siliconevalley Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg har et altfor stort mellomrom mellom fortennene mine. Jeg har så store komplekser for dette at jeg ikke engang orker tanken på å jobbe ute blant folk eller møte nye mennesker. Helt fra jeg var 10 år (nå er jeg 26) har jeg bedt tannlegene på det offentlige tannlegekontoret om å gi meg hjelp for dette, men har ikke fått hjelp fordi de anså det som kun kosmetisk. Det jeg lurer på er om jeg på noen som helst måte har rett på å få hjelp på utgiftene fra staten, i og med at det hemmer meg i så stor grad? Og hvis ikke, hvor mye koster det for skallfasetter (har kommet fram til at det må være den løsningen de fleste tannleger vil anbefale meg), og hvilke tannlegeklinikker anbefaler dere? det som er litt rart er at da jeg tok silikon i brystene mine (etter vektreduksjon) så omtrent STO de forskjellige klinikkene på telefonen og ville ha meg som kunde, tannlegekontorene gir meg ikke engang svar. Håper noen har et svar til meg, for jeg er nødt til å ta tak i dette her. NÅ.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Mellomrom mellom fortennene er søtt
Filippie Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Jeg skjønner at du er frusrtert. Det jeg ikkje er helt enig i derimot, er din sammenligning av tannlegenes arbeid og plastikkirurgenes arbeid. Kundegruppen som er ute etter silikon i brystene har som oftest tatt et valg og punger frivillig ut for å endre på utseendet. Dette er en luksusbusiness. Kundene som går til tannlegen gjør det som regel mot sin vilje, har ofte ikke råd til dette og i mange tilfeller er det akutt behov for behandling. Dette er en vedlikeholdsbusiness. Tannleger har mer enn nok med å takle folk med tannverk, gamle fyllinger og som attpåtil ikke har råd til det som skal fikses. At de ikke står i kø for å fikse ansiktet ditt slik at du får et sexy smil, det skjønner jeg godt. Og er helt enig med forrige kommenar; mellomrom mellom tenna er kjempesøtt :-)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 er veldig fint og burde ikke vere mobbegrunn
Cho Kon It Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Jeg hadde også et gedigent mellomrom mellom fortennene da jeg var liten. Har gått gjennom x antall år med regulering, trekking av tenner og operasjoner i munnen for å få fjernet mellomrommet. 75% finansiert av staten.
Gjest Badabing Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Jeg har ikke akkurat hatt dette problemet, men har vært fast kunde hos tannlegen hver måned i en del år. Det spørs nok om du får det dekket dessverre, men hos de fleste tannleger går det an å få delt opp regningen i det du kan betale. Jeg ville ringt til tannlegene i nærmeste store by. Om du bor på landet er det sjelden de gjør særlig mye mer enn borring og trekking. Finn en tannlege som har litt peiling på regulering også. I noen tilfeller kan du få regulering bare bakpå fortennene, eller de kan velge å legge på fasetter. Jeg har lagt på en fasett, men husker dessverre ikke hva det kostet. Men det var ikke helt hårreisende i alle fall, siden det bare var en.
siliconevalley Skrevet 2. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2011 noen tannklinikker som kan anbefales?
Djungelvrål Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Tror det kan fikses med regulering, men hvis du er over 20 år må du dekke kostnadene selv. 10-25000 kr.
Gjest Tigress Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Mellomrom mellom tenna er kjempekult, det kan løfte andlet frå å vere berre vanleg pent til å bli ein som skil seg ut i mengda. Det er veldig sjarmerande, også når mellomrommet er så stort at ein med litt godvilje kunne fått inn ei ekstra tann. Sånn, det var ikkje det du lurte på, men litt oppmuntring fram til du ev. får endra det er kan hende ikkje ille det heller?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 http://stylebust.com/wp-content/uploads/2010/07/Lara-4.jpg http://www.ba.no/nyheter/Innenriks/article836757.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå