LaToya Skrevet 9. desember 2003 #1 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei. Har vært i fast forhold i 6 år som nå er slutt. Har gått på p-piller hele tiden og synes det har vært greit. Har hatt en diskusjon med jentene på jobben om det "lønner" seg å fortsette på pillene. Fordelene er at man kan styre mensen ( fremskynde/utsette pga ferie ), vet når den kommer, mindre smerter ( er ikke så plaget med smerter i det hele tatt ) Har ofte hørt at man bør ta en til to mnd pause på p-pillene, men ei på jobben mente at det tok 1 år før pillene er ute av kroppen, så en liten pause har ingen hensikt. Dere som er single, går dere på pilla ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. desember 2003 #2 Del Skrevet 9. desember 2003 det er vist ikke lurt å stoppe.. nyere forskning har vist at det er når du starter og stopper en er i risk for å få blodpropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. desember 2003 #3 Del Skrevet 9. desember 2003 Ingen vits i å ta pause. Selv har jeg imidlertid ikke brukt p-piller når jeg har vært singel, for da er jeg nødt til å bruke kondom... Det kan man jo ellers også, men kjenner meg selv litt for godt til å vite at det hadde jeg nok ikke giddet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 9. desember 2003 #4 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg tok piller selv om jeg var singel. Grunnen var at jeg hadde fryktelige menssmerter. Det at mensen også kan "styres" var en flott bonus. Selv om jeg gikk på pillen i 10 år, ble jeg gravid på første forsøk da vi kuttet dem. Å bruke piller som prevensjon når en er singel, er vel ikke å forterekke. (Sykdommer osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 9. desember 2003 #5 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg er singel og tviholder på pillene grunnet fæle menssmerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #6 Del Skrevet 9. desember 2003 Pause på pillen bare for å ta pause er ikke noe poeng i. Bedre for kroppen med en jevn tilførsel enn å begynne og slutte mer enn nødvendig. Pillen er ikke så farlig som mange tror... Pillen blir ikke i kroppen 1 år! Det er ikke for ingenting at den må tas hver dag... :blunke: Dessuten skjer det jo at folk blir gravide den første pillefrie måneden... Men det kan ta litt tid å komme inn i rett syklus igjen fordi en har undertrykt sin egen hormonproduksjon ved å ta pillen. Jeg ville fortsatt på pillen hvis jeg var deg, men det spørs jo hva du vil selv. Og om du har planer om å være singel lenge fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 9. desember 2003 #7 Del Skrevet 9. desember 2003 det er vist ikke lurt å stoppe.. nyere forskning har vist at det er når du starter og stopper en er i risk for å få blodpropp Jepp, det fortalte min lege meg også. Da jeg var singel valgte jeg å fortsette, mye p.g.a mens og kontroll av dette :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. desember 2003 #8 Del Skrevet 10. desember 2003 Husk kondom da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå