Gå til innhold

"Blekeflekker" på hånddukene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som har håndduker fulle av flekker. Det ser ut som det er helt klor på de. Han har ingen anelse om hvorfor de har blitt slik. Etter at vi flyttet sammen har også mine håndduker blitt "bleket" selv om jeg har vasket de selv. Dette gjelder bare håndduker og ingen andre plagg. Hva i alle dager kommer dette av? Jeg heller da ikke klor på hånddukene eller ellers i huset og det er brukt to forskjellige vaskemaskiner. Frustrerende. :snurt:

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanette
Skrevet

Har opplevd samme. Aner ikke hvor det kommer av siden jeg ikke har noe klor i vaskemaskinen.

Skrevet

Bruker han brevoxyl eller basiron mot kviser? De inneholder benzoylperoksid som bleker klær, håndklær, putevar osv.

• Liker 1
Skrevet

Pussig at du spør for det står faktisk en baserontube i baderomshylla. Jeg skal høre med han når han kommer hjem. Håper det er svaret på gåten :)

Skrevet

Nå har jeg funnet en genser med bleket kant rundt hodet. Mye tyder på at det faktisk er basironen som er synderen. Tusen takk for hjelpen! :tommel:

• Liker 1
Skrevet

Hehe, bare hyggelig :) Jeg ødela myyye før jeg slutta med basiron :fnise:

Skrevet

Det samme har skjedd oss, orange flekker på håndklene og ikke på noe annet... Men det var bare en periode.

Skrevet

Vi får av og til slike flekker på håndklærne som vi bruker til å tørke oss på hendene med. Gjestehåndkleet eller hva jeg skal kalle det. Skjønte ikke hvorfor det kom akkurat på de, og ikke sokkene eller trusene som ble vasket sammen med de.

Etter å ha tenkt litt på det har jeg kommet fram til at det må være bleking fra Jif Universal. Jeg bruker den på badet og sprayer over vasken og speilet, deretter går jeg over med papir, og så tørker jeg med gjestehåndkleet og kaster det til vask.

Kan det være noe slikt som er grunnen?

Skrevet

Jeg opplevde blekede flekker på ett-par håndklær for en stund tilbake.

Etter litt detektivarbeid viste det seg at det skyldtes kombinasjonen av: mann vakser bad + noe sølete med klut og bøtte + lite kunnskap om klor.

Skrevet

I går var jeg bombesikker på at problemet stammet fra Basiron. Ettersom kjæresten bruker denne kremen i ansiktet om kvelden, så skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager at putetrekket fortsatt er like fint som nytt. :murvegg:

Gjest Consensio
Skrevet

Basironen har ødelagt mine fine håndkleder også :(

Tok litt tid før jeg skjønte hva som forårsaket det.

Etter at man har brukt basironen og vasket seg på hendene, så bruk papir til å tørke hendene med.

Putetrekkene mine er også helt fine, men det er sikkert fordi kremen har tørket godt nok før jeg legger meg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...