origin Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hei. Lurer på om nav har mulighet for å hjelpe med et evt depositum lån hvis man f.eks ikke får lån i banken eller har mulighet til å spare opp selv?
Gjest redstar Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Husbanken kan hjelpe med lån til startkapital/egenkapital men jeg vet ikke om Nav kan hjelpe meg noe:/
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Du kan få en husleiegaranti fra NAV, men de fleste utleiere er klar over at denne er svært lite verdt, så det er mange som ikke aksepterer dette istedet for depositum. 1
Lurifaksen Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke får innvilget lån i banken så får jeg lån via nav. Kanskje det er forskjellig fra sted til sted.
origin Skrevet 2. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2011 Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke får innvilget lån i banken så får jeg lån via nav. Kanskje det er forskjellig fra sted til sted. ok! prata du med de som har med bolig å gjøre innen kommunen eller nav i seg selv? Hva var maks dep. lån du kunne få?
Lurifaksen Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 ok! prata du med de som har med bolig å gjøre innen kommunen eller nav i seg selv? Hva var maks dep. lån du kunne få? Jeg går på AAP, og snakket med saksbehandleren min hos NAV. Slik jeg forsto det, så kan man søke om så mye penger som man trenger, men at 15.000 er en slaks "grense" som kan tøyes. Jeg har og vil også ha mye kontakt med saksbehandleren min fremover, ettersom jeg har begynt sånn smått i arbeidsprøving. Avdragene på lånet blir automatisk trukket fra utbetalingene fra dem. Vet ikke om det er mulig å betale tilbake på annet vis. Jeg bor i en liten kommune hvor det er få hus/leiligheter til leie, og det er stor pågang i leiemarkedet. De på NAV vet nok at man ikke alltid har et valg her ute, man må nesten ta det man finner selv om det er 0,- eller 20.000 i depositum. Det er så ille at NAV betaler hotellrom for noen, pga de har ikke sted å bo..
liv Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Du kan søke nav sosial, men om du får er forskjellig fra kommune til kommune. Sosialtjenesten er en kommunal tjeneste og reglene for hva kommunen støtter utover husleie og livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Og jeg sier som en lenger oppe, mange utleiere vil ikke ha folk med garanti fra nav, for det er ikke verdt en dritt. Det er bedre at du begynner å spare opp det lille du har mulighet for og forsøker å fikse på egen hånd 1
malifika Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Og jeg sier som en lenger oppe, mange utleiere vil ikke ha folk med garanti fra nav, for det er ikke verdt en dritt. Det er bedre at du begynner å spare opp det lille du har mulighet for og forsøker å fikse på egen hånd Og nettopp derfor har jeg hørt at det blir mer og mer vanlig at nav gir ut depositumspenger som lån, istedet for den garantien som var vanlig før.
Gjest Krizzy Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Og nettopp derfor har jeg hørt at det blir mer og mer vanlig at nav gir ut depositumspenger som lån, istedet for den garantien som var vanlig før. Dette har jeg også hørt om. Det er lurt å spørre om det fordi at det er ikke alle som gjør det.
origin Skrevet 3. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2011 ok takk for svar alle sammen:)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Jeg går på AAP, og snakket med saksbehandleren min hos NAV. Slik jeg forsto det, så kan man søke om så mye penger som man trenger, men at 15.000 er en slaks "grense" som kan tøyes. Jeg har og vil også ha mye kontakt med saksbehandleren min fremover, ettersom jeg har begynt sånn smått i arbeidsprøving. Avdragene på lånet blir automatisk trukket fra utbetalingene fra dem. Vet ikke om det er mulig å betale tilbake på annet vis. Jeg bor i en liten kommune hvor det er få hus/leiligheter til leie, og det er stor pågang i leiemarkedet. De på NAV vet nok at man ikke alltid har et valg her ute, man må nesten ta det man finner selv om det er 0,- eller 20.000 i depositum. Det er så ille at NAV betaler hotellrom for noen, pga de har ikke sted å bo.. hvor mye trekker de i måneden? jeg må søke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå