Gjest Gjest Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 hvor kan jeg få tak i ørevoks fjerner? det er et problem med ørevoks
Gjest NozMonster Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 det beste er å skylle hos legen! det er så utrolig deilig følelse når den kommer en klump ut av øret! det høres nasty ut, men alle har det :gjeiper: siden du sier du sliter med det, så er nok det den beste løsningen, så kan u heller gå på apoteket og kjøpe en sånn ballong som du sprøyter væske inn i øret og får ut det som trengs etter at du har fått ut det værste hos legen!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Åååh, jeg har så lyst til å dra til legen og få øreskylling! Synd han som er vikar er en liten ufordragelig jypling av en guttunge, så jeg drar ikke til ham med mindre det er helt nødvendig. Men jeg kjenner at det hadde vært så ufattelig deilig!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Hvrdan gjør legen det? Kan man gjøre det selv ?
Gjest NozMonster Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 neeeeeh, legen har sin egen teknikk og utstyr, så det er absolutt noe helt annet enn hva slags utstyr og hva man får til selv fra apoteket! jeg har gjort det hos legen en gang, og jeg bare spurte om de kunne gjøre det fordi jeg ville prøve. og siden jeg hadde en del voks langt inni der, så gjorde de det. jeg følte meg sinnsyyyykt lettet etterpå og hørselen? jeg har ikke ord! jeg har alltid hørt helt normalt, men etter den behandlingen så ble hørselen helt anderledes!
Gjest Cupcakes Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Du kan prøve sånne øre lys også. Kjøper depå helsebutikker.funker utrolig bra på mine ører, både da det hadde samlet seg masse inni der etter et litt uheldig forsøk på å få vann ut av øret etter en badeferie, og for generell rens av ørene bare ikke åpne nederste delen av lyset når du er ferdig...mye gugge som samlet seg der :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Jeg bruker Qtips i ørene etter å ha dusjet, og det funker fint for meg.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Du kan prøve sånne øre lys også. Kjøper depå helsebutikker.funker utrolig bra på mine ører, både da det hadde samlet seg masse inni der etter et litt uheldig forsøk på å få vann ut av øret etter en badeferie, og for generell rens av ørene bare ikke åpne nederste delen av lyset når du er ferdig...mye gugge som samlet seg der :gjeiper: Ørelys er bare humbug. Det som havner inni lyset er bare smeltet voks fra lyset selv. Du kan teste det ved å holde stykke papp tett under lyset mens det brenner og etterpå vil du se at det er fyllt av voks... Du kan like gjerne tenne på pengene dine... 2
Skogstrollet Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Signerer Nozmonster, greit å få gjort det hos legen. Jeg er sykepleier og jobber på et legesenter. Har skylt ører mange ganger. Anbefaler deg å dryppe med olje i noen dager før du drar for å skylle. Da er det MYE lettere å skylle ut voksen. Kan bruke helt vanlig nøytral matoloje f.eks eller jordnøttolje. IKKE bruk q-tips. Har man problemer med voks vil det bare øke problemet og lage propper av voksen.
louise1 Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Jeg bruker Qtips i ørene etter å ha dusjet, og det funker fint for meg. Qtips er en deilig ting, men fyfy. Du dytter bare ørevoksen lenger inn og ødelegger. Og ikke minst produserer MER ørevoks.
Gjest NozMonster Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 hvis vi kunne fått denne anonyme brukeren som bruker q-tips med til legen for en real øreskylling, skal jeg vedde begge leggene mine på at h*n får seg en skikkelig a-ha opplevelse man tror ikke at man trenger øreskylling, men har man gjort det en gang, så gjør man det nok igjen! det letter helt utrolig mye på trykkket!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 Men trenger man noen spesifikk grunn for å få øreskylling, eller holder det bare å bestille en time og ferdig med det?
Gjest NozMonster Skrevet 6. november 2011 #13 Skrevet 6. november 2011 (endret) første gang jeg gjorde det, var da jeg satt inne på det rommet hos legen som jeg skulle ta blodprøve, og mens hun tappet blod, så bare ramlet det ut av meg "eeeh, kan du skylle ørene mine!? ". jeg vet ikke hvor det kom fra engang, for jeg har aldri visst eller tenkt over at leger gjør sånt. så da bare tittet hun inn i øregangene mine for å se om jeg hadde noe å skylle ut, så siden jeg hadde det, så gjorde hun det med en gang det er ikke legen som gjør det, men disse assistentene, så jeg tror nok ikke du kan bestille time for å bare skylle nei. eller, du kan jo sikkert det, men en gang du skal til legen, så kan du jo si i telefonen at du vil skylle også? Endret 6. november 2011 av NozMonster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå