Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Har farget håret nesten sort i flere år. Har lyst på en mellombrun/sjokolade farge. Hvis jeg bleker det vet jeg at det blir orange + at det sliter for mye.. På mange hårfargeesker står det jo at håret kan bli brunt f.eks selv om det er mye mørkere fra før. Noen som har erfaring med dette?
missfidget Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 Så vidt jeg vet er det bare en måte å har lysere hår, å det er å blekne. Hvis du velger en farge som er lysere enn det du nå har, så viser det ingenting etter du har farget med den lysere farger. Du vil ikke får oransje hår av å blekne, hvis du gå hos frisør, det er det tryggeste veien å få farger som du har lyst på.
Lillebi Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Det er vel store sjanser for at hun får oransje/gult hår først, men er det ikke vanlig å bleke mørkt hår først, for så å farge det i den mørkere (men likevel lysere enn opprinnelig) farge? Altså avfarging, så farging...
Gjest Poirot Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 Det er vel store sjanser for at hun får oransje/gult hår først, men er det ikke vanlig å bleke mørkt hår først, for så å farge det i den mørkere (men likevel lysere enn opprinnelig) farge? Altså avfarging, så farging... Jepp.
Gjest Tristessa Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 Jeg forestiller med at sistnevnte prosedyre må slite noe enormt på håret, stemmer det?
Gjest Poirot Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 Jeg forestiller med at sistnevnte prosedyre må slite noe enormt på håret' date=' stemmer det?[/quote'] Aner ikke, bare hørt at folk som er misfornøyd med eks hjemmefarging har gjort det slik hos frisør.
Lillebi Skrevet 9. desember 2003 #7 Skrevet 9. desember 2003 Avfarging sliter enormt på håret, men de fleste tåler litt.... Bare være flink til å kure og stelle pent med det... Må man, så må man...
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2003 #8 Skrevet 10. desember 2003 Takk for svara! :D Men er det ikke noen av dere her inne som har prøvd dette selv?
Orthia Skrevet 10. desember 2003 #9 Skrevet 10. desember 2003 Vel, jeg har gått fra mørkt til lyst, men ikke hjemme. en slik prossess måtte jeg til frisøren med. Har i utgangspunktet mellomblondt (kommunefarget) hår. Dette var farget mørk brun-rødt, etterhvert nærmere svart. For å endre dette, avfarget frisøren hel håret. Fargen ble ikke veldig ulik min egentlige, men med tydlig mer rødt i. Etterpå har jeg stripet håret litt etter litt for å få et lysere hår. Håret mitt har tålt de kjemiske prosessene godt syns, jeg. Den første tiden etter avfargingen måtte jeg bruke endel kurer, men nå, ca et år etter, er håret mitt sundt igjen. Kan også føye til at jeg har langt, tykt, rett hår.
Gunilla Skrevet 10. desember 2003 #10 Skrevet 10. desember 2003 Jeg har veldig mørkt hår (naturlig brunsort). Har flere ganger forsøkt å farge (nei, ikke farge, men sånn som som sitter i ca 20 vask). Mislykket hver gang. Mitt hår tar ikke farger som er lysere. Det gjelder både røde og blå toner. Det er mulig det bare gjelder mitt hår, riktignok. Skal jeg ha annnen farge i håret må jeg bleke det før jeg farger det. I så fall gjør frisøren dette. Har aldri dristet meg til å gjøre dette på annet enn striper.
14062003 Skrevet 10. desember 2003 #11 Skrevet 10. desember 2003 Ja, jeg har farget håret lysere hos frisøren. Frisøren sa at jeg hadde den type hår og farge (kommunebrunt) som dette gikk med. Så egentlig ut som de vanlige stripene jeg pleier å lage (selv), bare litt bedre og litt mindre lyst. Var helt standard prosess: dra ut hår, ha i gugge, vente og så skylle.
Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 #12 Skrevet 11. desember 2003 Alle som har kommefarget hår, kler de lyst hår?
14062003 Skrevet 11. desember 2003 #13 Skrevet 11. desember 2003 Alle som har kommefarget hår' date=' kler de lyst hår?[/quote'] Umulig å svare på. Hva man kler kommer an på mer enn hva slags hårfarge man er født med ...
Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 #14 Skrevet 11. desember 2003 Som huden tenker du på ? Alle med kommunefarget hår behøver ikke ha samme hudfarge nei. Og det spørs hva man er av type. Selv tror jeg at jeg er Vinter. Men de kan være både mørke og lyse. Ikke lett å finne ut av..
~Frk Amalie~ Skrevet 12. desember 2003 #15 Skrevet 12. desember 2003 Alle som har kommefarget hår' date=' kler de lyst hår?[/quote'] Kan bare bruke meg selv som eksempel. Jeg er født med lyst hår. Mamma har helt sort hår, og jeg er VELDIG lik henne. Så jeg kler faktisk sort hår akkurat like bra :D Praktisk! Jeg har farget håret mitt sort med hjemmefarge i fem år. Da jeg fant ut at jeg ville ha "unni-wilhelmsen-hår" i sommer tok jeg det på salong. Frisøren brukte en bleking som inneholdt rødfarge(siden jeg ville ha det rødt). For ikke å slite alt håret på en gang lot jeg "underhåret" være sort. Jo, det ble tørt, men jeg har vært flink å kure det, så det har gått bra. Jeg bruker bare glansvask nå (fudge), for de er mer skånsomme enn tonong/farging. Det er ikke så vanskelig å få håret rødt, men blondt derimot... Da må du bleike mye mer for å få bort rødskjæret som alltid er i sortfargen. (prøvde det også for mange år siden, men det ble brunt). Huff, dette ble litt rotete formulert, håper du forstår :blunke:
Gjest Lady-M Skrevet 12. desember 2003 #16 Skrevet 12. desember 2003 Jeg har brunsort hår og farger det lysere til en mellombrun, rødlig farge. Det går like greit å gjøre dette hjemme. Det som er viktig er å få farge i hele håret, noen ganger må jeg bruke to pakker med farge. Har du langt eller tykt hår, bør du nok det. Jeg har også farget det kullsort og deretter farget det lysere igjen, uten avfarging. Gikk kjempefint! En venninne av meg har også helt sort hår som hun farger ganske lyst.
Summerprincess Skrevet 12. desember 2003 #17 Skrevet 12. desember 2003 Fra brunsort til mellombrun, rødlig det skjønner jeg går an. Det er jo disse pigmentene som får det fram. Mørkhårede har en del pigmenter i håret, noe ikke helt lyshårede har. Mulig jeg har misforstått her, trodde det dreide seg om å få helt lyst hår jeg.
Gjest Lady-M Skrevet 12. desember 2003 #18 Skrevet 12. desember 2003 Gjest som spurte ville ha det mellombrunt/sjokoladebrunt.
Gjest a Skrevet 12. desember 2003 #19 Skrevet 12. desember 2003 Gå til frisøren, de har det beste svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå