Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og ser på en komedie på TV Norge- og der er det to som får hetta og tror de er gravide - men hun ene sier at hun er det IKKE - for det ødelegger alle planene hennes om utdannelse ......og så begynte jeg å tenke. Hva om jeg ble gravid nå - eller er det .... :o Eller - jeg tror ikke jeg er det da - men tenk om - hva da liksom?? Jeg hadde vel kommet til å få hette tror jeg. Grått en del og prøvd å forestille meg at det ikke var sant.....

Eller - jeg vet ikke - det er vanskelig å forestille seg. Uansett så hadde det ikke "passet" for meg heller nå. Ikke har jeg fast ansettelse, ikke har jeg eget sted å bo som jeg eier, ikke har jeg partner som jeg lever sammen med. Og ikke er jeg moden og voksen nok eller klar for å bli gravid og bundet for resten av livet.

Må derfor være flink jente og passe på å IKKE bli gravid :wink:

Så til intensjonen med innlegget:

Til jenta :Hva om DU oppdaget at du er gravid NÅ- hvordan hadde du taklet det tror du - og hadde det "passet" for deg slik du lever nå?

Til mannen: Eller - hvordan hadde du taklet det om din kjære fortalte at hun var gravid - hadde det passet inn i ditt liv/dine planer nå?

Jeg postet det på Generel debatt og ikke på Gravid - fordi jeg regner med at flere leser her enn der, og at menn også er velkommen til å svare... :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Dette skal jeg ta stilling til når/hvis jeg blir gravid.

D er jo ikke noen selvfølge å bli d..... :wink:

Gjest Seleena
Skrevet

Jeg er glad i barn og hadde nok taklet oppgaven ganske bra - MEN!

Jeg er absolutt ikke moden nok-enda, og det ligger en lang utdannelse forann meg som jeg skal gjennomføre uten noen form for "forstyrrelser" eller pauser......

Hadde jeg vert gravid nå hadde jeg nok blitt veldig fortvila og jeg er 90% sikker på at jeg hadde tatt abort.

Jeg er sikkert klar når jeg blir bortimot tredve, selv om ikke det er lett si selfølgelig, og det den tanken deler jeg med min kjære også.

Vi er noen eventyrere av oss som liker å fare opp og nedover i fjellheimen med et par gode ski på beina og jeg har veldig lyst å reise og bo litt her og der, før jeg kommer på den tanken at jeg vil ha barn. Dessuten jobbe noen år og kose meg med kjæresten min.

Men når tiden er inne om noen år, ja da skal det sannelig fødes barn! Gjerne to! :hoppe::kyss::Nikke:

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hvis jeg hadde oppdaget at jeg var gravid nå tror jeg at jeg hadde taklet det ok. Hadde blitt overrasket, men ikke hysterisk. Siden det ikke hadde vært planlagt hadde det jo ikke vært ideelt, men ting ordner seg. Hadde ikke vært aktuelt å ikke beholde barnet, så da måtte jeg bare ha tilrettelagt ting etter det. Studiene kan vente, noen år på etterskudd er ikke krise for min del...

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg tror jeg ville blitt hysterisk. Å få barn for meg nå er totalt uaktuelt. For det første er jeg ikke moden nok for det. Jeg er 18 år, vil feste og ha det gøy mens jeg enda er ung. Et eventuelt avkom ville fått en dårlig mor, rett og slett. Jeg kan ikke se for meg selv som en god mor som vil oppdra ungen min til en god medborger, ikke nødvendigvis fordi jeg ikke kan ta ansvar, men jeg vil kunne gi barnet mitt den trygge barndommen mine foreldre ga meg. Og jeg får et problem med å fungere tilsvarende det de gjorde, ettersom de var hen i mot tretti år da de fikk meg.

For det andre er jeg langt fra ferdig utdannet. Skal gjøre meg ferdig med videregående, så studere i fem år. Jeg har rett og slett ikke lyst til å gå glipp av de mulighetene jeg har jobbet for. En av grunnene til at jeg reagerer så sterkt, har en sammenheng med at jeg kjenner jenter som har latt deler av utdannelsen sin gå totalt i dass fordi de enten har fått barn eller blitt så verpesyke at de ikke vil forplikte seg. Greit nok hvis de var noenlunde voksne, men her dreier det seg om folk i slutten av tenårene.

Skrevet

Dersom jeg plutselig var gravid nå så ville det

blitt bråk i heimen tenker jeg :ler:

Men har fryktelig lyst på, og gleder meg til den dagen det skjer...

Skrevet

jeg hade nok blitt hysterisk med det samme, for jeg sitter her med ei jente på 8 uker hehe. vil ikke ha dem SÅÅÅÅ tett. men jeg måtte jo bare taklet det. abort er uaktuelt for meg, uansett.

Gjest Zalomine
Skrevet

Den tanken der har jeg sånn ca en gang i måneden jeg, jeg innbiller meg alltid at jeg er gravid noen dager før mensen dukker opp. Ikke at jeg trur at jeg ER det, men at jeg tenker at det er MULIG, enda jeg tross alt tar mine p-piller hver eneste dag.

Men, vi har snakket en del om dette vi (spes grunnet at jeg hadde noe kluss med pillene for noen måneder siden) og er enige om at skulle jeg bli gravid, så beholder vi det. Og vi ville blitt glad også. Noen tårer ja, og en del fortvilelse, men glede også. Vi er egentlig moden nok, men livet er ikke helt klart rundt oss. Jeg har ikke fast ansettelse, han har ikke helt ordnede arbeidsforhold, så økonomien er ikke stabil nok til at vi satser på å prøve på noe slikt helt enda. Men hadde det skjedd: babyen ville vært velkommen, og vi skulle passet godt på den.

Skrevet

Jeg er ikke klar for barn, heller ikke han. Må få litt mer ordnede stabile omgivelser først. Et barn nå vil være tragisk for yrkeslivet mitt. Om 2-3-4 år er vi vel klare, men ikke nå. Vet ikke hvordan det hadde blitt med abort likevel, har alltid sagt at hvis jeg ikke er klar så blir det abort. Men samtidig så kan det jo hende at jeg er en av dem som har veldig vanskelig for å bli gravid.. så det er best å ikke bli det og slippe hele problemstillingen!

Skrevet

Jeg hadde blitt overrasket, men veldig glad. Og det er jeg helt sikker på at samboeren min hadde blitt også!

Vi har uansett tenkt å prøve å få barn neste år, så noen måneder fra eller til hadde ikke gjort noe :D

Vi er 28 og 30 år gamle, og det synes jeg er en passende alder. Vi har begge trygge faste jobber, har leilighet og ordnet økonomi. Og ikke minst, vi er begge glade i barn og klare til å bli foreldre! :blunke:

Skrevet

Da hadde jeg fått hetta... mamma er fryktelig i mot abort og fikk meg da hun var 16 år, så om jeg skulle tatt abort ville jeg aldri kunne fortalt henne det. Samtidig er hun jo mamma'n min og jeg har et behov for å fortelle henne alt som skjer i livet mitt. Men jeg er ikke klar for unge enda..

Gjest Madam Felle
Skrevet

Tror nok jeg hadde tatt abort, for jeg har ikke sterilisert meg uten grunn. Men håper og regner med at noe slikt ikke hender, for da slipper jeg å ta stilling til det.

Skrevet

Hvis min kjære ble gravid nå hadde jeg blitt ganske overrasket. Dessuten tar han allergimedisin som ikke bør tas av gravide og ammende, så jeg hadde blitt litt bekymret ja.

Skrevet

Hvis jeg hadde blitt gravid akkurat nå, hadde jeg syntes det var ørlittegrann dårlig timing, da jeg skal gifte meg om ni måneder :P

Ellers vil jeg si at vi er i en livssituasjon som tilsier at det ikke kommer til å bli så altfor lenge til (hvis vi kan få barn da.... ). Eier leilighet, har sikre jobber og relativt god økonomi, og begynner å bli klare for en liten knott. Men det er en kjempestor beslutning å ta, så vi kommer vel til å la beslutningen "godgjøre" seg et par år først......

Gjest sexysadie
Skrevet
Hvis min kjære ble gravid nå hadde jeg blitt ganske overrasket. Dessuten tar han allergimedisin som ikke bør tas av gravide og ammende' date=' så jeg hadde blitt litt bekymret ja.[/quote']

Dem måtte han nok slutte med mens han gikk gravid.

Skrevet

Hadde blitt overlykkelig!!!

I andre rekke hadde jeg syntes det var litt dårlig timing med tanke på bryllup om litt under 7 måneder, men et bryllup kan altids utsettes eller fremskyndes! En baby hadde vært selve lykken! :)

*håpe at jeg en gang er så heldig at jeg blir mamma*

Skrevet

Til jenta :Hva om DU oppdaget at du er gravid NÅ- hvordan hadde du taklet det tror du - og hadde det "passet" for deg slik du lever nå?

Oooh, den var tøff! :roll:

Om jeg hadde oppdaget at jeg var gravid nå ville jeg antageligvis fått sjokk, blitt hysterisk og ikke ant hva jeg skulle gjort i det hele tatt....

Vel, abort ville vært uaktuelt uansett - det er uaktuelt for meg personlig.

Det som er, er at på denne tiden for 1år siden var jeg gravid og da var tvillingene høyt ønsket av meg og exen. Dessverre mistet vi, og dette gikk hardt utover oss og nå er det 3 uker siden vi flyttet fra hverandre.

Etter jeg flyttet så har jeg...uhm... :lol: :oops: smakt på en annen :oops: :lol: om det kan sies slik :wink: Uaktuelt å få barn med ham på nåværende tidspunkt iallfall!!

Så om jeg ble gravid nå så kunne det vært exen som var far - det hadde faktisk trossalt vært det beste selv om det hadde vært trist at det skjedde nå når vi har gått fra hverandre og kun ser på hverandre som venner... Men jeg vet iallfall at vi ville klart å samarbeide godt og tatt oss godt av et barn, for vi er veldig gode venner enda.

Om han nye hadde vært faren...Oh, Jeeezeez.... hehe... Han ville nok blitt en kjempeflott far han også - ingen tvil om det! Og han ville stilt opp og ta sitt ansvar og hele pakka...Men likevel - et barn med en ny allerede? Det er en mye mer skremmende tanke enn at exen som jeg kjenner ut og inn og litt til skulle bli far til mine barn....hehe...

Huff, nei, heldigvis har jeg alltid vært flink til å beskytte meg så jeg ser ikke på muligheten som så veldig stor - så jeg tar det veldig med ro jeg... Særlig siden jeg fikk mensen i dag :wink:

Lillian

Skrevet

Det hadde vært en total krise.. fordi sambo vil absolutt IKKE ha barn i nærmeste fremtid. Det passer dårlig da vi begge er i utdanning i minst 3 år til, men for min del så hadde jeg nok blitt litt glad hadde det ikke vært for at sambo er så i mot det. Derfor heller det mot abort om det skulle skje. Vi gjør selvfølgelig hva vi kan for at det IKKE skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...