Gå til innhold

Dypde på lettvegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor dyp er som regel en lettvegg?

Har lyst til å bygge garderoben inn i veggen på soverommet. Bor i loftsleil så trenger all den plassen jeg kan finne. Aner bare ikke hvor dyp veggen er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Innbiller meg at på en vanlig lettvegg er stendermålet 98 mm.

Du kan helt sikkert bygge den av mindre lekter om du ikke skal ha spikerslag for oppheng og isolering i denne veggen.

Skal du montere noen form for dør på denne veggen?

Endret av Best
Skrevet

ja, tenkte skyvedører.

Dette er veggen mellom to soverom. Ene enden av veggen er veldig dyp pga en skorstein som går gjennom den, men den biten som er bokstavelig talt vegg i vegg med gjesterommet er jeg redd ikke er spesielt dyb.

Må vel stjele litt av plassen der inne da for å få det til kanskje...

Skrevet

Forstår ikke hvordan det ser ut... Må det lydisoleres mellom desse rommene eller går det f.eks. an å bruke en skyvedørsfront som "vegg"?

Skal du ha skyvedører som er skjult i veggen? Da blir nok denne lettveggen mer komplisert.

Skrevet

dette er en helt vanlig vegg mellom to rom. Bare at jeg vil lage et rektangulært hull og sette inn en pax 44cm dyp garderobe. Dørene er skyvedører som på en måte "henger på veggen".

Det er en loftsleil bygget av eier på 70-tallet, så ingenting her er etter forskriftene. Så om mot all formodning denne lettveggen skulle være standard så lurte jeg på hvor dyp en slik lettvegg her. Jeg må da stjele litt av gjesterommer eventuelt, altså flytte veggen lenger inn i det rommet for å få plass til skapet inni veggen på vårt soverom.

Trenger ikke lydisoleres da det er to soverom vegg i vegg. Det andre blir brukt som barnerom/gjesterom. Innredningen og klærne i skapet tar vel litt av for eventull lyd tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...