Ridderspore Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Hei! Jeg lurer på om det er andre som opplever at de legger på seg raskere ved en utskeielse etter at de la om til "lavkarbo"? Jeg har tidligere gått på Grete Roede diett og gått ned 20 kilo på det. Men etter dette stoppet det opp og jeg syntes det var vanskelig å komme mer ned. Jeg har nå forsøkt helhjertig å holde meg unna vanlige brødskiver og potet, sukker og godteri og spiser mye grønnsaker og kjøtt. Jeg bøtter altså ikke på med fett, men spiser noe mer nøtter og oljer enn før. Jeg trener styrke flere ganger i uka og sykler litt i tillegg. Jeg teller kalorier. synes jeg ligger lavt på kalorier i forhold til hva jeg var vant til på Grete Roede, men med dette kostholdet får jeg ikke sånn sug etter mat. men... av og til blir det jo en utskeielse, som kaker i kaffeselskap. Og jeg har merket at jeg legger så utrolig mye på meg av en relativt "liten" utskeielse. en utskeielse på noen kakestykker og et par glass brus tilsvarer et par kilo!!!!! Jeg er helt sjokka. Slikt opplevde jeg ikke på Grete Rode-kost. I følge kalori-regnskapet ei uke sett over ett burde jeg gått ned og ikke opp i vekt til tross for utskeielsen. Er det bare meg???
tøydokka Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 tror det handler om at glykogenlagrene er minimert på lavkarbo. ved evt utskeielser fylles disse opp, og de binder MYE vann
Gjest *Maja* Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Ikke stress! Det er kun vannvekt; det forsvinner over et par dager. Det er så og si umulig for et mennesker å legge på seg rent fett på en dag med utskeielse Jeg spiser ikke lavkarbo, men spiser sunt. De dagene jeg har spisedag "veier" jeg fort 2 kilo mer dagen etter. Borte etter en dag eller to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå