Gjest Vena Cava Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 (endret) Vi, eller jeg... har lyst til å male stuen. kjøkken, gang og soverom står også for tur. leiligheten vår er ikke særlig stor, knappe 58 m2, så vi kan ikke ha det alt for mørkt. men jeg lurer litt på om det er lurt å på en måte ha samme fargetone i alle rommene? Det er en leilighet på ett plan så jeg tenker at det vil kanskje bli rotete hvis man mixer for mye med farger. Vil gjerne at hjemmet mitt skal være et avslappende og harmonisk sted å komme til etter en lang dag på jobb. Akkurat nå irriterer jeg meg grønn over at alt er svart/hvitt. Kritthvite, "sterile" gipsvegger, alt for mye svarte møbler (gubben som har hatt fra sin ungkarsbolig), og ett hvitt spisestuebord. Så vi må ha noe som passer til dette. Jeg er ikke glad i knallfarger,det blir litt for masete etter min smak. kjøkkenet vårt har kremhvit innredning. Resten er bare kastet inn fra her og der og har ikke sammenheng i det hele tatt (vår første leilighet, har ikke råd til å kjøpe nye møbler enda), så akkurat der tenker vi at da kan vi heller male/bytte møbler etter fargene på veggene. Istedet for å tilpasse veggene etter møblene, det er nok litt dumt. Og etterhvert, dyrt. Vi har ikke åpen kjøkkenløsning, men det er heller ikke dør. En åpning som går dett til gangen. Det eneste rommet som er separert med en dør er soverommet, og badet såklart. Gangen og stua er så og si i ett. Med mindre vi lager en list eller noe i åpningen, og maler den i samme farge som listene som vi også må male. Jeg bare lurer på om det er noen steder på nettet hvor det står litt om dette, inspirasjon om maling og "regler" om hvordan ting bør gjøres osv. Noen som kan hjelpe meg? Endret 1. november 2011 av Muff.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg er også veldig lei av at alt skal være svart/hvitt og med innslag av farger i kun tekstiler og bilder. Men det kan som du sier bli litt rotete med mange ulike farger på en liten leilighet. Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg funnet ut hvilken farge du liker best og kunne tenkt deg til stua. Så hadde jeg dratt til en forhandler for maling og funnet fargen og sett på de "tilhørende" fargene i fargekartet. Og så malt gangen og soverommet i en av de andre fargene som ligner, eller i en lysere nyanse enn stua. Er så dårlig til å forklare men... http://colouradvisor.jotun.com/countrys/no/ Her er noe du kan bruke som inspirasjon. Mange fine farger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå