Gå til innhold

Noen andre som har beskjeden menstruasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en annen tråd jeg startet her på KG ble jeg plutselig bekymret for om jeg vanskelig lar meg befrukte. Min menstruasjon varer nemlig bare i tre dager, og er så beskjeden at jeg kun trenger å brette sammen litt papir i trusa.

Er det noen andre som blør like lite som meg under mens men allikevel er fruktbare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg som svarte i tråden, og svaret mitt var nok litt lite gjennomtenkt da liten blødning ofte ikke har noen betydning for fertiliteten.

Noen blør lite, og noen blør mye. Det er store individuelle forskjeller. Det å blø lite trenger ikke å bety noe som helst, men mange som ikke har eggløsning, har sviktende lutefase eller for tynn livmorslimhinne opplever veldig beskjedne blødninger. Men for de aller fleste har liten blødning veldig lite å si for om man er fertil eller ikke.

Det jeg mente å skrive var at dersom du har så liten blødning at du kun bruker litt papir, og har prøvd en stund uten resulat, så er kanskje det kanskje en ide å ta kontakt med gynekolog for å få en vurdering, da det kan være en årsakssammenheng.

Skrevet

Det var jeg som svarte i tråden, og svaret mitt var nok litt lite gjennomtenkt da liten blødning ofte ikke har noen betydning for fertiliteten.

Noen blør lite, og noen blør mye. Det er store individuelle forskjeller. Det å blø lite trenger ikke å bety noe som helst, men mange som ikke har eggløsning, har sviktende lutefase eller for tynn livmorslimhinne opplever veldig beskjedne blødninger. Men for de aller fleste har liten blødning veldig lite å si for om man er fertil eller ikke.

Det jeg mente å skrive var at dersom du har så liten blødning at du kun bruker litt papir, og har prøvd en stund uten resulat, så er kanskje det kanskje en ide å ta kontakt med gynekolog for å få en vurdering, da det kan være en årsakssammenheng.

Neida. Droppet å begynne på pilla forrige mandag, så eggløsningen har neppe rukket å komme enda ;) Ble litt nervøs bare. Barnet jeg har fra før er 6 år gammelt, og jeg husker ikke hvor lenge jeg har hatt så sparsommelig mens som nå. Har blitt noen år tror jeg.

Skrevet

Neida. Droppet å begynne på pilla forrige mandag, så eggløsningen har neppe rukket å komme enda ;) Ble litt nervøs bare. Barnet jeg har fra før er 6 år gammelt, og jeg husker ikke hvor lenge jeg har hatt så sparsommelig mens som nå. Har blitt noen år tror jeg.

Da er det nok bare pillen som klusser det til litt for deg, det kan ta en stund før eggløsning og skikkelige sykluser er på plass. Det er normalt å ha beskjedne blødninger på pilla, da har man jo ikke eggløsning og får kun en kunstig bortfallsblødning.

Igjen, beklager at jeg uroet deg. Er lett å svare litt fort i forhold til hvor lite fakta man får ut av et innlegg ;)

Lykke til med videre prøving!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...