Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny på temping..

Jeg har tempet denne mnd. Er på dag 19, og har tempet siden dag 4. Jeg har bare brukt temperaturmåler med 1 desimal da jeg ikke har funnet en med to :) (har kjøpt meg en nå, så blir å bruke den neste mnd)

Iallefall, jeg temper vanligvis rundt klokken 6 (temp 36,4), første helgen glemte jeg meg bort og tempe ca 8, halv 9, og fikk da temp 36.7 lørdag og søndag, men tilbake til 36,4 mandagen. Regner med at 36,7 er pga at jeg tempet senere enn vanlig?

Uansett, etter mandagen steg temp litt, 36, 5 osv opp til 37 nå i helgen som var. Har lagt inn på Fertility friend, og den sier jeg hadde EL på dag 12, altså tirsdagen.

Denne mnd har jeg ikke testet med EL-tester, og jeg har heller ikke merket noe særlig til smerter sånn som jeg pleier. (Jeg har vært litt "øm" akkurat i den perioden Fertility friend sier jeg hadde EL)

Det jeg lurer på, Kan jeg stole på at det er EL den dagen? Når begynner tempen og synke igjen? (Tenker i forhold til når mensen kommer)

Den har vært på 36.9 i går og i dag om det har noe å si?

Regner men at ingen kan si at jeg faktisk hadde EL da, men om noen kan fortelle meg et eller annet fornuftig i forhold til dette jeg har skrevet blir jeg glad :jepp:

Uansett, takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høye temperaturer i helgene skyldes nok noe endret søvnmønster da. Det kan også skyldes alkohol kvelden før, senere leggetid, etc. Det er smart å tikke av for discarted i fertilityfriend slik at den ikke teller med disse dagene.

Min erfaring er at fertilityfriend er flink til å plukke riktig dato, såfremt du har gitt riktige data.

Temperaturen skal holde seg høy helt frem til mensdagen, eller 1-2 dager før. Mange opplever at den stiger enda et lite hakk uka før mens. Og mange opplever en tempdropp rundt ca syklusdag 7. (østrogenbølgen)

Skrevet

Ok. Jeg regner med at jeg får mensen om en uke ifølge el. blir spennende og se om lutealfasen er 14-15dager som jeg tror den er:-)

Tusen takk for svar.

Skrevet

Og mange opplever en tempdropp rundt ca syklusdag 7. (østrogenbølgen)

Hva betyr dette forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...