Zeruda Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg hadde definitivt gitt den til den fantastiske serien om Morgan Kane! De er Norges gullgruve når det gjelder litteratur. Cowboybøker er ettertraktet over hele verden og jeg må si at Morgan Kane-bøkene er litteraturhistoriens beste mesterverk. Kan ikke fatte hvorfor de bøkene er så undervurderte, også blant oss menn...... Er det noen bøker dere ville ha nominert?
Gjest Nanette Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Jeg hadde definitivt gitt den til den fantastiske serien om Morgan Kane! De er Norges gullgruve når det gjelder litteratur. Cowboybøker er ettertraktet over hele verden og jeg må si at Morgan Kane-bøkene er litteraturhistoriens beste mesterverk. Kan ikke fatte hvorfor de bøkene er så undervurderte, også blant oss menn...... Er det noen bøker dere ville ha nominert? Tror nok ikke jeg ville ha gitt nobels litteraturpris til en cowboyserie nei.
Unic0rn Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Ville nominert "boktyven" av Markus Zusak! Spennende bok med annerledes vinkling!
Zeruda Skrevet 2. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2011 Tror nok ikke jeg ville ha gitt nobels litteraturpris til en cowboyserie nei. Hvorfor ikke?
Kosemose Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Tja, jeg ville nominert Hamsuns Viktoria, fordi den er vakker, velskrevet og sier noe tidløst om følelser. Så syns jeg Fluenes Herre er en viktig bok som alle unge bør lese. Også er jeg kanskje enig i at en cowboyserie kunne vunnet en pris; takket være serier som Morgan Kane slukte guttene jeg vokste opp med bøker. Tror neppe de ville lest hvis de ikke hadde denn type cowboybøker, og jeg tror det er viktig at det leses, uansett om det er Morgan Kane eller Hamsun.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Jeg synes det er en skam at Astrid Lindgren aldri fikk Nobels litteraturpris. 2
KikiEco Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Jeg synes det er en skam at Astrid Lindgren aldri fikk Nobels litteraturpris. Jeg er så enig, bare tenk på Brødrene Løvehjerte. Ellers er det skandale at ikke The Road ikke har fått prisen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Jeg er så enig, bare tenk på Brødrene Løvehjerte. Ellers er det skandale at ikke The Road ikke har fått prisen. Vil ikke si skandale, forfatteren er såvidt jeg vet i fin form ennå, og jeg tror han pleier å bli nominert. Om han aldri får prisen for noen av bøkene sine derimot... Enig i Astrid Lindgren også.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Fernando Pessoa Men han hadde vel det meste han hadde skrevet i en koffert til han døde.
Gjest Uglefot Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 Halvbroren av Lars Saabye Christensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå