Kvinne2 Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Heii!! Jeg og min partner har lyst på barn, og jeg sluttet på P-pillene mine for 4 dager siden, og 2 dager etter kom mensen. Hvor lenge må jeg vente før jeg blir gravid, kan det allerede skje om noen uker?.. Er helt fersk på dette, og trenger gode råd av dere med litt erfaring Er en ung jente, men føler meg virkelig klar! Takker dere på forhånd!
Mus-Katt Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Det er ingen fasit på dette. Når som helst.
Kvinne2 Skrevet 1. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2011 Det er ingen fasit på dette. Når som helst. Okei, men er det noen ganger som det er mer sjanse enn andre?
Gjest Spinell Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Har man samleie i tiden rundt eggløsning er sjansen størst Noen får eggløsning igjen med en gang de slutter på pillen (noen få dager etter pilleslutt), mens det tar litt lengre tid for andre. Jeg kjenner ikke så rent få som er blitt gravide på første forsøk etter at de sluttet på pillen, og noen av dem hadde gått på piller i ti år eller mer.
Kvinne2 Skrevet 1. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2011 Noe så spennende! Takk! Har bare gått på pillene i 1 og et halv år ca, og allerede før jeg sluttet på pillene, følte jeg at jeg hadde noen symptomer, kvalme, smerte i underlivet og rygg, også i magen, litt svimmel tok graviditets test, men var negativ. Sikkert bare jeg som imbiller meg ting. Tenker på unge hele tiden, klarer nesten ikke vente! hehe
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Ja, når man venter på å bli gravid så finner man symptomer overalt, man blir litt paranoid. Prøv å slappe av : ) 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Gå på billig-tester.no og kjøp deg billige eggløsningsstrimler. Da kan du finne ut om kroppen din begynner å gjøre seg klar til eggløsning og dermed også finne ut om du har sjangs for å bli gravid. Bare husk at det er ca 20% sannsynlighet for å bli gravid selv om alt stemmer, så det kan ta tid. Husk også et en eggløsningstest er annerledes enn en graviditetstedt. Du vil alltid få to streker på en eggløsnignstest, og der er ikke før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken at testen er positiv. På en graviditeststest er testen positiv uansett hvor svak teststreken er. For meg tok det nok ca 3 mnd før jeg i det hele tatt hadde eggløsning etter at jeg slutta på pillene (jeg testa ikke, men hadde ikke ordentlig mens bare spotting og brun utflod og regner med det betydde at jeg ikke hadde eggløsning), og det tok videre 5 mnd til før jeg hadde stabil menstrasjon, og hadde nok måneder inni der hvor jeg ikke hadde eggløsnings også. Det er veldig individuellt hvor lang tid det tar for kroppen din å komme tilbake til normalen, men en eggløsningstest vil kunne hjelpe deg med å holde oversikten. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Hvor gammel er du da, siden du skriver at du er en ung jente?
Gjest Pippi1979 Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 (endret) Du har sannsynligvis EL 14 dager før mensen skal komme. Så har du 28 dagers syklus så har du mensen 1 uke, så en uke frem mot EL, så to uker etter EL, for så å få mensen igjen (eller ikke få mensen om du er gravid da:)) Du kan bli gravid 4-5 dager før EL, under eggløsning og ca 1 dag etter. Grunne til dette er da sæd kan leve i kvinnen i flere dager, så dersom du har sex noen dager før EL kan sæden ligge og vente på egget ditt som slippes:) Egget lever forøvrig ca 1 døgn etter at det sluppet. Du kan teste positivt ca 14 dager etter befruktet egg. Også må du huske å spise folsyre, men det vet du sikkert:) Lykke til fra en prøver til en annen:-) Endret 1. november 2011 av Pippi1979
Kvinne2 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2011 Hvor gammel er du da, siden du skriver at du er en ung jente? Jeg er jente på 17 år. Bor i leilighet med kjæresten min, blir 18 om 4 mnd
Kvinne2 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2011 Du har sannsynligvis EL 14 dager før mensen skal komme. Så har du 28 dagers syklus så har du mensen 1 uke, så en uke frem mot EL, så to uker etter EL, for så å få mensen igjen (eller ikke få mensen om du er gravid da:)) Du kan bli gravid 4-5 dager før EL, under eggløsning og ca 1 dag etter. Grunne til dette er da sæd kan leve i kvinnen i flere dager, så dersom du har sex noen dager før EL kan sæden ligge og vente på egget ditt som slippes:) Egget lever forøvrig ca 1 døgn etter at det sluppet. Du kan teste positivt ca 14 dager etter befruktet egg. Også må du huske å spise folsyre, men det vet du sikkert:) Lykke til fra en prøver til en annen:-) Tusen takk! Setter stor pris på sånne svar, Nå har jeg litt å jobbe med Folsyre har jeg aldri hørt om, men skal lese litt om det nå Har ihvertfall begynt å bare spise sunt, jeg trener like mye som før Jeg og kjæresten min syntes det er viktig. Lykke til du også
Kvinne2 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. november 2011 Du har sannsynligvis EL 14 dager før mensen skal komme. Så har du 28 dagers syklus så har du mensen 1 uke, så en uke frem mot EL, så to uker etter EL, for så å få mensen igjen (eller ikke få mensen om du er gravid da:)) Du kan bli gravid 4-5 dager før EL, under eggløsning og ca 1 dag etter. Grunne til dette er da sæd kan leve i kvinnen i flere dager, så dersom du har sex noen dager før EL kan sæden ligge og vente på egget ditt som slippes:) Egget lever forøvrig ca 1 døgn etter at det sluppet. Du kan teste positivt ca 14 dager etter befruktet egg. Også må du huske å spise folsyre, men det vet du sikkert:) Lykke til fra en prøver til en annen:-) Tusen takk! Setter stor pris på sånne svar, Nå har jeg litt å jobbe med Folsyre har jeg aldri hørt om, men skal lese litt om det nå Har ihvertfall begynt å bare spise sunt, jeg trener like mye som før Jeg og kjæresten min syntes det er viktig. Lykke til du også
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #13 Skrevet 6. november 2011 Jeg er jente på 17 år. Bor i leilighet med kjæresten min, blir 18 om 4 mnd 17??? Men kjære deg, har du vurdert å vente noen år med å få barn? Du er veldig veldig ung! Tenk litt over det før du bestemmer deg... 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 Jeg er jente på 17 år. Bor i leilighet med kjæresten min, blir 18 om 4 mnd Jeg har ikke tenkt å komme med tips til hvordan er barn skal lage barn. Bare så du er klar over det kan det ta åresvis før du blir gravid. Forhåpentligvis tar det årevis. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. november 2011 #15 Skrevet 7. november 2011 Håper for din skyld at dette ikke er et innfall du har fått deg fordi du tror at en baby vil fikse alle problemer i verden og lage fred på jord. Ser så mange unge som velger å bli gravide tidlig, og som ender opp på sosialen senere fordi de ikke gjorde ferdig vgs og ikke får seg jobb. Typene deres forlater dem og de skjønner ingenting av hvorfor han forlot dem, for babyen var jo svaret! Da måtte de jo være sammen til evig tid. Ihvertfall, lykke til.
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 Du burde virkelig tenke over hva det vil si å ha en baby, for det tviler jeg sterkt på at du har gjort!
Kvinne2 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 11. november 2011 Verdens fred når en får barn, vell den har jeg ikke tenkt på, men får legge det over en av de listene å kriteriene jeg skal ha for å få et barn, eller bare forholde meg til det at jeg har funnet noe som er så viktig for meg her i livet når det gjelder kjærlighet å hvilke omstendigheter det gir meg å min. Når det er snakk om hvordan jeg velger å gjøre i forhold til alderen så er det mer som spiller inn enn noen enkle, ja jeg vil få barn.. men heller hvilke familie relasjoner å omstendigheter ungen vil få når den blir født eller når vi får den, alt er nøye planlagt å alle omstendigheter er både snakket om i fellesskap og med nære familie medlemmer slik at ungen skal få best mulig oppfølgning å masse av kjærlighet så til dere som bekymrer dere istedet for å hjelpe med de spørsmålene jeg gjerne skulle ha, syntes jeg da dere skal holde det for dere selv. Litt dobbel moral når dere mener jeg må tenke meg om.. istedet for at dere selv tenker dere om (har hun gått gjennom mulighetene å fordelene å hvilke negative og positive konsekvenser et barn kan gi) spør meg heller så skal jeg være behjelpelig med å svare så nøye som jeg kan slik at dere kan slutte å bekymrer dere;)kunne det tenke seg at livs situasjonen min tilsier at det passer fint med et barn nå, eller baserer dere meningene deres på hvor dere var hen når dere var 17??? isåfall er det på sin plass med litt spørsmål istedet for negative framtoninger over til en annen sak.. så gleder jeg meg faktisk, vi har familie rett nedi gaten som er klar over hva vi ønsker(på begge side)å gjøre samt planlegging i forhold til skole er også på plass og ikke minst jobb å utdannelsen til typen min som sagt det er ikke et valg jeg tar på sparkende fot, det er nøye gjennomtenkt å nøye gjennomgått på alle nivåer Jeg setter utrolig pris på de som kan komme med fornuftige råd i forhold til valget mitt alt som kan gjøre ting litt enklere å forutse å gjerne hjelpe til etterhvert som tiden går Å til de som sier at typen stikker å etterlater mammaen alene, vell kanskje dere har basert dette på at dere selv har opplevd det eller hørt noen nære gjennom gått det. Dette er selvfølgelig veldig synd å høre, men ikke baser min situasjon på det, hold positiviteten oppe å heller se for deg det som det skal være, en far som er der både for meg og ungen:) kan det tenke seg at jeg er så heldig at jeg har en slik type
Gjest Nuppa_ Skrevet 12. november 2011 #18 Skrevet 12. november 2011 (endret) Uansett hva dere tror og tenker nå har du ingen garantier for at dere er sammen om et år. Mange har vært der dere er idag og sett for seg livet med gull og grønne skoger, men mye endrer seg underveis.Sier ikke at dere kommer til å gjøre det slutt, men du må ta med i betraktning at du kan bli en alenemamma på 18. Du er 17 år, det betyr faktisk at du ikke er voksen enda. Og nei jeg sier ikke det her fordi det har skjedd meg, jeg vet bare hva det vil si å få barn og jeg vet ikke om vi hadde taklet det like bra for noen år siden. Endret 12. november 2011 av Nuppa_
Gjest zeppelin Skrevet 12. november 2011 #19 Skrevet 12. november 2011 Vil bare nevne kjapt at det er fult mulig for en dame uansett alder å bli alenemor som for alle andre.. Alder, ekteskap, samboerskap, utdanning spiller ingen rolle når det kommer til å bli forlatt.. Men om noe sånt skulle skje, må man bare reise seg opp og gå videre. Med barn eller ikke;) Sånn.
Gjest Nuppa_ Skrevet 12. november 2011 #20 Skrevet 12. november 2011 Vil bare nevne kjapt at det er fult mulig for en dame uansett alder å bli alenemor som for alle andre.. Alder, ekteskap, samboerskap, utdanning spiller ingen rolle når det kommer til å bli forlatt.. Men om noe sånt skulle skje, må man bare reise seg opp og gå videre. Med barn eller ikke;) Sånn. Ja selvfølgelig, men en på 20+ har bedre forutsetninger for å klare seg alene enn en 18åring. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå