AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Har hatt noen annonser for klær og div ute på finn.no en stund nå. Får jo noen henvendelser, og de sier at de skal ha det og det plagget. Jeg gir de kontonr for at de skal overføre og de gir meg adressa jeg skal sende til. Men pengene ser jeg stort sett aldri noe til! Tror de at jeg er så dum at jeg sender pakken før jeg har fått pengene eller? Flere sender jo mail og sier at nå har de overført, men neida ingen penger kommer innen de nærmeste dagene.. Det har vært MANGE av denne sorten, og det er så sykt irriterende.. Flere som har samme erfaringer eller?
tingeling Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg pleier aldri å sende, men er skikkelig lei av folk som sier at de skal komme, og så kommer de ikke. En sms med beskjed synes jeg at man kan forvente, så slipper man å sitte inne og vente på noen som ikke dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Så irriterende da! Jeg bruker alltid å gjøre slik jeg sier når jeg handler på finn. Setter inn penger eller benytter meg fort av paypal/betalingsgarantien slik at vi kan få handelen i gang. Har aldri blitt lurt på finn, og har aldri lurt på finn.
Tralla la Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Jeg pleier aldri å sende, men er skikkelig lei av folk som sier at de skal komme, og så kommer de ikke. En sms med beskjed synes jeg at man kan forvente, så slipper man å sitte inne og vente på noen som ikke dukker opp. Jeg har samme erfaring. Jeg har gitt bort en del gratis på Finn, og prøver å være rettferdig og avtale henting med den første som sender mail til meg, men stort sett kommer de ikke, eller de utsetter og utsetter og bare unnskyldninger. Skikkelig irriterende når det gjerne dreier seg om større ting som man gjerne vil bli kvitt fort, og det er 20 andre som også har tatt kontakt. De siste gangene har jeg sagt at hvis de ikke kommer som avtalt går jeg med en gang videre til nestemann på listen. Det hjelper også å skrive i annonsen at man helst selger/gir bort til de som kan komme innom veldig kjapt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Så irriterende da! Jeg bruker alltid å gjøre slik jeg sier når jeg handler på finn. Setter inn penger eller benytter meg fort av paypal/betalingsgarantien slik at vi kan få handelen i gang. Har aldri blitt lurt på finn, og har aldri lurt på finn. Litt på siden : hvordan fungerer paypal ? Er det en sikker betalingsmåte ??
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Jeg er lei useriøse SELGERE på finn! Hva er det med folk? Jeg kontakter en etter en selger, de svarer på email først, men så slutter de bare å svare! Som for eksempel avtaler vi at jeg kjøper og hun lover å sende tingene i postoppkrav, og skal sende meg en melding etterpå. Men så går dagene, og ingen lyd fra selger! Glad jeg ikke forhåndsbetalte ihvertfall. Eller, vi skal avtale hvor og når vi skal møtes i Oslo, og plutselig blir selgere helt stille, ingen lyd, ikke etter purring engang! Hva skjer, ombestemmer folk seg plutselig?! 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Jeg vil tro det er mange som "handler" på impuls og angrer seg når de tenker over at de egentlig ikke har råd. Og så har de ikke ryggrad til å gi beskjed til selgeren. Det er nok en del useriøse på begge sider. Jeg har selv opplevd folk som sier de SKAL ha den tingen, det går et par mail fram og tilbake, og så hører man aldri fra dem igjen selv om man etterlyser svar. Det samme opplever jeg på kjøpe/selgesider på FB, men i litt mindre grad der enn på finn.no. Kanskje fordi man der er så mye mer synlig med navn og bilde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå