Toya76 Skrevet 9. desember 2003 #1 Del Skrevet 9. desember 2003 Min kjære samboer er veldig glad i (og flink til) å lage mat. (Middag) Han er glad i å bruke krydder og urter. Har dere noe tips til en litt spesiell gave til han i forbindelse med dette? Han har alt av kasseroller, wokpanne, kjøkkenmaskiner. Tenkte f eks på en sånn fin urtehakker, det kunne vært noe. Andre tips? Maks 500 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 9. desember 2003 #2 Del Skrevet 9. desember 2003 En urtehakker med en tykk liten fjøl til er en flott gave. Får du tak i en dobbelhakker fra Peugeot (har ingenting med bilmerket å gjøre) er det en garantert innertier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. desember 2003 #3 Del Skrevet 9. desember 2003 Eller hva med Avocadoskjærer og Champinjongkutter osv.. sånne "duppeditter" har jeg hvertfall erfaring med at blir meget godt motatt hos kjøkkenskrivere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 9. desember 2003 #4 Del Skrevet 9. desember 2003 Ja, hva med ett feks. kulekjern til melon eller poteter? Det kalles også for Noisettejern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #5 Del Skrevet 9. desember 2003 Det finnes masse spesialverktøy for hobbykokker. Jeg har de siste årene fått masse sånt.. f.eks en "saks" til å klippe av toppen av egget med, en sak til å skille egg med, stekepinsett... Ta en tur på Kremmerhuset, Traktøren eller noe sånt. Jernia har vel også en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinegull Skrevet 12. desember 2003 #6 Del Skrevet 12. desember 2003 Typen min digger å lage mat også. Tv kokkene bruker en slags lang tang til å vende feks salat, pasta, kjøtt. Det så jeg hos Til Bords ,og det skal jeg kjøpe Eller hva med en god kniv, Victorinox er visst meget bra, sier kjøkkensjefen her i huset Eller morter, det fikk han i fjor og han bruker den mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskvinnen Skrevet 12. desember 2003 #7 Del Skrevet 12. desember 2003 Er det ikke no som heter murtel??? En skål i stein med en dings i stein til å knuse krydder i... Tror det er veeeldig tungt, men desto mer populært blandt hobbykokkene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2003 #8 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva med en morter. Fikk en i støpejern i fjor til bursdagen. Den er i bruk nesten daglig. De har sånne Jamie mortere i stein på Jernia for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 12. desember 2003 #9 Del Skrevet 12. desember 2003 Er det ikke no som heter murtel??? En skål i stein med en dings i stein til å knuse krydder i... Tror det er veeeldig tungt' date=' men desto mer populært blandt hobbykokkene!![/quote'] Det er morter 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinegull Skrevet 12. desember 2003 #10 Del Skrevet 12. desember 2003 en god kokkekniv er ett viktig verktøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 12. desember 2003 #11 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva med å gi han en eller to kokkekurs-timer på Bølgen & Moi ? (Så det var en som skulle gi det som gavekort til typen - julekalenderen) =) Syntes det hørtes veldig hyggelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #12 Del Skrevet 13. desember 2003 Ta en titt på www.traktøren.no og bli inspirert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 13. desember 2003 #13 Del Skrevet 13. desember 2003 Eller hvis han er av typen som har alt (har kjæreste som også er helfrelst kokk), kan du jo kjøpe en kokebok av mer ekslusiv art? Du vet, en sånn som man kan ligge og lese i på sofaen. Liker godt bøker som har svære, fine bilder og historier og lignende - blir mer en coffeetablebook enn kokebok, men hjelper som søren på inspirasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 13. desember 2003 #14 Del Skrevet 13. desember 2003 Typen min digger å lage mat også. Tv kokkene bruker en slags lang tang til å vende feks salat, pasta, kjøtt. Det så jeg hos Til Bords ,og det skal jeg kjøpe Eller hva med en god kniv, Victorinox er visst meget bra, sier kjøkkensjefen her i huset Den "tanga" heter stekepinsett eller noe i den duren. Fikk selv en slik i julegave fra to venner som er kokker. Den er jeg så fornøyd med at jeg kjøpte en til søsteren min i år. Ellers kan jeg også anbefale Victorinox-knivene. Fikk endel av dem i bryllupsgave, og er kjempefornøyde. Så i år får lillebror en slik en i gave. Smurfa :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå