AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 så det endte med at vi la ut kostnader på nærmere 140.000 + renter. dette måtte vi ta på kredittkort vi hadde. han var i utlandet da det skjedde. vi hadde en papirmølle vi måtte igjennom og det var mye styr og mange telefoner for å finne ut om han faktisk hadde reiseforsikring. vi ringte til og med til moren vår å spurte om hun visste om han hadde forsikring. nei sa hun.. så er jeg på besøk hos min mor. vi krangler og det ender med at jeg roter rundt i noen papirer for å finne noe. der fant jeg et åpent brev som jeg bestemte meg for å se i.... og det viser seg at hun (som ikke har vært gift med han på 12 år) har fått utbetalt 120.000kr i livsforsikring. jeg følte hjerte mitt ble knust omtrent og en enorm skuffelse. hun vet hvordan jeg og broren min har slitt, men likenvel holder hun det skjult for oss. nettopp fordi hun var redd vi skulle kreve pengene. jeg er så skuffet at jeg ikke har ord.. var det virkelig nødvendig å lyve på den måten?
kaprifolen Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Oi, den er ille! Er hun kjent for å være grådig og karre til seg? 1
Gjest Solsmil Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: og nei, jeg kan virkelig ikke se NOEN unnskyldninger til å lyve på den måten!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Jeg hadde blitt sinna og bedt henne stikke fingeren i jorda. Dere har mistet en far og hun synes det er greit at dere har tatt opp forbrukslån for å dekke utgiftene? Du må bare ta henne for deg og fortelle henne hva du tenker nå. 2
Gjesten Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 HVA??? Har hun egentlig i det hele tatt krav på livsforsikringen når de ikke er gift lenger? Dette er helt uholdbart!
Gjest Badabing Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Da ville jeg sjekket opp testamente og forsikring osv. Livsforsikring tilfaller som regel barn eller ektemann/kone hvis han ikke har begunstiget noen andre. Livsforsikring skal også gå til å dekke gjeld som forsikringstager har. Ta en telefon til forsikringsselskap dere. Dette høres litt fishy ut. 5
HvittHus Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Da ville jeg sjekket opp testamente og forsikring osv. Livsforsikring tilfaller som regel barn eller ektemann/kone hvis han ikke har begunstiget noen andre. Livsforsikring skal også gå til å dekke gjeld som forsikringstager har. Ta en telefon til forsikringsselskap dere. Dette høres litt fishy ut. Mannen har trolig satt sin tidligere kone som begunstiget på livsforsikringen. Da er det lite TS kan få gjort ang utbetalingen av forsikringen. TS: Dette hadde jeg ikke tolerert hadde det vært min mor. Jeg hadde gitt klar beskjed om at dette hadde vært uakseptabel adferd, og så hadde jeg kuttet kontakten. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 det viser seg å være 1.2 millioner.jeg leste feil. vi arvet ingenting etter pappa. ja hun er veldig grådig. jeg skjønner ikke at hun kan gjøre det. vi kunne ikke forlate landet vi var i før vi hadde betalt. så mange bekymringer det var. og så mange regniner i ettertid. jeg blir lei meg. ja, hun hadde visst fått han til å skrive under på livsforsikring for 12 år siden. da er det vel ingenting jeg kan gjøre. ja, det går mot å kutte kontakten med henne 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? har kontaktet advokat på mittanbud.no, men de krever nok penger for det selv om jeg sikkert ikke kan gi noe annet enn negativt svar.. jeg går å grubler på det hele tiden, fordi jeg synes det er så urettferdig. hun ga meg til svar at "det skulle du tenkt på før. du kunne skrivd livsforsikring med han"
Gjesten Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Det er mulig å snakke med en advokat uten å betale for det. Fri rettshjelp. Jeg synes moren din er et ganske lusent menneske hvis hun lar dere gå på en skikkelig økonomisk smell når hun har motatt 1,2 mill for hans død. 3
Bentix Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Dette er jo helt utrolig!!! Om hun fikk ut livsforsikring på 1.2 mill, så er det det MINSTE hun kunne gjøre er å betale forbruksgjelden til barna!! Fatter ikke at det er mulig å være så selvopptatt! 2
kaprifolen Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 (endret) *poff* My bad... Endret 2. november 2011 av kaprifolen
Britt Banditt Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Hun har fått 120 000 står det i startinnlegget.... TS har oppdatert tråden senere og skrevet at det var 1,2 mill. Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Dette høres helt horribelt ut. Jeg hadde nok også kuttet kontakten, ikke pga pengene, men fordi moren deres faktisk er så gjerrig og egoistisk.
kaprifolen Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 TS har oppdatert tråden senere og skrevet at det var 1,2 mill. Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Dette høres helt horribelt ut. Jeg hadde nok også kuttet kontakten, ikke pga pengene, men fordi moren deres faktisk er så gjerrig og egoistisk. Seriøst, at du i det hele tatt rakk i sitere meg før jeg endret det? :gjeiper:
Britt Banditt Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 Seriøst, at du i det hele tatt rakk i sitere meg før jeg endret det? :gjeiper: Rask vet du
Dubbedingsen Skrevet 2. november 2011 #16 Skrevet 2. november 2011 Stakkars deg, tenk å være så liten som menneske hadde jeg sagt til mor og ønsket henne et godt liv videre, og forresten så har du ingen datter mer. Og siden ikke tatt telefonen hvis hun ringte, eller lukket opp døren hvis hun kom på besøk. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #18 Skrevet 2. november 2011 Utrolig hva penger kan gjøre med enkelte mennesker, men beklageligvis er det ikke noe du ts kan gjøre med det. Står hun oppførst, så står hun oppført uavhengig av om devar gift eller ikke. Din far har nok aldri fjernet henne, selv etter skilsmissen, og da er det hun som får de pengene. Ingen advokater kan gjøre noe med det lovverket, for hun er den rette eier av pengene. Jeg mener hun er utrolig grådig, når hun kan holde så mye penge runna når hun vet hva dere har slitt med. Godt mulig hun ikke visste om pengene når dere sto oppe i det, for det tar ofte noen måneder før forsikringspengene blir utbetalt. Men hun kunne nå i ettertid ha dekket kostnadene deres. Er hun ikke interessert i det, ville jeg sterkt vurdert å ta avstand fra hele damen, for det der er usmakelig oppførsel. Uansett må du og broren din ta vare på dere selv, og det er ikke noe du juridisk sett kan gjøre for å få de pengene, de er hennes. Er ikke dermed sagt at det er riktig det hun gjør, men dere må bare akseptere at slik er det.
HvittHus Skrevet 2. november 2011 #19 Skrevet 2. november 2011 er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? har kontaktet advokat på mittanbud.no, men de krever nok penger for det selv om jeg sikkert ikke kan gi noe annet enn negativt svar.. jeg går å grubler på det hele tiden, fordi jeg synes det er så urettferdig. hun ga meg til svar at "det skulle du tenkt på før. du kunne skrivd livsforsikring med han" Det er ikke noe du eller en advokat kan gjøre. Er hun begunstiget, så er hun begunstiget. Dessverre er det din far som har tråkket hardt i salaten her ved ikke å endre begunstigelsen over på dere barna, men det er det jo for sent å forandre på nå. Jeg står fast ved at et slikt menneske hadde jeg ikke ønsket videre kontakt med. Så hadde det vært meg hadde hun fått et kort hvor det enkelt og greit stod: Før hadde jeg en far og en mor. Nå har jeg ingen av delene. Jeg håper at du med tid og stunder klarer å slippe dette litt slik at det ikke fortsetter å ta opp så mye plass i tankene dine. Det er moren din nemmlig ikke verdt. :klemmer:
Tropic Skrevet 2. november 2011 #20 Skrevet 2. november 2011 Herregud at det er mulig å være så egoistisk.... Huff, penger er en ond ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå