Gå til innhold

Folk som snyter seg ved matbordet eller når man spiser.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Svogeren min har en tendens til gjøre det spessielt når vi spiser. Dette synes jeg er ekkelt og skjønner ikke hvorfor søsteren min ikke sier noe til han. Jeg har lagt merke til flere som gjør det når andre spiser. Dette kan da ikke være normalt?

Endret av muffin26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er rett og slett ekkelt. Mister matlyst bare ved å tenke på det...

Skrevet

Hahaha! Unnskyld at jeg ler...

Det er både ekkelt og uappetittlig. Om det var min mann hadde jeg blitt veldig flau. Har ikke vært borti mange som har gjort det, med unntak av et par eldre menn.

Skrevet

Det der er totalt mangel på folkeskikk.:nei:

Om jeg er nødt til å snyte meg, går jeg ut på badet, gjør meg ferdig, og vasker hendene etterpå. (Så jeg ikke sprer ferske bakterier på sauseskjeer og diverse)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Syns i det hele tatt at man skal tenke litt på andre når man sitter sammen og spiser. Hosting, nysing og snyting hører hjemme på badet. Og alt snakk om sykdom burde vært forbudt ved matbordet også, men det er vel et annet tema.

Hvis alle vasket hendene bedre, så ville færre bli syke også.

Endret av hjertesukka
Skrevet

Æsj jeg er enig! Det er helt grusomt. Ekkelt. :kvalm:

Gjest Heloise
Skrevet

Svogeren min har en tendens til gjøre det spessielt når vi spiser. Dette synes jeg er ekkelt og skjønner ikke hvorfor søsteren min ikke sier noe til han. Jeg har lagt merke til flere som gjør det når andre spiser. Dette kan da ikke være normalt?

Min far gjør også dette, jeg synes det er kjempeekkelt. Heldigvis ytters sjelden vi spiser sammen.

Hvis jeg hadde en kjæreste som gjorde det hadde jeg nok sagt grundig ifra! Jeg sliter med å spise når jeg har snørr "på hjernen"... Æsj.

Skrevet

Selv snyter jeg meg ved matbordet når jeg spiser alene. Hvorfor i all verden skal jeg ikke det?

Jeg gjør det ikke om jeg spiser sammen med andre, siden mange synes det er ekkelt. Men å snyte seg er jo en naturlig ting og gjøre, så jeg skjønner ikke hvorfor det bare må være ekkelt. Jeg håper for guds skyld at om jeg får meg kjæreste engang at vi begge da vil synes at det er greit om den andre snyter seg under måltider om vi må.

Samme med at mange ikke tåler at det blir snakket om spy, diare og slike "ekle" ting når man spiser, er ikke ekkelt å spise selv om man snakker om slik, eller snakker om at en gang fant jeg krypdyr i matvarer. Der også håper jeg at en eventuell fremtidig kjæreste tåler at det blir snakket om hva som helst uavhengig av om man spiser eller ikke.

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Hosting, nysing og snyting hører hjemme på badet.

Hosting og nysing kan man ikke kontrollere på lik linje som snyting. Man kan rett og slett ikke noe for at man må nyse eller kanskje setter noe i halsen så man må hoste litt. Men man kan gjøre det på en skikkelig måte, og ikke oppi tallerkenen på sidemannen.

• Liker 4
Skrevet

Hosting og nysing er jo ikke så lett å styre, hvis det skulle vert forbudt hadde jeg ikke fått i meg mat i pollensesongen :P

Men, jeg liker ikke når folk smatter eller hiver etter pusten hver gang de tar gaffelen opp til munnen usj...og å snyte seg, det er helt forbudt når jeg spiser iallefall. Kan kun komme på en ting som er eklere og det er å se rett på ei buse som henger halveis utforbi (da kan de heller snyte seg).

Skrevet

Selv snyter jeg meg ved matbordet når jeg spiser alene. Hvorfor i all verden skal jeg ikke det?

Jeg gjør det ikke om jeg spiser sammen med andre, siden mange synes det er ekkelt. Men å snyte seg er jo en naturlig ting og gjøre, så jeg skjønner ikke hvorfor det bare må være ekkelt. Jeg håper for guds skyld at om jeg får meg kjæreste engang at vi begge da vil synes at det er greit om den andre snyter seg under måltider om vi må.

Å snyte seg ved middagsbordet når man er alene, og å gjøre det sammen med andre, er to forskjellige ting. Jeg tar ikke slike ting så tungt om jeg er bare for meg selv. Men sitter jeg og spiser med andre, tar jeg selvsagt hensyn. Det er ofte det bordskikk handler om.

Samme med at mange ikke tåler at det blir snakket om spy, diare og slike "ekle" ting når man spiser, er ikke ekkelt å spise selv om man snakker om slik, eller snakker om at en gang fant jeg krypdyr i matvarer. Der også håper jeg at en eventuell fremtidig kjæreste tåler at det blir snakket om hva som helst uavhengig av om man spiser eller ikke.

Herregud! Selv om du selv tåler det fint (as do I), kan det kanskje være en ide å løfte blikket ett hakk? Har du lyst til å bli eremitt, er det greit, skal man ha sosial omgang, må man ta noen hensyn. Så enkelt er det.

• Liker 2
Skrevet

Bra flere er enig. Søsteren min er veldig flink til å kjefte på oss om vi gjør noe ubehaglig, men mannen sin som snyter seg nei det lat hun være.

Gruer meg til neste familie middag.

Skrevet

Hvis jeg må hoste eller nyse ved matbordet, og merker det, så prøver jeg å komme meg vekk slik at andre ikke må se. Kommer det akutt gjemmer jeg hodet i armkroken og unnskylder meg. Jeg snyter meg SJELDEN så folk ser det, unnskylder meg alltid på do, eller snur meg bort. Om jeg feks må snyte meg i bilen med andre, unnskylder jeg alltid på forhånd. Jeg synes selv det er VELDIG EKKELT, og hadde aldri gjort det ved matbordet, æsj.

Skrevet

Hva med promping da,det må vel kunne sees mellom

fingrene med?

Skrevet

Eksen til mamma dreiv alltid å snøt seg ved middagsbordet med et gammelt, ekkelt lommetørkle han hadde i lomma. Æsj! Mamma har alltid oppdratt oss med at det er en uting, men når han gjorde det.. Da var det greit.

Skrevet

Hva med promping da,det må vel kunne sees mellom

fingrene med?

Det går an å gå ut av rommet. Det er tross alt en aldri så liten killer av matlyst, å lukte på tarmgass.

Skrevet

Det går an å gå ut av rommet. Det er tross alt en aldri så liten killer av matlyst, å lukte på tarmgass.

En liten observasjon bare - i Kina betrakter de det faktisk som høflig

å rape/prompe ved matbordet,viser at du setter pris på maten. :fnise:

Gjest snoopy_93
Skrevet

Det er vel bedre å pusse nesa enn å ha snørr som henger ut av nesa?

Jeg pusser nesa/tørker vekk snørr om nesa mi renner uansett om jeg spiser eller ikke. Men selvfølgelig, om man bruker nesa mer som trompet enn puste"maskin" kan det fort bli litt små ekkelt å spise med vedkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...