Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk min første strømregning i ny leilighet i dag, og syntes den var fryktelig høy! 2000 kroner..

Jeg bor i en leilighet på 38 kvadrat, uten oppvaskemaskin, og jeg har heller ingen ovner stående på. Eneste som bruker strøm er taklys, data og Internett, tillegg til gulvvarme (har varmefolie innlagt i gulvet, som forøvrig skal bruke mindre strøm enn vanlige varmekabler). Ellers bruker jeg strøm til vaskemaskin og tørketrommel, men dette blir brukt ganske sjelden! Er nøye med å skru av strøm og lys når jeg går ut av leiligheten og om natten! Bruker ca. 5 min i dusjen hver dag.. Er det normalt med så høy strømregning?!

Endret av Frk. Julie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For hvor mange måneder var det? Har du fått lest av strømmen selv enda, eller går de ut fra et forbruk?

Skrevet

For hvor mange måneder var det? Har du fått lest av strømmen selv enda, eller går de ut fra et forbruk?

Det var for 2 måneder, og jeg har lest av strømmen selv! :)

Skrevet

Det var mye.. Vi er 2 som bor i et hus på 83 kvadrat og bruker i underkant av 1000kr pr mnd. Bruker en del varmvann i dusj + vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin og har 2 ovner stående på hele tiden.. Men ingen gulvvarme. Kan det være det som trekker støm hos deg da?

Skrevet

Oj, det var ganske mye... Kanskje det er varmekablene? Men jeg mener å ha hørt at de ikke trekker så mye strøm som man skulle tro. Er varmekabler eneste varmekilden du har, eller har du panelovner også?

Skrevet

Det var mye ja :tristbla: :tristbla:

Her bør du sjekke litt selv hva som er skjedd. Kan noe dra veldig mye strøm?

Begynn med å slå av all strøm i leiligheten, så ser du hva som skjer med måleren din. Den bør da stå stille. Så kan du slå på en og en ting av gangen, og se om noe drar unormalt med strøm.

Skrevet

Fikk min første strømregning i ny leilighet i dag, og syntes den var fryktelig høy! 2000 kroner..

Jeg bor i en leilighet på 38 kvadrat, uten oppvaskemaskin, og jeg har heller ingen ovner stående på. Eneste som bruker strøm er taklys, data og Internett, tillegg til gulvvarme (har varmefolie innlagt i gulvet, som forøvrig skal bruke mindre strøm enn vanlige varmekabler). Ellers bruker jeg strøm til vaskemaskin og tørketrommel, men dette blir brukt ganske sjelden! Er nøye med å skru av strøm og lys når jeg går ut av leiligheten og om natten! Bruker ca. 5 min i dusjen hver dag.. Er det normalt med så høy strømregning?!

Har du husket å opprette strømabonnement? Ventestrøm er dritdyrt...

• Liker 1
Gjest bazibaz
Skrevet

Hørtes mye ut. Vi bor på 55kvm, gammelt bygg og stort sett strøm som blir brukt til oppvarming. Betaler i underkant av 500kr i måneden. Skal nevnes at vi ikke har vaskemaskin og tørketrommel i leiligheten da, men jeg dusjer ganske lenge. :sjenert:

Skrevet

For noen år siden bodde jeg på 30 kvm og hadde strømregning på over 3000 kr i kvartalet! Det syntes jeg var mye. Varmekabler i gulv. Ingen oppvaskmaskin. Normalt forbruk ellers. MEN jeg kjørte varmekabler for fult og enda syntes jeg det var fislunken tempratur inne. Det var antagligvis dårlig isolert der.

Skrevet

hvor mye av regningen er nettleie da?

Gjest otrivin
Skrevet

Få en elektriker til å måle om det lekker ut strøm noe sted. Kjæresten min er det og han sier at det vanligvis er det som er problemet hvis man får uforklarlig strømregning.

Skrevet

Tørker du klær kun i tørketrommelen? Trekker ikke en tørketrommel mye strøm?

Her er vi to stk på en 80 kvadrats leilighet. Oppvaskmaskin og vaskemaskin kjøres nesten daglig. To ovner på, ellers er vi også flinke til å skru av lys o.l. Lager også mat på komfyren hver eneste dag. Vi fikk regning på under 600 for september, innkludert nettleie.

Forrige vinter bodde jeg i en leilighet på 45 kvadrat. Den kaldeste delen av vinteren hadde jeg strømregning på under 2000 for et kvartal! (brukte litt ved, men allikevel).

Synes dette høres unormalt dyrt ut, men tanke på hvor liten leiligheten din er. Jeg ville tenkt ca 500 per måned..

Deler du hus med utleier? Har hørt om sleipe utleiere som har koblet seg på leieren varmtvannstank f.eks. også har de hatt gratis varmtvann..

Skrevet

Betaler du nettleie?

Skrevet

Jeg har hørt at varmekabler bruker noe helt sykt med strøm. Jeg vet ikke hvordan det er med varmefolie. Jeg har også hørt at tørketrommel bruker veldig mye strøm. Jeg synes uansett det hørtes ut som en veldig høy regning hvis du ikke har på noe varme.

Skrevet

Vi bor på 50 kvm og har i det siste fått regninger på rundt (og under) 500 kr i måneden, inkludert nettleie. Forbruket har ligget på 500-750 kWh, om vinteren 1000-1200 kWh pr mnd. Jeg har ikke peiling på om vi har et greit abonnement en gang, antagelig kan en betale mindre pr kwh enn det vi gjør. Vi har hatt på noe varme (to panelovner med termostat) fra slutten av september, har alltid varmekablene på på badet (ca 25 grader) og har vaskemaskin, i tillegg lager vi mye mat på komfyren, er godt utstyrt med data- og hjemmekinoanlegg etc... Varmtvann fra en fellestank i blokka, så det betaler vi ikke på strømregninga. Leiligheten ligger i et bygg fra 60-70-tallet, men er nyrenovert og ok isolert, med nye ovner, vinduer og de fleste hvitevarer er nye.

Men jeg synes det høres ut som du får høy regning, ja, se over hva den inkluderer. Kanskje du har betalt en årsavgift for det abonnementet du har valgt e.l? Hvor mange kWh har du brukt?

Skrevet

Nettleia er jo halve regning nesten da...vi har rett over 2000 kr her på et 186 kvm stort hus, så det høres litt mye ut. Vi har ikke tørketrommel, men oppvaskmaskin og varmekabler som står på av og til på badet.

Skrevet

Jeg synes det hørtes mye ut.

Vi betaler ikke for oppvarming (vannbåren varme inkludert i husleia), men vi bruker vaskemaskin, tørketrommel, mikro og komfyr ofte. Pluss sånt som lamper, tv, data osv. Leiligheta er på ca 70 kvadrat og

I sommerhalvåret ligger strømregninga på rundt 250-350 kroner pr mnd, i vinterhalvåret når vi tilbringer mer tid inne og bruker mer lys etc så ligger strømregningen på 400-500 kroner pr mnd.

- Sjekk om noe i leiligheta trekker mer strøm enn det skal.

- Få undersøkt hvor mye strøm gulvvarmen trekker.

- Sjekk strømabonnementet ditt.

Skrevet
Vi betaler ikke for oppvarming (vannbåren varme inkludert i husleia), men vi bruker vaskemaskin, tørketrommel, mikro og komfyr ofte. Pluss sånt som lamper, tv, data osv. Leiligheta er på ca 70 kvadrat og

Her falt noe ut. Det skulle stå: Leiligheta er på ca 70 kvadrat og vi er to voksne som bor her på heltid pluss en tenåring ca halvparten av tida. Det går med en del varmt vann også.

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg synes det høres mye ut. Vi er to stykker i en leilighet på 75 kvadrat, og vi ligger rundt 1500 hvert kvartal. Det skal sies at vi bruker nesten ikke varme da, får mye gratis fra de som bor over og under. Men likevel.

Skrevet

Få en elektriker til å måle om det lekker ut strøm noe sted. Kjæresten min er det og han sier at det vanligvis er det som er problemet hvis man får uforklarlig strømregning.

Den var fin. Lekke ut....

Spøk til alvor.

Det som er interessant her er hvor mange kwh (Ikke prisen bare)

Hva består strømregningen av (nettleie? Kraft? Hvor mange dager? Akonto? Forskudd? hvilken leverandør...etc.

Før man får vite slike ting er denne diskusjonen ganske så unyttig.

Gjerne en spesifisert regning.

(Må si at jeg påstår å kunne en del om problematikken, da jeg jobber med relevante ting til daglig.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...