Gjest Nefertiti Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Hvilke organisasjoner blir dere engasjert av og synes dere gjør en god jobb? Tenker da på organisasjoner som unicef og redd barna. Er dere aktivt med og støtter slike organisasjoner? Får dere dårlig samvittighet når det er innsamlingsaksjoner og dere ikke støtter?
VesleBråka Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 Nei, får ikke dårlig samvittighet. Akkurat nå i livet har jeg ikke mye penger, men jeg vil få mer senere og vil støtte dem da. Kan gjerne jobbe for dem også, for de gjør en viktig jobb.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Jeg blir engasjert av organisasjoner som Kirkens Nødhjelp, Redd Barna, Frelsesarmeen, Amnesty... Har valgt ut en del formål jeg/vi støtter fast, og har derfor ikke dårlig samvittighet fordi jeg ikke betaler på alle giroer jeg ser...
Gjest care Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 Jeg gir finansiell støtte til røde kors, dyrebeskyttelsen og stine sofie stiftelsen. Jeg gir min moralske støttet til bl.a Amnesty og redd barna :blunke: Dårlig samvittighet? Nei ikke i det hele tatt :blunke:
Joplaya Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 Er planfadder og medlem i Røde Kors. Kommer det en bøssebærer på døren for ett eller annet pleier vi gi det vi måtte ha til overs i lommeboken. Telefontiggere for diverse veldedigheter har jeg lært meg å si nei til.
Gjest Virvel Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 Vi har pleid å støtte Kreftforeningen, Norsk Luftambulanse, Fremtiden i Våre Hender og Røde Kors. Mulig det er et par til... I tillegg gir både modern og jeg blod - ser på det som en selvfølge. Det koster meg så utrolig lite å gi bort en halvliter et par ganger i året. Jeg er heller ikke plaget av dårlig samvittighet når jeg sier nei. Alle kan ikke gi til alle.
Lilleba Skrevet 10. desember 2003 #7 Skrevet 10. desember 2003 Amnesty, Fremtiden i våre hender og Leger uten grenser er mine faste. Støtter ellers alle innsamlingsaksjoner på TV, skulle bare mangle.
~sikka~ Skrevet 10. desember 2003 #8 Skrevet 10. desember 2003 Jeg gir ikke noe til slike organisasjoner - og har litt dårlig samvittighet for det. Men jeg gjør det ikke av prinsipp fordi jeg vet at så mye av det vi gir blir "borte". Altså de stjeler pengene og tar dem selv!! :evil: Hvis jeg skal gi noe til barna i Afrika - vil jeg heller dra ned dit selv så vet jeg at det kommer fram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå