Chord Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 (endret) Har de siste månedene hatt "besøk" av noen skjærer (kjært barn har mange navn, det er ivertfall denne ), og de oppholder seg rett ovenfor stuevinduet mitt, under taket som er rett ovenfor (jeg bor i 2.etg). Vet med sikkerhet at det ikke er noe oppå taket. Kan det være noe reir eller noe sånt? Legger de rede kun i trær, eller kan de ha boet sitt andre plasser også? Blir veldig nysgjerrig på hva de egentlig gjør der. Det andre spørsmålet jeg har, handler om en mindre fugl. Er ganske sikker på at det er snakk om en kjøttmeis. Men de hakker på en plate som er spikret utenfor badevinduet mitt. Noen som vet hvorfor de gjør dette? Leter etter mat eller noe sånt? Var litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette, håper det ble rett Takker for svar! Endret 1. november 2011 av Frozeneyes
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Kjøttmeisen hakker på plata fordi de har lært det fra andre Kjøttmeisen her hakker på vinduet, og veggen, og venter på at jeg skal komme med mat. Da setter de seg i vinduet og ser inn litt før de går og spiser. Koseeelig
Rumle Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 (endret) Det er mange kjøttmeiser her, og når det ikke er mer mat til dem hopper de gjerne rundt og pirker innunder gjerdebord osv etter små insekter (ser det ut som). Her hos meg er det en skjære som kommer med en gang jeg går ut i hagen. Han sitter og mumler og snakker lavt med seg selv på trygg avstand fra meg, helt til jeg gir etter og går inn inn henter noe brød til ham Han er veldig søt da Ellers tror jeg skjærer er generelt veldig nysgjerrige fugler, de undersøker alt og morer seg gjerne med å erte katter osv. Vet ikke hvorfor du har skjærer utenfor vinduet ditt, men jeg vil gjette på at de har tilgang til mat et sted i nærheten. Tror ikke de har noe reir på denne tiden av året. Men jeg bare synser altså Endret 3. november 2011 av Rumle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå