Gå til innhold

ikke-kristent bryllup, finnes det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt å tenkte på noe, gifter ikke-kristne seg? Er det kristen-bryllup og vanlig bryllup? Som kristen konfirmasjon og borgelig konfirmasjon. Jeg er ikke kristen, men jeg har jo lyst å gifte meg en gang i tiden, som et tegn at jeg og den jeg er sammen med skal være sammen for alltid på en måte, men må jeg gifte meg kristli (aner ikke hva det heter, lol) da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MANGE som ikke er kristne som gifter seg ;) Men du mener kanskje om de gifter seg i kirken eller hvor? Jeg ville foretrukket og ikke hatt kirkebryllup, da jeg ikke er kristen. Du kan gifte deg via human etisk forbund også, de har sermonier laget for "ikke kristne" . Men da tror jeg en av partene MÅ være medlem der. Så har du jo borgerlig vielse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MANGE som ikke er kristne som gifter seg ;) Men du mener kanskje om de gifter seg i kirken eller hvor? Jeg ville foretrukket og ikke hatt kirkebryllup, da jeg ikke er kristen. Du kan gifte deg via human etisk forbund også, de har sermonier laget for "ikke kristne" . Men da tror jeg en av partene MÅ være medlem der. Så har du jo borgerlig vielse..

Da mente jeg på rådhuset etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaa, takk for svar ! :) Jeg er medlem i humanetisk forbund, tror jeg. Konfirmerte meg i alle fall borgelig. Vil liksom ha sånn fint bryllup, men ikke i kirka eller på tinghuset, men tar det når den tid kommer :) tenkte bare på det, og kan ikke huske at de nevnte det da jeg konfirmerte meg.

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å tenkte på noe, gifter ikke-kristne seg? Er det kristen-bryllup og vanlig bryllup? Som kristen konfirmasjon og borgelig konfirmasjon. Jeg er ikke kristen, men jeg har jo lyst å gifte meg en gang i tiden, som et tegn at jeg og den jeg er sammen med skal være sammen for alltid på en måte, men må jeg gifte meg kristli (aner ikke hva det heter, lol) da?

Her har mennesker giftet seg i tusenvis av år før Jesus også spør du om ikke-kristne gifter seg?

Makan til mangel på kunnskap har jeg ikke sett på lang tid.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mennesker giftet seg i tusenvis av år før Jesus også spør du om ikke-kristne gifter seg?

Makan til mangel på kunnskap har jeg ikke sett på lang tid.

Unnskyld, da. Aldri brydd meg stort mye om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi giftet oss borgerlig gjennom unitarforbundet. Hadde utevielse og veldig fornøyd med det valget. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...