challenger Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Når jeg sjekka nettbanken i dag så var det et trekk hvor det sto "transaksjonskostnad". Men hva betyr det? Hva inngår i det ordet?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg har fått det opp i nettbanken min 2 ganger, begge pålydende 2 kroner, skjønner heller ikke hva det er..
Papirfly Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 (endret) Nå kommer det sikkert et mye bedre svar fra noen andre her, men det er vel gebyret du må betale for å overføre mellom kontoer? Jeg har f. eks. en sparekonto jeg bare kan ta ut penger av 12 ganger i året kostandsfritt, men etter det må jeg betale transaksjonskostnad. Eller så er det kanskje gebyr for kortbruk? For de fleste koster det jo penger å bruke bankkort i butikken i stedet for kontanter. Endret 1. november 2011 av everydaywings
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Har overført mellom kontoer mange ganger, men ikke opplevd at det har dukket opp.. Og jeg betaler heller ikke for kort bruk. Men for en stund siden var jeg i utlandet, og da brukte jeg kort noen ganger, og da dukket det opp 2kr i transaskjonskonstnad, men rart det ikke dukket opp for alle gangene jeg brukte kortet? Finner liksom ikke noe logisk mønster her om du skjønner
challenger Skrevet 1. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2011 Nå kommer det sikkert et mye bedre svar fra noen andre her, men det er vel gebyret du må betale for å overføre mellom kontoer? Jeg har f. eks. en sparekonto jeg bare kan ta ut penger av 12 ganger i året kostandsfritt, men etter det må jeg betale transaksjonskostnad. Eller så er det kanskje gebyr for kortbruk? For de fleste koster det jo penger å bruke bankkort i butikken i stedet for kontanter. Har jo overført noen ganger over denne 12-ganger grensen. Men det står jo ikke noe om hvor mye det koster da.. Fikk et slikt trekk forrige måned også. Nei, jeg har gebyrfritt kortbruk, det er jeg ganske sikker på. Dette beløpet var på litt over 100kr, og det koster vel ikke så mye i gebyr for å overføre mellom kontoer vel??:s
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Har jo overført noen ganger over denne 12-ganger grensen. Men det står jo ikke noe om hvor mye det koster da.. Fikk et slikt trekk forrige måned også. Nei, jeg har gebyrfritt kortbruk, det er jeg ganske sikker på. Dette beløpet var på litt over 100kr, og det koster vel ikke så mye i gebyr for å overføre mellom kontoer vel??:s Om jeg overfører over 12ganger pr år fra min sparekonto så må jeg betale 250,- i transjaksonskostnader pr gang etter det. Men det står på kontoen i nettbanken om jeg går innpå den.
challenger Skrevet 1. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2011 Om jeg overfører over 12ganger pr år fra min sparekonto så må jeg betale 250,- i transjaksonskostnader pr gang etter det. Men det står på kontoen i nettbanken om jeg går innpå den. Oi, det var veldig mye! Hos meg står det bare at uttaket vil bli belastet med et gebyr, men det står ikke hvor mange kroner det er snakk om noen plass..
Papirfly Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Oi, det var veldig mye! Hos meg står det bare at uttaket vil bli belastet med et gebyr, men det står ikke hvor mange kroner det er snakk om noen plass.. Kanskje du skal ringe banken og høre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå