Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra og svoger'n min!!! Alltid!!! :evil: Én av grunnene til at jeg sjelden er der.....UHØFLIG!!!

Jævla harry-tasser..... :roll:

Ja, jeg er en harry-tass. Men det skal sies til mitt forsvar at det som oftest er når jeg har avtalt at venner skal komme over for å se noe på tv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leste leste jeg det med den humoristiske og ironiske tanken jeg tror ligger bak. (kan ha noe med at jeg selv ikke ville ha hatt noe med et slikt forbud, har ikke tv og vil ikke ha, så det er greit!) Han har mange gode poenger og selv om det kanskje ikke er måten å gjøre det på, synes jeg det var et morsomt spark!

Ingen som har vondt av litt mindre tid foran kassa og litt mer tid sammen med andre!

Skrevet

Jeg hater det når jeg kommer på besøk til folk og de har på TV'en som bakgrunnsstøy.

Veldig forstyrrende.

Skrevet

Berger vurderer faktisk å lage en egen fjernsynslov for kommunen - der regel nummer en skal være å slå av TV'en når folk kommer besøk. Berger vil også vurdere forslag til straff for dem som bryter reglene.

Skulle være moro å høre hva slags straff han har tenkt seg.....

Tror ikke jeg engang skal dra dit på feire...... makan...

humor eller ikke.....

Skrevet

Skal han forby TV titting - eller ha en egen TV lov, må jammen meg kommunen hoste opp noen penger sånn at det kan lages andre tiltak. Med tanke på at Namsskogan er en liten bygd der de fleste under 40 er flyttet fra blir det vel bingo 6 dager i uka fra nå av da.... :ler:

At TV'n står på når man er på besøk/får besøk synes jeg er en uting, men at man skal ha en egen TV lov??? Ehhh, nei takk.

*monja håper på at det fortsatt er lov til å se på TV når hun skal til Namsskogan på besøk til besteforeldrene sine i jula*

Skrevet

Hm... Ville nok ikkje merka så mykje til det me - har ein knøttliten TV ståande på soverommet, der antenna vert plugga i ein gong i skotåret når det det er noko me MÅ sjå. Elles ser me nesten aldri TV...

Synst tanken bak er viktig - det å sitje framfor ein skjerm er ein så stpr del av livet til mange - òg barn - at det er skremande - og helsefarleg. Sjølvsagt kan det aldri kome eit slikt forbod - det er ikkje gjennomførbart, og så lenge det er i eigen heim, gjer vel folk stort sett kva dei vil...

Det med å skru av TV når ein har besøk, er eit kjempepoeng! Svigerforeldra mine har TV på, i tilfelle noko skulle kome, men dei skrur ned lyden! Jada. Og eg sit alltid i den sofaen som er vendt mot TV - og greier liksom ikkje heilt å oversjå det då - lyd eller ei... :ler:

Til slutt: Har som regel meir tru på haldningsskapande arbeid enn slikt formynderi (i slike saker i alle fall) - men korleis skulle det vore gjort?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er så utrolig mange dumme mennesker i dette landet! Hvorfor hadde det vært så ille med litt tv-fri sone? Når dere selv sier at dere ikke hadde klart dere uten tv en eneste dag, så burde det ringe en bjelle i hodene deres. Det går faktisk an å bli avhengig av tv-titting, og det er ikke bra for noen ting...

Idioter er dere som lar dere påvirke av alt dere "har sett på tv"...

• 2 år senere...
Skrevet (endret)

Nei, og hvorfor driver folk å graver opp døde tråder?

Endret av talin
Gjest Alchemist
Skrevet
Nei, og hvorfor driver folk å graver opp døde tråder?

Jeg fant ikke noen nyheter som sier at det ble noe av og jeg var nysgjerrig.

Skrevet
Noen som vet om det ble noe av den loven?

Vet ikke, jeg har bodd på hotellet på Namsskogan (Trones) i år, og der oppførte tv-en seg ganske dårlig. Den skiftet mellom kanalene hver gang jeg slo på, og luktet svidd. Så de har nok gjort NOE. Ellers hadde jeg klart meg fint uten tv både der og hjemme, men jeg er vel enig med de som sier at akkurat Namsskogan kanskje ikke er stedet å begynne, ettersom kommunen knapt tilbyr andre aktiviteter enn friluftsliv (som sikert er livsfarlig om vinteren med snøstormer, bjørn og ingen mennesker). Skulle fått hogd mye skog, i hvert fall...

Men klart det var et humoristisk forslag. Selvfølgelig kan ikke en ordfører i en kommune med under 1000 mennesker (eller en ordfører generelt) blokkere tv-signalene til folk eller bøtelegge dem for å ha på tv når folk kommer på besøk. Selv der har de vel annet å gjøre.

Skrevet
Tenk å bruke energi og ikke minst tid på noe så dumt som dette!!

Som om jeg skulle sahgt det selv - men da om alle dere som sitter og råtner foran tv.

Skrevet

Forbausende at dette kom fra Arbeiderpartiet da. :roll:

Partiet som blandt annet kjempet innbitt mot avviklingen av NRK-monopolet, og mot farve-TV da selvfølgelig.

Skrevet

Synes det er et idiotisk forslag. Fordi: Hvem er det politikerne innbiller seg at de er, som tror de er på jobb for å regulere folks hverdagsliv innenfor sine private hjem? :frustrert::sinna::sinna:

Er det ikke nok at vi må betale veiskatt, bompenger, høy inntektsskatt, eiendomsskatt, moms på alt av varer og tjenester, skyhøye alkohol- og tobakksavgifter, enorme strømregninger pga- avgifter til staten og selskapene, enormt dyr bensin, skyhøye priser i boligmarkedet, og dyre matvarer og drikke?

Nei tydeligvis ikke...enkelte må kjede seg på jobb, hvis de ikke har bedre forslag enn dette. Politikeren som kom med forslaget er en skam for sin kommune, og for Norge.

Skrevet

Tv'n kan jeg godt unnvære. Internett er derimot et must og jeg ville aldri flyttet til et sted uten nett-tilkobling (har hørt at det finnes slike steder også noe som er en skandale).

Skrevet

Denne mannen trenger seriøst å se mer på tv før han kommer med fler idiotforslag.

Skrevet
Denne mannen trenger seriøst å se mer på tv før han kommer med fler idiotforslag.

Ha ha... :roll:

Du insinuerer at folk som ser på TV er/blir dumme...

Hvor dumt er ikke det? :klaske:

Det sendes mye bra på TV, som man kan lære masse av. De fleste er selektive på hva de velger å se på, og dum-hodene velger naturlig nok idiotiske program: men de er dumme fra før av, så TV gjør dem ikke dummere.

Skrevet
Ha ha... :roll:

Du insinuerer at folk som ser på TV er/blir dumme...

Hvor dumt er ikke det?  :klaske:

Det sendes mye bra på TV, som man kan lære masse av. De fleste er selektive på hva de velger å se på, og dum-hodene velger naturlig nok idiotiske program: men de er dumme fra før av, så TV gjør dem ikke dummere.

Var ikke akkurat det jeg sa, nei. Tvert imot.

Skrevet
Var ikke akkurat det jeg sa, nei. Tvert imot.

Men så kommer million kroners spørsmålet: ser gjesten på tv eller ikke...

Skrevet
Men så kommer million kroners spørsmålet: ser gjesten på tv eller ikke...

Eyh, ikke forvirr meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...