AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 I helgen var jeg på hotel. Men når jeg ser på nettbanken min nå, er det ikke trekt for oppholdet?? Står bare de tingene jeg kjøpte i baren osv.. Blir det trekt senere? Eller åssen funker det? Det er ikke ''holdt av'' penger heller.. Sikkert litt dumt spørmål, men jeg vet jo ikke.. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Det virker litt rart... Jeg jobber på hotell. Der bruker vi å autorisere kortet til gjesten ved ankomst (reservere beløpet), så ved utsjekk så trekker vi det. Da spør vi alltid om det skal trekkes fra kortet. Du er sikker på at det var du som skulle betale? Det hender seg at noen har bestillt igjennom feks hotels.com og da er det forhåndsbetalt. Eller så vet jeg at om jeg bruker kredittkort, som autoriseres først så vises det ikke på nettbanken på noen dager...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Altså, dette er første gang jeg har bestilt og ordnet hotel selv. Var på spahotel en overnatting.. Under innskjekking gjorde de som du sier dere pleier.. Men som sagt, idag når jeg gikk inn på nettbanken er det ikke tegn til at det kommer til, eller har blitt trekt noe.. Sysn det er rart selv.. Ringte banken, og de sa det kunne hende det ble trukket senere.. Men da burde vell beløpet ikke vært disponibelt? Blir helt stressa jeg... TS
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Har du kvittering fra oppholdet? Altså som viser total belastning? Ring hotellet å høre om det er blitt trekt, hos oss kan vi se hva slags type kort som har blitt brukt. Ikke for å si at du er sløv eller noe sånt, men det er utrolig mange som ikke vet hva slags kort de bruker ved innsjekk, også har de brukt kredittkortet istedet for vanlig visa debet. Om du har kredittdel på visaen så kan det også være derfor. Men du er sikker på at du brukte det kortet du tror?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Det er ikke uvanlig at det tar noen dager før transaksjonen kommer frem på kortsaldoen.
Casall Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Jeg jobber også på hotell og vi autoriserer alltid beløpet ved innsjekk, så det skal jo vises ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Jeg ringte hotellet og spurte.. Og hun sa alt var betalt og i orden.. Men syns fortsatt det er rart at beløpet ikke er ''holdt av''.. Alle pengene er disponible.. Jeg har også bare ett bankkort, så jeg surra ikke med det heller..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 ? er du sur fordi du må betale? hadde du tenkt til å trekke over korte eller?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 ? er du sur fordi du må betale? hadde du tenkt til å trekke over korte eller? Hun virker jo heller redd for at det ikke skal bli trukket. :gjeiper: Men som sagt, det kan ta noen dager før det kommer frem på saldoen.
Casall Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Jeg ringte hotellet og spurte.. Og hun sa alt var betalt og i orden.. Men syns fortsatt det er rart at beløpet ikke er ''holdt av''.. Alle pengene er disponible.. Jeg har også bare ett bankkort, så jeg surra ikke med det heller.. Det burde hvertfall være reservert, ja.
kaprifolen Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 NSB har ofte samme greia.. Banken min forklarte at beløpet blir trukket fra kontoen i inntil tre dager, men så kan de "dukke opp igjen“ om ikke mottakeren "synkroniserer" innen det. Når mottaker synkroniserer, vil pengene bli borte igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå