Gå til innhold

Bake med 1,5-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags kaker kan man bake med en på 1,5 år der ungen har glede av/utbytte av å hjelpe til?

Har hørt at pepperkaker er for vanskelig (med utstikking?) og de kan jo ikke trille kuler og sånt ennå? Og så bør vel deigen være ganske god å spise, hehe?

Tar imot alle tips med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har bakt boller, peppernøtter, pizzasnurrer og rundstykker med barn i denne alderen, men de fleste ser ut til å nyte kjøkkenaktiviteter bare de får være med å se på, strø perlesukker eller lignende på kaker, leke med kjøkkenredskaper og slikke på slikkepotten.

Mitt beste råd er å prøve deg frem og tenke på hva dette barnet kan klare.

Edit: ..og når det gjelder å trille kuler - er det virkelig så viktig at alle kakene blir runde da?

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

tror ikke det er er en kakesort som passer bedre enn andre i den alderen. Som absithia sier, så er de fornøyd bare de får være med, rote og grise litt og leke med kjøkkenredskaper. Er jo ingen ulempe om deigen er god å spise heller. F.eks. sjokoladerisboller er jo kjempegodt å spise før de er ferdige... husk å ha klut i nærheten :)

Skrevet

Jeg tenker ikke så veldig mye på at han skal få til å lage "pene" kaker da jeg har han med for å bake, det viktigste er at han er med (prøver så godt han kan å herme etter det jeg gjør). Her har det mest gått i gjærdeiger (alt fra pizza til boller), da er det veldig stas med mel... Nå da det nærmer seg jul blir det vel flere julekaker.

Smaken på deigen har egentlig ikke så mye å si, får uansett ikke stå å stappe i seg deig (men en smak er jo lov...).

Skrevet

Tror jeg ville kjørt på med vanlige rosinboller. Da er det ikke så viktig hvordan formen blir (de hever seg jo nogenlunde runde uansett), deigen er god, og rosinene er både gode å spise og morsomme å stikke inn i bollene :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...