er en stor forskjell der... De fleste budfirmaer har selvstendige sjåfører. Da må du holde bilen og dekke alle utgifter du har selv. Du blir ikke rik av det, isåfall må du jobbe døgnet rundt.

Dessuten er det mye lureri i denne bransjen. Man kan ikke stole på noen! Det har jeg smertelig erfart.

Men det er en artig jobb hvis du er selvstendig og trives med en hektisk hverdag. Man har det jo nokså fritt og får treffe mange nye folk og sett nye steder. Ingen dager er like.

Jeg har holdt på med dette i 3 år nå. Men jeg ser ikke for meg at jeg blir gammel i denne bransjen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar englepusen. Jeg må få spørre om det med mye lureri...hvordan fungerer det. Det er snakk om å være selvstendig. Bruke egen bil og betale alt selv. Jeg har også hørt at det ikke er så mye skatt på dette..? stemmer det? Jeg har en venninne som iallefall har 18000 utbetalt i måneden, men hun har jo holdt på lenge da...håper du har tid til å svare igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange sleipinger som er ute etter å utnytte de som ikke vet så mye og har liten erfaring. Jeg kjørte en stund for en slektning av mannen min. Firmaet hans ble slått konkurs (uten forvarsel) og jeg tapte 50000kr.. Nå har vi ingen kontakt med den fyren.

Hvor mye penger du har til overs kommer jo an på hvilke utgifter du har. Dessuten må du regne med at oppdragsmengden går i bølgedaler. Det kan være fryktelig mye å gjøre og det kan være nada.

Men stress og tidspress kan jeg garantere deg! Men det er morro og.

De budfirmaene jeg har vært borti har hatt det sånn at sjåførene har kun lov til å ta oppdrag for dem. Skaffer du deg kunder på egen hånd skal det gå gjennom firmaet. Det er litt suspekt, for da burde man jo egentlig vært fast ansatt...

Mine oppdragsgivere har tatt 29 og 31% av det jeg har kjørt inn. Men jeg vet om andre som tar 40%. Det kan være verdt å undersøke.

Selv har jeg fått nok av å kjøre for andre, så nå kjører jeg for meg selv. Har blitt forsøkt overtatt av Box Delivery, men hvorfor skal jeg betale dem for å skaffe meg oppdrag når jeg har for mye å gjøre som det er 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en som kjører budbil. Han har relativt korte arbeidsdager. Kjører fra 0700 til 1100. Dvs kun fire timer dagen. Han får masse rabatter fra de firmaene selskapet kjører for. Han har en annen jobb i tillegg, så jeg vet ikke helt hvor mye han tjener på kjøringen. Tror det er greit betalt. Men det skal være sagt at det er faren hans sitt firma og det kan jo forklare lønnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...