Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Hei! Sliter med å finne parfymer. Har vær i butikker og sett og prøvd forskjellige på huden og etter noen timer funnet ut hvilken jeg likte og så kjøpt den. Har vært prosedyre i mange år, men etter et par måneders bruk, så blir jeg liksom lei av parfymene og får sjeldent komplimenter om at jeg lukter godt. Mamma sa en gang at her luktet det godteri! Men det er jo så vanskelig å finne en som man liker og som andre liker? Er det noen som aner om man kan gå i butikk og be om prøver med seg hjem og få de som jobber til å sette samen forskjellige prøver som kanskje passer til en jente på 20 år? Kan jo gå og lukte, men etter 4-5 parfymer så kjenner man nesten ikke forskjell lengre på luktene og man får liksom ikke prøvd i fred hjemme heller og hørt hva andre synes.. Men vet dere om de som jobber i parfymeri kan finne forskjellige prøver man kan få med hjem eller betale litt for eventuelt? Er så vanskelig selv å ska, stå og lukte å si hvilken jeg liker der og da.. Bedre om de bare finner noen som de vet folk liker og som gjerne er populære liksom.. Phjo, litt frustrasjon ute Bor i Oslo 1
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Noen som vet? Har hørt at http://www.kicks.no/ kan være behjelpelig med i alle fall prøver som man kan få med seg hjem. Spurte en gang på Esthetique men fikk ikke med prøver derfra så kunne bare prøve to forskjellige - en på hvert håndledd.
Gjest navnelapp Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Kvar gong eg kjøper noko i eit parfymeri ber eg om prøver. Dei er mykje rausare når du allereie har kjøpt noko. Spør spesifikt om å få duftprøver. Men mi erfaring er at dei du får prøver på er dei duftene som blir lansert akkurat når du er i butikken, og dei er ofte ikkje aktuelle. Den beste måten å finne "di" duft på er å prøve deg fram slik du allereie gjer. Kanskje du skal prøve nokre nye butikkar? Viss du er i oslo-området kan du prøve Heaven Scent på Eger, Gimle og Parfumerie i Vibes gate.
Lykkelitenen Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Desværre er produsentene gnitne med prøvene, så slikt kommer stort sett kun inn i forbindelse med nye lanseringer, og da i lite kvanta. Kicks har små krukker som de kan lage/fylle for deg i butikken, men min erfaring er at disse ikke er tette, så disse bør pakkes i små indvivduelle poser, ellers ender du med ett samsurium av ulike dufter over alt i posen/vesken din. Ellers kan du fortsette på samme måte, kjenn på ulike dufter på papir og "rens" nesen med kaffe etter hver duft og velg ut to som du liker. Prøv disse, en på hvert håndledd og gå med de i noen timer. Alle profesjonelle parfymeriansatte kjenner til problematikken og bør vise forståelse for at du helle kommer innom flere ganger og prøver ett par om gangen.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Takk for tips dere! Skal prøve å ta meg en runde i Oslo, ikke vært og prøvd her enda. Bare i en annen by da jeg bodde der. Men hvis det er en jeg liker så er det sjeldent jeg hører fra andre at de liker den samme.. Og har så langt ikke blitt kjent med noen så godt at jeg vil ha de med på parfyme testing, men kan jo ta sjansen og spørre ei venninne om hun vil være med. Er bra å høre andres meninger også. Så tror jeg bare må fortsette å prøve ut.
Hecubaa Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Jeg får alltid parfymeprøver på Glasmagasinet
Gjest navnelapp Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Eg brukar stort sett å gå på same plassen når eg skal kjøpe hudpleie, kosmetikk og parfyme. Etter kvart kjenner dei deg igjen, og blir mykje rausare. :D
Gjest navnelapp Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Jeg får alltid parfymeprøver på Glasmagasinet Ja, dei er kjempeflinke, spesielt i den avdelinga som berre har duft.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Er det denne GlasMagasinet butikken dere mener? http://www.visitoslo.com/no/produkt/?TLp=13181
Gjest navnelapp Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 Ja. (Er det fleire Glasmagasinet i Oslo?)
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Ja. (Er det fleire Glasmagasinet i Oslo?) Vet ikke. Er ikke kjent her i byen..
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Oppdatering fra dagens parfyme turnè Var på Glasmagasinet på Stortovet, kjempegod service der! Luktet på flere. Like disse: Giorgio Armani - Aqua di Gioia Jean Peaul - Gaultier Lacoste - Pour Femme Var innom andre parfymerier også og der fant jeg en jeg likte spesielt: Jimmy Choo Ja, ble litt forskjellige som sto igjen til slutt, men tror Jimmy Choo ble favoritt. Noen andre som har prøvd den? Har ikke kjøpt enda, men skal tenke på det
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Jeg lukter på parfymen først og de jeg liker tester jeg på huden. En på hvert håndledd. Så går jeg. Parfymen utvikler seg på huden så det holder ikke å bare lukte den i butikken. Det sier seg selv at det tar lang tid å finne en ny parfyme. Jeg er ikke så opptatt av hva andre synes. Det aller viktigste er at jeg liker den. Parfyme er så individuelt at det er bl.a. noe jeg aldri kjøper i presang til noen uten at jeg vet at vedkommende vil ha akkurat den parfymen.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Jeg lukter på parfymen først og de jeg liker tester jeg på huden. En på hvert håndledd. Så går jeg. Parfymen utvikler seg på huden så det holder ikke å bare lukte den i butikken. Det sier seg selv at det tar lang tid å finne en ny parfyme. Jeg er ikke så opptatt av hva andre synes. Det aller viktigste er at jeg liker den. Parfyme er så individuelt at det er bl.a. noe jeg aldri kjøper i presang til noen uten at jeg vet at vedkommende vil ha akkurat den parfymen. Ja, jeg gjorde det. Jeg skulle forklart litt bedre Prøvde de overnevnte på håndleddene, litt lenger opp på armen og på på halsen. Gikk fra butikk til butikk, sånn at jeg fikk tid til å la lukten sette seg før jeg bestemte meg for om jeg likte den eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå