nanban Skrevet 27. februar 2002 #1 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei igjen. Lokalet vi leier, har en slags hall/garderobe med en sofagruppe. Der tenkte jeg å legge en "gjestebok" og noen penner, så de som vil kan skrive en hilsen til oss før/etter middag. Håper det kan bli gøy.Men dere har fremdeles ikke svart på det jeg trenger mest hjelp til: Går det an og hvordan gjør man det hvis man må informere om at gjestene må ha med drikke til Etter kaffen selv? Hjeeelp! (Er jo 15 min siden jeg spurte sist og ingen svar:) -Nanban i panikk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion72 Skrevet 27. februar 2002 #2 Del Skrevet 27. februar 2002 Et lite tips til den gjesteboken, du burde få toastmaster til å si at e som skriver i boka skriver sånn at man kan få plass til bilde av de som har skrevet. Kjempekoselig! Legg ut engangskameraer. Du må få med at det ikke er fri bar i invitasjonen, folk må jo ta med seg penger, og da må de jo få vite om slik på forhånd. Hvordan du skal formulere deg, er verre. Har egentlig ingen anig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junibrud Skrevet 27. februar 2002 #3 Del Skrevet 27. februar 2002 Smart detmed den gjesteboken:-) Har vurdert å gjøre det samme selv. Når det gjelder info om drikke så aner jeg ikke hva som er vanlig... sorry 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 27. februar 2002 #4 Del Skrevet 27. februar 2002 Får du panikk fordi ingen svarte på ditt spørsmål i løpet av 15 min????? ...du skal vel ikke gifte deg før til sommeren? Du må jo ha en meget stresset hverdag som får panikk av slikt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. februar 2002 #5 Del Skrevet 27. februar 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 27. februar 2002 #6 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei Jeg forstår det slik at dere skal ha festen på et sted hvor dere kan ta med alkohol selv? Hvis det er slik syns jeg nok at dere må "spandere" alkohol hele kvelden. Hvis du ikke har alt for lang vei til Sverige så er det MYE billigere å kjøpe alkohol der. Men hvis dere skal ha festen på hotell er det jo mer vanlig at gjestene får 2-3 bonger hver og betaler selv etter de er brukt opp. Men hvordan du skal formulere dette vet jeg ikke. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok holdt igjen på andre ting for å få råd til alkohol hele kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføya Skrevet 27. februar 2002 #7 Del Skrevet 27. februar 2002 VI har tenkt til å gjøre det sånn: Legge frem små hvite kort + penner og muligens noe å pynte kotene med. Så skal toastmaster be gjestene skrive en hilsen på kortet (et kort til hver gjeset). Vi kommer også til å legge ut polaroid kamera så de kan få noen til å bilder av seg. Vi samler kortene og bildene og sette dem inn i en bok senere sammen med andre minner fra dagen (kirkeprogram, inviasjoner, pressede blomster fra brudebuketten..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Skrevet 27. februar 2002 #8 Del Skrevet 27. februar 2002 Vi har også tenkt til å ha gjestebok, men jeg vil gjerne ha den i kirken! Kommer sikkert noen dit som ikke skal på festen senere. Noen som har hatt gjestebok i kirken? hvordan ordnet dere det praktisk? Til innbydelsene dine: Vi skal holde drikke frem til midnatt, etter dette må gjestene kjøpe i baren.(festen er på hotell). Har ikke skrevet noe om det i innbydelsene, men har nevnt det for de gjestene som vi har snakket med hittil. Ingen som har reagert negativt på vår løsning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 27. februar 2002 #9 Del Skrevet 27. februar 2002 Helt greit at gjestene tar med egen drikke etter middag så lenge dere ikke har mulighet til å stå for det selv. Hvordan dere skal formulere det i innbydelsen har jeg desverre ingen forslag på. Kanskje er det bedre at dere kjøper drikken selv, men selger den til gjestene for en slik pris at det ikke blir overskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 27. februar 2002 #10 Del Skrevet 27. februar 2002 Vi skal kjøpe inn litt ekstra drikke som gjestene må betale for etter kaffen. Men jeg synes at man bør si dette i invitasjonen, siden folk gjerne ikke har penger med seg. Vi har heller ikke råd til å kjøpe inn sprit, så derfor vet folk (ordet har gått) at de kan ta med seg dette hvis de ønsker. Vi holder kun øl og vin, baileys og cognac.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå