AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hei! Jeg fikk meg jobb for 2 mnd siden og har jobbet endel siden det. Er ekstrahjelp men har nok jobbet over 60-70 timer. Det er en seriøs bedrift, men jeg har enda ikke skrevet noe kontakt med sjefen min. Har nevnt det ovenfor hun flere ganger, men hun sier alltid at hun skal ordne det. Jeg vil jo ikke mase, i og med at jeg er ny og vil gi et god inntrykk av meg selv, men synes det er veldig greit å få ting i orden og ha en kontrakt. Jeg stoler fullt og helt på sjefen og bedriften, men alikevel så skulle jeg ønske at jeg slapp å "mase" om å få skrive kontrakt.. hva synes dere? Burde jeg sendt en sms og spurt om hun kunne gjort klar en kontrakt til neste gang jeg skal jobbe?
Nivida Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Jeg måtte også mase på sjefen min for å få arbeidskontrakt, og fikk akkurat samme beskjed som deg: "Ja, det skal vi ordne". Jeg ga riktignok opp til slutt, og det tok 2,5(!) år før jeg fikk min kontrakt. Dette mener jeg er helt uakseptabelt for en såpass seriøs bedrift. Har du ikke kontrakt, har du heller ingen rettigheter. Stå på ditt!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 ^^Huff ja.. Det er jo ikke det at jeg ikke stoler på bedriften. Men jeg liker å ha kontroll over "sysakene" føler jeg maser hvis jeg sender en sms om han kan ha klar arbeidskontrakt til neste arbeidsdag for meg?
Oliven Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Har du mottatt lønn er du regnet som ansatt og har uansett 1 mnd oppsigelsestid etter arbeidsmiljøloven var beskjeden jeg fikk av arbeidstilsynet en gang jeg ringte da jeg gikk litt lenge uten kontrakt. Men prat med henne igjen på en grei måte og si at du ønsker å ha papirene i orden om det skulle skje noe så ordner det seg sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå