Gå til innhold

Bilpute til 4-5-åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på dette med bilputer. Min snart-5-åring er 1 meter høy og drøyt 15 kg, og sitter i beltestol. Hun er altså ikke så veldig stor.

Men nå begynner barna å komme opp i en alder hvor de vil være med hverandre hjem, og besøke andre, og kjøre sammen på aktiviter etc. Merker dessverre at ikke alle er like opptatt av bilsikring når det "bare" er her i lokalmiljøet. Det er SÅ provoserende, men jeg merker at jeg får lite aksept og forståelse når jeg holder fast på at ulykker kan skje også her i "bygda". Jeg flytter gjerne bilstoler, men vet at ikke alle gidder, dessverre!

Men - jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en bilpute som kan brukes til sånne småturer, f.eks. herfra til venner/aktiviteter. Veiene her er inni byggefelt, altså 30-50-sone, så den største trafikale risikoen er at man må bråbremse, men det er jo også en (temmelig liten, men likevel aktuell) risiko for påkjørsler fra f.eks. høyre.

Hvordan er deres erfaringer med bilputer til så små barn? Ser jo at trygg trafikk skriver at det er greit med bilpute på korte turer, noe som passer ift. her hvor vi bor.

Vil bare lufte problemstillingen :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min snart 7-åring er den eneste i klassen som må drasse med seg bilstolen sin når hun skal være med andre hjem... :sjenert:

Jeg har ingen barn å miste, og da får heller folk oppfatte meg som vrang og vanskelig fordi jeg er så opptatt av sikkerheten.

Skrevet

Datteren min på 5 1/2 sitter i bilstol, skal hun kjøre med andre MÅ hun ha setet sitt.

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare jeg som er "vanskelig" ;). Noe jeg altså ikke synes at jeg er, men det overrasker meg så veldig at andre er så likegyldige til bilsikring bare fordi det er "så kort vei".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...